المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : Heer Salim verheug je dus over meer gezag van het onfeilbare weten uit de Geweldige Koran Ofwel geef je je over aan Gods oordeel en voel je in jezelf geen weerstand tegen het erkennen van de waarheid volg je haar en onderwerp je je volledig ofwel zal

Admin
05-01-2026, 06:31 PM
Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani
15 - Rajab - 1447 H
04 - 01 - 2026 AD
03:54 's avonds
(Volgens de officiële kalender van Umm Al-Qura)

[Om naar de link van de originele verklaring te gaan]
https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=491849

---

Heer Salim; verheug je dus over meer gezag van het onfeilbare weten uit de Geweldige Koran. Ofwel geef je je over aan Gods oordeel en voel je in jezelf geen weerstand tegen het erkennen van de waarheid, volg je haar en onderwerp je je volledig, ofwel zal jou duidelijk worden dat ik inderdaad de plaatsvervanger van God over de werelden ben, Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani, die werkelijk de bezitter is van de kennis van het Boek en het juiste woord en de beslissende uitspraak met een afdoend woord dat geen grap is. En elk verstandig mens, of hij wil of niet, zal zich onderwerpen aan de verklaring van Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani; zijn verstand zal inzien dat de juistheid aan de zijde is van Gods plaatsvervanger Imam Al-Mahdi Nasser Muhammad Al-Yamani en hij zal zich volledig overgeven.

In de naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle, en vrede en zegeningen over de laatste der profeten en boodschappers, Mohammed, de boodschapper van God, de ongeletterde Arabische profeet, en over alle profeten en boodschappers; wij maken geen onderscheid tussen Zijn boodschappers en wij zijn aan Hem onderworpen, zuiver in het geloof, wij associëren niets met God en roepen naast God in deze wereld noch in het hiernamaals niemand aan; God is verheven boven wat zij associëren en Hij is verheven, groot in verhevenheid. En vervolgens:

En wij zeggen: O Levengevende, O Zelfbestaande, hebt U ons niet allen in de eerste fase van de schepping van de mensheid (allen tezamen) uit stof geschapen als één enkele ziel, zodat geen afkomst of verwantschap ons verbindt behalve één materie, namelijk het stof van de aarde waaruit U ons schiep – en het is het stof van deze aarde waarop wij leven – en hebt U ons daaruit geschapen? Is dat niet zo, O Genadigste der genadigen? Of liegt Uw plaatsvervanger tegen U over iets wat U niet heeft gezegd (en wie is onrechtvaardiger dan wie over God een leugen verzint)?

En het antwoord komt van God, de Schepper, de Alwetende; God de Verhevene zei: {وَهُوَ ٱلَّذِىٓ أَنشَأَكُم مِّن نَّفْسٍ وَٰحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ ۗ قَدْ فَصَّلْنَا ٱلْـَٔايَٰتِ لِقَوْمٍ يَفْقَهُونَ ‎﴿٩٨﴾} [Soera Al-An'aam].

Geef ons meer detail, O Genadigste der genadigen; wat bedoelt U met: (één enkele ziel)? Bedoelt U daarmee de ene materie waaruit Adam werd geschapen?
En het antwoord; God de Verhevene zei: {۞ وَإِلَىٰ ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَٰلِحًا ۚ قَالَ يَٰقَوْمِ ٱعْبُدُوا۟ ٱللَّهَ مَا لَكُم مِّنْ إِلَٰهٍ غَيْرُهُۥ ۖ هُوَ أَنشَأَكُم مِّنَ ٱلْأَرْضِ وَٱسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا فَٱسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوٓا۟ إِلَيْهِ ۚ إِنَّ رَبِّى قَرِيبٌ مُّجِيبٌ ‎﴿٦١﴾‏ قَالُوا۟ يَٰصَٰلِحُ قَدْ كُنتَ فِينَا مَرْجُوًّا قَبْلَ هَٰذَآ ۖ أَتَنْهَىٰنَآ أَن نَّعْبُدَ مَا يَعْبُدُ ءَابَآؤُنَا وَإِنَّنَا لَفِى شَكٍّ مِّمَّا تَدْعُونَآ إِلَيْهِ مُرِيبٍ ‎﴿٦٢﴾‏} [Soera Hoed], tussen haakjes ((قَالَ يَٰقَوْمِ ٱعْبُدُوا۟ ٱللَّهَ مَا لَكُم مِّنْ إِلَٰهٍ غَيْرُهُۥ ۖ هُوَ أَنشَأَكُم مِّنَ ٱلْأَرْضِ وَٱسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا فَٱسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوٓا۟ إِلَيْهِ ۚ إِنَّ رَبِّى قَرِيبٌ مُّجِيبٌ)) [Soera Hoed:61].

Glorie aan God, de Schepper, de Wijze, dit betekent dus, O Genadigste der genadigen, dat U ons eerder hebt geschapen en wij waren niets dan atomen van materie uit stof, en toen waren wij menselijke wezens, uit zaad, uit stof; levende wezens die zich bewegen onder de ogen van de engelen. En U leerde ons van nature dat U God, onze Heer, bent, Die ons schiep om U alleen te aanbidden, zonder iets met U te associëren. Dus U ondervroeg ons in het zicht en gehoor van de engelen en U richtte de vraag tot ons; en God de Verhevene zei: {وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنۢ بَنِىٓ ءَادَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰٓ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ ۖ قَالُوا۟ بَلَىٰ ۛ شَهِدْنَآ ۛ أَن تَقُولُوا۟ يَوْمَ ٱلْقِيَٰمَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَٰفِلِينَ ‎﴿١٧٢﴾‏ أَوْ تَقُولُوٓا۟ إِنَّمَآ أَشْرَكَ ءَابَآؤُنَا مِن قَبْلُ وَكُنَّا ذُرِّيَّةً مِّنۢ بَعْدِهِمْ ۖ أَفَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ ٱلْمُبْطِلُونَ ‎﴿١٧٣﴾‏ وَكَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ ٱلْـَٔايَٰتِ وَلَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ‎﴿١٧٤﴾‏} [Soera Al-A'raaf].

Vervolgens onderwees U Adam de namen van de uitverkoren plaatsvervangers, hen allen tezamen, en toen richtte U de vraag tot de engelen om onder deze menselijke zaadwezens die zich onder hun ogen verspreidden, Uw plaatsvervangers af te leiden, voordat wij werden overgebracht naar de vaste verblijfplaats in een holte in de lendenen van Adam (tussen de lendenen en de ribben), ons allen tezamen (mannelijk en vrouwelijk). Dus werden wij overgebracht om te zwemmen in het waterbassin van Adam in zijn rug, maar als levende wezens; kleine wezens; extracten uit klei; levende wezens; dat is de menselijke zaadcel of wat zij noemen: (het sperma) in bevestiging van het woord van God de Verhevene: {وَلَقَدْ خَلَقْنَا ٱلْإِنسَٰنَ مِن سُلَٰلَةٍ مِّن طِينٍ ‎﴿١٢﴾‏ ثُمَّ جَعَلْنَٰهُ نُطْفَةً فِى قَرَارٍ مَّكِينٍ ‎﴿١٣﴾‏ ثُمَّ خَلَقْنَا ٱلنُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا ٱلْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا ٱلْمُضْغَةَ عِظَٰمًا فَكَسَوْنَا ٱلْعِظَٰمَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَٰهُ خَلْقًا ءَاخَرَ ۚ فَتَبَارَكَ ٱللَّهُ أَحْسَنُ ٱلْخَٰلِقِينَ ‎﴿١٤﴾‏ ثُمَّ إِنَّكُم بَعْدَ ذَٰلِكَ لَمَيِّتُونَ ‎﴿١٥﴾‏ ثُمَّ إِنَّكُمْ يَوْمَ ٱلْقِيَٰمَةِ تُبْعَثُونَ ‎﴿١٦﴾‏} [Soera Al-Mu'minoen].

Maar deze uiterst kleine zaad-extracten omvatten niet hun grote (als reusachtig gebakken klei) noch zijn echtgenote (de andere reusachtige gebakken klei). Integendeel, nadat de engelen niet in staat waren God te vertellen over de namen van Zijn plaatsvervangers onder deze verspreide menselijke zaadwezens die zij als mensen zagen bewegen; dat wil zeggen: menselijke levende wezens, toen bracht God de zaad-volkeren samen en bracht hen met één woord over naar het water van hun vader in de vaste verblijfplaats tussen de lendenen en de ribben in de rug van Adam (hen allen tezamen). En hier begon de verwantschap en afkomst, dus werden wij broeders van onze vader Adam alleen, ons allen tezamen (mannen en vrouwen) broeders van de vader. Wat Eva betreft, zij stond als een reusachtige palmboom, zonder enige gebreken, dat wil zeggen: zij was niet zwanger, zelfs niet van één zaadcel. Zij was eveneens geschapen uit dezelfde klei als Adam, als een staande palmboom met takken; haar haar viel tot onder haar billen, zij had glans en schoonheid, een witte huid, zwarte pupillen, donkere oogleden, en haar schoonheid werd vergroot door de bruine huid van haar echtgenoot (Adam) die naast zijn reusachtige vrouw (Eva) de maagd stond, haar huidskleur was wit en die van Adam bruin, neigend naar een tarwekleur, mooi van uiterlijk. En om niet van het onderwerp af te wijken, moeten wij terugkeren naar het bewijs van de schepping van Adam; en God maakte bij hem zijn echtgenote Eva de maagd, eveneens van het menselijk geslacht, op hetzelfde moment. Maar ik laat God, de Waarheid, getuige – werkelijk, ik zeg over God slechts de waarheid – dat God ons (alle mensen tezamen) schiep met: (Wees! en hij is) op hetzelfde moment dat God Adam als een reusachtig geraamte schiep en toen daarin van Zijn geest van macht blies (Wees!) en hem vormde als een man. En evenzo schiep Hij op hetzelfde moment uit dezelfde klei als Adam het geraamte van zijn echtgenote, eveneens reusachtig als gebakken klei (een andere echtgenoot en vormde haar als vrouw). En op hetzelfde moment schiep God de volkeren van het zaad; atomen, hun grootte uiterst klein; de volkeren van het zaad uit stof; onder ons is de menselijke man en onder ons is de menselijke vrouw. Dus wij waren allen aanwezig op de plek waar God Adam en zijn echtgenote (Eva de maagd) schiep, en er was geen enkele verwantschap tussen de mensen behalve dat zij mensen waren uit klei. En Hij onderwees Adam alle namen (de plaatsvervangers van de zaad-volkeren; de mensen). Toen presenteerde Hij hen aan de engelen, terwijl zij hen onder hun ogen zagen als kleine levende menselijke wezens uit stof. En God zei tot Zijn engelen: "Doe Mij de namen van dezen weten als jullie oprecht zijn." Toen waren de engelen niet in staat Zijn uitverkoren plaatsvervangers te kiezen uit de menselijke zaad-volkeren. En daarom zei God tot Zijn engelen: {وَعَلَّمَ ءَادَمَ ٱلْأَسْمَآءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى ٱلْمَلَٰٓئِكَةِ فَقَالَ أَنۢبِـُٔونِى بِأَسْمَآءِ هَٰٓؤُلَآءِ إِن كُنتُمْ صَٰدِقِينَ ‎﴿٣١﴾‏ قَالُوا۟ سُبْحَٰنَكَ لَا عِلْمَ لَنَآ إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَآ ۖ إِنَّكَ أَنتَ ٱلْعَلِيمُ ٱلْحَكِيمُ ‎﴿٣٢﴾‏ قَالَ يَٰٓـَٔادَمُ أَنۢبِئْهُم بِأَسْمَآئِهِمْ ۖ فَلَمَّآ أَنۢبَأَهُم بِأَسْمَآئِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ إِنِّىٓ أَعْلَمُ غَيْبَ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ ‎﴿٣٣﴾‏ وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَٰٓئِكَةِ ٱسْجُدُوا۟ لِـَٔادَمَ فَسَجَدُوٓا۟ إِلَّآ إِبْلِيسَ أَبَىٰ وَٱسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ ٱلْكَٰفِرِينَ ‎﴿٣٤﴾‏ وَقُلْنَا يَٰٓـَٔادَمُ ٱسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ ٱلْجَنَّةَ وَكُلَا مِنْهَا رَغَدًا حَيْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَبَا هَٰذِهِ ٱلشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ ٱلظَّٰلِمِينَ ‎﴿٣٥﴾} [Soera Al-Baqarah].

Toen informeerde Adam hen. Vervolgens bracht God de volkeren samen in de lendenen van Adams rug; hier begon de broederschap van de mensheid tussen ons alleen – van onze vader in het begin – ons allen tezamen (mannelijk en vrouwelijk); alleen het nageslacht van Adam, aangezien de baarmoeder (Eva) nog steeds maagd was naast haar echtgenoot; hij had haar nog niet benaderd. Toen beval God de engelen zich voor Adam neer te buigen en zij bogen zich neer, behalve Iblies, die weigerde. Vervolgens richtte God zich tot Adam en zijn echtgenote Eva en zei tot hen beiden: "Voorwaar, dit is een vijand voor jou en je echtgenote, laat hij jullie beiden niet uit het Paradijs verdrijven, zodat jij ongelukkig wordt." En God de Verhevene zei: {وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَٰٓئِكَةِ ٱسْجُدُوا۟ لِـَٔادَمَ فَسَجَدُوٓا۟ إِلَّآ إِبْلِيسَ أَبَىٰ ‎﴿١١٦﴾‏ فَقُلْنَا يَٰٓـَٔادَمُ إِنَّ هَٰذَا عَدُوٌّ لَّكَ وَلِزَوْجِكَ فَلَا يُخْرِجَنَّكُمَا مِنَ ٱلْجَنَّةِ فَتَشْقَىٰٓ ‎﴿١١٧﴾‏ إِنَّ لَكَ أَلَّا تَجُوعَ فِيهَا وَلَا تَعْرَىٰ ‎﴿١١٨﴾‏ وَأَنَّكَ لَا تَظْمَؤُا۟ فِيهَا وَلَا تَضْحَىٰ ‎﴿١١٩﴾‏} Waarlijk, God is de Allergrootste [Soera Ta-Ha].

En God de Verhevene zei: {وَلَقَدْ خَلَقْنَٰكُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَٰكُمْ ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلَٰٓئِكَةِ ٱسْجُدُوا۟ لِـَٔادَمَ فَسَجَدُوٓا۟ إِلَّآ إِبْلِيسَ لَمْ يَكُن مِّنَ ٱلسَّٰجِدِينَ ‎﴿١١﴾‏ قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلَّا تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ ۖ قَالَ أَنَا۠ خَيْرٌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِى مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُۥ مِن طِينٍ ‎﴿١٢﴾‏ قَالَ فَٱهْبِطْ مِنْهَا فَمَا يَكُونُ لَكَ أَن تَتَكَبَّرَ فِيهَا فَٱخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ ٱلصَّٰغِرِينَ ‎﴿١٣﴾‏ قَالَ أَنظِرْنِىٓ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ ‎﴿١٤﴾‏ قَالَ إِنَّكَ مِنَ ٱلْمُنظَرِينَ ‎﴿١٥﴾‏ قَالَ فَبِمَآ أَغْوَيْتَنِى لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَٰطَكَ ٱلْمُسْتَقِيمَ ‎﴿١٦﴾‏ ثُمَّ لَـَٔاتِيَنَّهُم مِّنۢ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَٰنِهِمْ وَعَن شَمَآئِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَٰكِرِينَ ‎﴿١٧﴾‏ قَالَ ٱخْرُجْ مِنْهَا مَذْءُومًا مَّدْحُورًا ۖ لَّمَن تَبِعَكَ مِنْهُمْ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنكُمْ أَجْمَعِينَ ‎﴿١٨﴾‏ وَيَٰٓـَٔادَمُ ٱسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ ٱلْجَنَّةَ فَكُلَا مِنْ حَيْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَبَا هَٰذِهِ ٱلشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ ٱلظَّٰلِمِينَ ‎﴿١٩﴾‏ فَوَسْوَسَ لَهُمَا ٱلشَّيْطَٰنُ لِيُبْدِىَ لَهُمَا مَا وُۥرِىَ عَنْهُمَا مِن سَوْءَٰتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَىٰكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَٰذِهِ ٱلشَّجَرَةِ إِلَّآ أَن تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ ٱلْخَٰلِدِينَ ‎﴿٢٠﴾‏ وَقَاسَمَهُمَآ إِنِّى لَكُمَا لَمِنَ ٱلنَّٰصِحِينَ ‎﴿٢١﴾‏ فَدَلَّىٰهُمَا بِغُرُورٍ ۚ فَلَمَّا ذَاقَا ٱلشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْءَٰتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ ٱلْجَنَّةِ ۖ وَنَادَىٰهُمَا رَبُّهُمَآ أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَن تِلْكُمَا ٱلشَّجَرَةِ وَأَقُل لَّكُمَآ إِنَّ ٱلشَّيْطَٰنَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُّبِينٌ ‎﴿٢٢﴾} Waarlijk, God is de Allergrootste [Soera Al-A'raaf].

En misschien zal heer Salim zeggen: "Waar is dan Gods aanspraak tot Adam en Eva samen in de tweevoudsvorm, waarbij Hij hen waarschuwt voor Iblies?"
Dan zeggen wij: Wij zullen geen vriend om hulp vragen, maar laten het antwoord direct van God, de Schepper en de Vriend, komen; integendeel, wij laten een antwoord met het bewijs komen uit het onfeilbare Boek, en God de Verhevene zei: {وَنَادَىٰهُمَا رَبُّهُمَآ أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَن تِلْكُمَا ٱلشَّجَرَةِ وَأَقُل لَّكُمَآ إِنَّ ٱلشَّيْطَٰنَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُّبِينٌ‏} Waarlijk, God is de Allergrootste [Soera Al-A'raaf:22].

Aangezien God tot hen beiden eerder had gezegd in het woord van God de Verhevene: {وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَٰٓئِكَةِ ٱسْجُدُوا۟ لِـَٔادَمَ فَسَجَدُوٓا۟ إِلَّآ إِبْلِيسَ أَبَىٰ ‎﴿١١٦﴾‏ فَقُلْنَا يَٰٓـَٔادَمُ إِنَّ هَٰذَا عَدُوٌّ لَّكَ وَلِزَوْجِكَ فَلَا يُخْرِجَنَّكُمَا مِنَ ٱلْجَنَّةِ فَتَشْقَىٰٓ ‎﴿١١٧﴾‏ إِنَّ لَكَ أَلَّا تَجُوعَ فِيهَا وَلَا تَعْرَىٰ ‎﴿١١٨﴾‏ وَأَنَّكَ لَا تَظْمَؤُا۟ فِيهَا وَلَا تَضْحَىٰ ‎﴿١١٩﴾‏} Waarlijk, God is de Allergrootste, aangezien Eva de maagd aanwezig was toen Iblies weigerde zich voor Adam neer te buigen, totdat de satan hen beiden met bedrog en huichelarij en sluwheid in list verleidde, zodat zij van de boom aten en God het bewijs tegen hen vestigde dat Hij Adam en zijn echtgenote Eva op de dag van hun schepping had gewaarschuwd. En God de Verhevene zei: {وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَٰٓئِكَةِ ٱسْجُدُوا۟ لِـَٔادَمَ فَسَجَدُوٓا۟ إِلَّآ إِبْلِيسَ أَبَىٰ ‎﴿١١٦﴾‏ فَقُلْنَا يَٰٓـَٔادَمُ إِنَّ هَٰذَا عَدُوٌّ لَّكَ وَلِزَوْجِكَ فَلَا يُخْرِجَنَّكُمَا مِنَ ٱلْجَنَّةِ فَتَشْقَىٰٓ ‎﴿١١٧﴾} Waarlijk, God is de Allergrootste.

Maar de fasen van de eerste schepping in het Boek voor de volkeren van het zaad uit klei (extracten, uiterst kleine atomen); de engelen zagen ons als mensen verspreid onder de ogen van de engelen van de Barmhartige (ons allen tezamen) als zaad-volkeren. Maar de grootsten van ons in grootte behoren niet tot de zwakke zaad (extracten uit klei), integendeel, dat is van toepassing op de menselijke zaadcel (mannelijk en vrouwelijk). Wat betreft de grootte van twee echtgenoten (als aardewerk), zij behoren niet tot de zaad-extracten, en er was in het begin tussen ons en Adam en zijn echtgenote Eva de maagd geen enkele afkomst of verwantschap behalve de materie waaruit wij geschapen zijn (uit dezelfde klei); kleine zaad-extracten zonder vader of moeder; er was geen verwantschap tussen ons, niet van vader noch van moeder, in bevestiging van het woord van God de Verhevene: {وَمِنْ ءَايَٰتِهِۦٓ أَنْ خَلَقَكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ إِذَآ أَنتُم بَشَرٌ تَنتَشِرُونَ ‎﴿٢٠﴾} [Soera Ar-Roem].

Maar uiterst kleine zaad-extracten onder de ogen van de engelen. Toen wilde God Zijn engelen onderwijzen over de natuurlijke aanleg waarop Hij de mensen schiep om Hem te aanbidden. Dus ondervroeg God deze bewegende zaad-volkeren en God zei tot hen: {وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنۢ بَنِىٓ ءَادَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰٓ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ ۖ قَالُوا۟ بَلَىٰ ۛ شَهِدْنَآ ۛ أَن تَقُولُوا۟ يَوْمَ ٱلْقِيَٰمَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَٰفِلِينَ ‎﴿١٧٢﴾‏ أَوْ تَقُولُوٓا۟ إِنَّمَآ أَشْرَكَ ءَابَآؤُنَا مِن قَبْلُ وَكُنَّا ذُرِّيَّةً مِّنۢ بَعْدِهِمْ ۖ أَفَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ ٱلْمُبْطِلُونَ ‎﴿١٧٣﴾‏ وَكَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ ٱلْـَٔايَٰتِ وَلَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ‎﴿١٧ٴ٤﴾‏} [Soera Al-A'raaf].

En Wij hebben jullie eerder verhaald en gedetailleerd uiteengezet, en Ik heb geen andere voorwaarde voor jullie dan dat jullie jullie verstand gebruiken. Het is niet logisch dat Iblies Adam en zijn echtgenote zo gemakkelijk in de val van de boom heeft laten lopen als jullie beweren. En jullie zullen niet weten hoe zij zijn overkomen totdat jullie het woord van God de Verhevene weten: {فَدَلَّىٰهُمَا بِغُرُورٍ}. Laten Wij jullie dus leren hoe hij "hen met bedrog heeft laten afdalen", zodat jullie de stappen van de slimme satan tegen degenen die zich door huichelarij laten misleiden kennen, en de eersten onder hen (Adam en Eva).

En Ik zal jullie de waarheid vertellen over hoe hij hen bedroog:
Hij bleef een tijdje stil over hen – slechts enkele dagen – toen kwam hij voor Adam en zijn echtgenote, knielde op zijn knieën en huilde bitter, vermengd met valse snikken, totdat zij medelijden met de toestand van Iblies kregen en hun harten week werden voor zijn situatie. Toen zei Adam tot hem: "Wat scheelt jou, o Iblies?"
Iblies zei: "O plaatsvervanger van God, Adam, ik heb berouw getoond aan God, maar geef mij een religieuze opinie: is God Vergevend, Genadevol?"
De plaatsvervanger van God, Adam, zei: "Glorie aan God de Allergrootste; integendeel, God is de Vergevende, de Genadevolle."
Iblies zei: "Ik laat jullie getuigen dat ik berouw heb getoond aan God en de engelen van de Barmhartige heb gevolgd in het zich neerbuigen voor de plaatsvervanger van God, Adam. Wat mij misleidde, is dat God mij schiep uit een laaiend vuur – dat boven de vlam uitstijgt – en jullie schiep uit gebakken klei als aardewerk, uit klei die wij met de hiel vertrappen. Dus misleidde mijn schepping uit een laaiend vuur mij en ik vergat mijn Heer te eren Die jou met Zijn hand schiep (Wees! en hij is). Glorie aan Hem en verheven is Hij, groot in verhevenheid. En ik vraag God om vergiffenis en toon berouw aan Hem, voorwaar, Hij is de Vergevende, de Genadevolle. Aangezien God Vergevend, Genadevol is – volgens de religieuze opinie van de plaatsvervanger van God, Adam – vraag ik God dus om vergiffenis. En ik geloofde God en geloofde Zijn plaatsvervanger dat God Vergevend, Genadevol is. En ik laat God getuigen dat ik voor jullie vanaf vandaag en in de toekomst oprecht en een oprechte, betrouwbare adviseur ben in alles wat jij mij beveelt, o plaatsvervanger van God. Je zult mij niet ongehoorzaam vinden aan een bevel, uit gehoorzaamheid aan God Die jou tot Zijn plaatsvervanger maakte en jou voortrok, zelfs boven Zijn nabije engelen, en jullie boven velen van Zijn schepping heeft voortgetrokken. Iblies is niet beter dan de nabije engelen van de Barmhartige, en het stond mij niet toe mijzelf beter te achten, zelfs niet dan de nabije engelen van de Barmhartige die zich voor Adam neerbogen. Maar ik geloofde de religieuze opinie van de plaatsvervanger van God in zijn beschrijving van God dat Hij de Vergevende, de Genadevolle is. Vergeef mij dus, o plaatsvervanger van God, in mijn recht tegenover jou, opdat God mij vergeeft in Zijn recht tegenover mij vanwege mijn weigering mij voor Zijn plaatsvervanger neer te buigen, dus liet Hij mij in de steek vanwege hoogmoed in mijzelf, aangezien Hij jou boven mij heeft vereerd, maar Hij, glorie aan Hem, schept wat Hij wil en kiest. Zijn dienaren hebben geen voorkeur; alleen God alleen schept wat Hij wil en kiest." Vervolgens hervatte hij het huilen met diep snikken en geweeklaag om hen met zijn tranen en geweeklaag te misleiden, zodat zij zijn berouw geloofden.
Adam zei: "Kalmeer van je angst en verdriet, ik heb je vergeven in mijn recht tegenover jou en zeker heeft God je vergeven in Zijn recht tegenover jou, en Hij is de Beste der Vergevers, voorwaar, Hij is de Vergevende, de Genadevolle."

Toen knielde Satan voor Adams voeten om ze te kussen, maar Adam tilde hem op en zei: “Moge God je eren, oh man! God heeft je bevolen om mij te gehoorzamen.”
Satan zei: “Je zult mijn oprechte raad zien, en ik zal je elk geheim in deze gezegende tuin onthullen, behalve het geheim van de Lotusboom van de Ultieme Grens, dat ik al miljoenen jaren verberg, en een koninkrijk dat niet vergaat. Zijn smaak is één keer bitter, het stroomt door mijn aderen en wie ervan eet, wordt eeuwig jong en leeft eeuwig in de jeugd, zonder ouderdom tot de dag der opstanding. Dat is een verborgen geheim, ik kan het niet onthullen, zelfs niet aan Gods plaatsvervanger Adam. Maar vraag over al het andere, ik zal het je vertellen, want ik ben in deze gezegende tuin voordat God jullie schiep, oh geëerde plaatsvervanger van God. Ik ben een oprechte raadgever voor je, behalve als het over het geheim van de Lotusboom van de Ultieme Grens en het onvergankelijke koninkrijk gaat. Als je daarover vraagt, zal ik je ongehoorzaam zijn, maar over al het andere zal ik je nooit ongehoorzaam zijn.” Vervolgens
vroeg hij toestemming aan Adam, Gods afgevaardigde, om te mogen vertrekken.

Adam zei: “Kwam je niet naar mij als iemand die vergiffenis vraagt, berouw toont en zich tot God wendt, bewerend dat je een oprechte raadgever voor ons bent? Waarom houd je dan deze gezegende boom, het geheim van eeuwig leven en jeugd, voor jezelf?”
Satan fronste zijn voorhoofd, keerde zich af en zei: “Met uw toestemming, oh plaatsvervanger van God.”
Hij verliet hen om andere demonen (de zielen van Adam en Eva) de verleiding te laten overnemen. Hij liet hun eigen zielen het doel bereiken en veroorzaakte bij hen de gedachte dat het geheim misschien in de boom lag die God hen had verboden. Waarom zou God het verbieden, tenzij er het geheim van eeuwige jeugd en een koninkrijk van transformatie in zat, zoals de engelen en djinn hebben? Ze waren er zeker van dat ze er maar één keer van aten, omdat Adam de engelen nooit zag eten, maar de engelen en djinn waren vóór Adam geschapen. Hoewel hij onder de djinn oude en jonge mensen zag, was Satan altijd jong. Ze hoorden hem zeggen dat hij dit geheim al miljoenen jaren verborgen hield. Het belangrijkste was dat Adam en Eva zich volledig door de verleider lieten meeslepen. Geen van beiden durfde de ander te vertellen wat hun ziel, die verlangde naar wat God verboden had, influisterde. Maar elk zei bij zichzelf: “Dit is een vermoeden, en een vermoeden vervangt de waarheid niet.” Toch wilden ze het geheim van deze boom weten die Satan voor hen verborg. Hij bezocht hen af en toe, en elke keer als ze hem vroegen over de gezegende boom, vertrok hij met een frons voordat Adam toestemming gaf. Dit deed hun nieuwsgierigheid en verlangen groeien om deze boom te kennen: wie er één keer van eet, blijft eeuwig jong tot de dag des oordeels. Ze dachten dat het het gedeelde geheim van de djinn en engelen was, om in engelen te veranderen.
Op een keer zei Adam tegen hem: “Oh Satan, je weet dat ik Gods plaatsvervanger ben, en je zou mij moeten gehoorzamen als je oprecht bent. Elke bewering heeft bewijs nodig, en het bewijs van de oprechtheid van je berouw aan God is de mate van je gehoorzaamheid aan Gods plaatsvervanger.”
Satan zei: “Ik ben tot uw dienst, oh plaatsvervanger van God Adam, geef me bevel.”
Adam zei: “Ik beveel je om me naar de gezegende boom te leiden.”
Satan haalde diep adem en zuchtte, toen zei hij: “Ik had nooit gedacht dat ik dit aan iemand zou vertellen, maar de waarheid is aan jouw kant, oh plaatsvervanger van God. God heeft ons bevolen jou niet te ongehoorzamen. Ik zal vanaf vandaag geen enkel bevel van je negeren, zoals het hoort aangezien je Gods plaatsvervanger bent.” Hij zei: “Oh plaatsvervanger van God, ik spreek de waarheid: God heeft jullie alleen die boom verboden omdat er het geheim van transformatie en het koninkrijk van eeuwige jeugd in zit.” Alsof hij hun twijfel om ervan te eten zag, zwoer hij hun: “Ik ben een oprechte raadgever voor jullie, jullie kennen mijn oprechtheid en gehoorzaamheid aan jullie.”
Dat was het bedrog (de misleiding) waarmee hij hen verleidde tot ze hem geloofden. Dit verhaal is de uitleg van Gods woorden:
{فَدَلَّىٰهُمَا بِغُرُورٍ ۚ فَلَمَّا ذَاقَا ٱلشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْءَٰتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ ٱلْجَنَّةِ ۖ وَنَادَىٰهُمَا رَبُّهُمَآ أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَن تِلْكُمَا ٱلشَّجَرَةِ وَأَقُل لَّكُمَآ إِنَّ ٱلشَّيْطَٰنَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُّبِينٌ ‎﴿٢٢﴾‏}
Zodra ze van de extreem giftige boom aten, werden hun buiken hevig samengeknepen! Geen van beiden kon zich inhouden tegen de diarree die als stromend water was, zodat ze zich voor de ander konden verbergen; nee, de diarree kwam meteen en elk van hen zag de schaamte van de ander; het stroomde over hun voeten en bereikte de grond onder hun kleren! Ze begonnen bladeren van de tuin aan elkaar te naaien om hun schaamte (hun diarree) te bedekken.

Toen lachte Iblis (de duivel) een hoge lach, omdat hij hen door misleiding in de val had laten lopen, omdat het moeilijk was hen te overtuigen, maar hij slaagde door de list van toneelspel, huichelarij en bedrog, met slimheid en sluwheid. En God zei: {فَوَسْوَسَ لَهُمَا ٱلشَّيْطَٰنُ لِيُبْدِىَ لَهُمَا مَا وُۥرِىَ عَنْهُمَا مِن سَوْءَٰتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَىٰكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَٰذِهِ ٱلشَّجَرَةِ إِلَّآ أَن تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ ٱلْخَٰلِدِينَ ‎﴿٢٠﴾‏ وَقَاسَمَهُمَآ إِنِّى لَكُمَا لَمِنَ ٱلنَّٰصِحِينَ ‎﴿٢١﴾‏ فَدَلَّىٰهُمَا بِغُرُورٍ ۚ فَلَمَّا ذَاقَا ٱلشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْءَٰتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ ٱلْجَنَّةِ ۖ وَنَادَىٰهُمَا رَبُّهُمَآ أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَن تِلْكُمَا ٱلشَّجَرَةِ وَأَقُل لَّكُمَآ إِنَّ ٱلشَّيْطَٰنَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُّبِينٌ ‎﴿٢٢﴾‏} Waarlijk, God is de Allergrootste.

En o heer Salim, God begint jouw hart te laten afdwalen en je staat op het punt het pad te volgen van degenen die (Zijn) toorn verdienen. Denk na en wees niet hoogmoedig, en behoor niet tot degenen aan wie, hoe duidelijk ook het pad van leiding van hun Heer getoond wordt, het geen weg voor hen wordt uit hoogmoed vanuit zichzelf. Nadat de list van de vijanden van Gods welbehagen je duidelijk is geworden – zij haten Gods welbehagen. En o heer Salim, ik wil je niet vervloeken, maar ik smeek God dat Hij de Imam Mahdi Nasser Mohammed Al-Yamani vervloekt als ik tot de leugenaars over God behoor – als God mij niet als Zijn plaatsvervanger heeft uitgekozen en mij tot de Imam Mahdi Nasser Mohammed, Gods plaatsvervanger over de wereld, heeft gemaakt. Als ik een leugenaar ben, dan rust mijn leugen op mij en waarlijk, Gods vloek is over de leugenaars. En als ik oprecht ben, dan roep ik God als getuige – en God is genoeg als getuige – dat ik de list van de duivels onder de djinn en de mensen uitdaag, en ik daag de list uit van allen die (Zijn) toorn verdienen onder de djinn en de mensen en van elk soort, en ik daag de list van de dwalenden uit. En God heeft mij bevolen te zeggen: wat denken jullie dan van hem die God aan zijn zijde heeft? Geprezen zij God, de Allergrootste, Geprezen zij God, de Allergrootste, Geprezen zij God, de Allergrootste; is God niet voldoende voor Zijn dienaar? Laten zij die (Zijn) toorn verdienen tegen mij samenzweren – laten we kijken wie het snelst met list handelt. God zal een barrière plaatsen tussen hen en wat zij verlangen, en dan zal Hij tegen hen zeggen: wees verworpen varkens! En Hij zal hen groot vervloeken. Het voorbijgaan en eindigen van de transformatie in apen is gebeurd, maar zij zijn in de kennis van het verborgene in het Boek blootgesteld aan transformatie in varkens.

En Allah zei: {قُلْ يَٰٓأَهْلَ ٱلْكِتَٰبِ هَلْ تَنقِمُونَ مِنَّآ إِلَّآ أَنْ ءَامَنَّا بِٱللَّهِ وَمَآ أُنزِلَ إِلَيْنَا وَمَآ أُنزِلَ مِن قَبْلُ وَأَنَّ أَكْثَرَكُمْ فَٰسِقُونَ ‎﴿٥٩﴾‏ قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُم بِشَرٍّ مِّن ذَٰلِكَ مَثُوبَةً عِندَ ٱللَّهِ ۚ مَن لَّعَنَهُ ٱللَّهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِ وَجَعَلَ مِنْهُمُ ٱلْقِرَدَةَ وَٱلْخَنَازِيرَ وَعَبَدَ ٱلطَّٰغُوتَ ۚ أُو۟لَٰٓئِكَ شَرٌّ مَّكَانًا وَأَضَلُّ عَن سَوَآءِ ٱلسَّبِيلِ ‎﴿٦٠﴾‏ وَإِذَا جَآءُوكُمْ قَالُوٓا۟ ءَامَنَّا وَقَد دَّخَلُوا۟ بِٱلْكُفْرِ وَهُمْ قَدْ خَرَجُوا۟ بِهِۦ ۚ وَٱللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا كَانُوا۟ يَكْتُمُونَ ‎﴿٦١﴾‏ وَتَرَىٰ كَثِيرًا مِّنْهُمْ يُسَٰرِعُونَ فِى ٱلْإِثْمِ وَٱلْعُدْوَٰنِ وَأَكْلِهِمُ ٱلسُّحْتَ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا۟ يَعْمَلُونَ ‎﴿٦٢﴾‏ لَوْلَا يَنْهَىٰهُمُ ٱلرَّبَّٰنِيُّونَ وَٱلْأَحْبَارُ عَن قَوْلِهِمُ ٱلْإِثْمَ وَأَكْلِهِمُ ٱلسُّحْتَ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا۟ يَصْنَعُونَ ‎﴿٦٣﴾‏ وَقَالَتِ ٱلْيَهُودُ يَدُ ٱللَّهِ مَغْلُولَةٌ ۚ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُوا۟ بِمَا قَالُوا۟ ۘ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيْفَ يَشَآءُ ۚ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم مَّآ أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَٰنًا وَكُفْرًا ۚ وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ ٱلْعَدَٰوَةَ وَٱلْبَغْضَآءَ إِلَىٰ يَوْمِ ٱلْقِيَٰمَةِ ۚ كُلَّمَآ أَوْقَدُوا۟ نَارًا لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا ٱللَّهُ ۚ وَيَسْعَوْنَ فِى ٱلْأَرْضِ فَسَادًا ۚ وَٱللَّهُ لَا يُحِبُّ ٱلْمُفْسِدِينَ ‎﴿٦٤﴾} [سُورَةُ المَائـِدَةِ].

En Allah zei: {وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ ٱلَّذِينَ ٱعْتَدَوْا۟ مِنكُمْ فِى ٱلسَّبْتِ فَقُلْنَا لَهُمْ كُونُوا۟ قِرَدَةً خَٰسِـِٔينَ ‎﴿٦٥﴾‏ فَجَعَلْنَٰهَا نَكَٰلًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهَا وَمَا خَلْفَهَا وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ ‎﴿٦٦﴾} [سُورَةُ البَقَرَةِ].

En ik herinner de mensen van het Boek (de Thora en het Evangelie) aan de woorden van Allah: {يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ أُوتُوا۟ ٱلْكِتَٰبَ ءَامِنُوا۟ بِمَا نَزَّلْنَا مُصَدِّقًا لِّمَا مَعَكُم مِّن قَبْلِ أَن نَّطْمِسَ وُجُوهًا فَنَرُدَّهَا عَلَىٰٓ أَدْبَارِهَآ أَوْ نَلْعَنَهُمْ كَمَا لَعَنَّآ أَصْحَٰبَ ٱلسَّبْتِ ۚ وَكَانَ أَمْرُ ٱللَّهِ مَفْعُولًا ‎﴿٤٧﴾‏ إِنَّ ٱللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِۦ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِكَ لِمَن يَشَآءُ ۚ وَمَن يُشْرِكْ بِٱللَّهِ فَقَدِ ٱفْتَرَىٰٓ إِثْمًا عَظِيمًا ‎﴿٤٨﴾‏ أَلَمْ تَرَ إِلَى ٱلَّذِينَ يُزَكُّونَ أَنفُسَهُم ۚ بَلِ ٱللَّهُ يُزَكِّى مَن يَشَآءُ وَلَا يُظْلَمُونَ فَتِيلًا ‎﴿٤٩﴾‏ ٱنظُرْ كَيْفَ يَفْتَرُونَ عَلَى ٱللَّهِ ٱلْكَذِبَ ۖ وَكَفَىٰ بِهِۦٓ إِثْمًا مُّبِينًا ‎﴿٥٠﴾} [سُورَةُ النِّسَاءِ].

En misschien willen sommige christenen van de Drie-eenheid, zoals de zionistische christenen en sommige joden, zeggen: "Wij wachten niet op de terugkeer van de Messias en zijn moeder Maria de maagd, maar wij wachten op de terugkeer van God (Christus Jezus) en zijn zoon (Jezus Christus) en zijn moeder (Maria)." Zo zijn zij, de aanhangers van de Drie-eenheid onder de zionistische christenen en sommige joden. Wat betreft de aanhangers van het Evangelie, de meesten van hen wachten niet op de terugkeer van de boodschapper van Allah, Jezus, noch op zijn moeder Maria de maagd, omdat zij zouden zijn omgekomen; zelfs de moslims die wachten op de terugkeer van de boodschapper van Allah, de Messias Jezus zoon van Maria, hebben geen duidelijke, definitieve bewijzen uit de duidelijke verzen van de glorierijke Koran voor hun terugkeer. Daarom zeggen wij: O gemeenschap van christelijke leiders, hun monniken en de joodse geleerden; jullie weten dat 'omkomen' de dood betekent; of Allah de dienaren laat omkomen door een straf van Hem of zij worden gedood. Ondanks verschillende oorzaken betekent 'omkomen' in het Boek: (de dood). Degenen die Allah liet omkomen door straf, Hij heeft hen gedood, maar vanwege de straf, bevestigend de woorden van Allah: {وَكَمْ أَهْلَكْنَا مِنَ ٱلْقُرُونِ مِنۢ بَعْدِ نُوحٍ ۗ وَكَفَىٰ بِرَبِّكَ بِذُنُوبِ عِبَادِهِۦ خَبِيرَۢا بَصِيرًا ‎﴿١٧﴾} [سُورَةُ الإِسۡرَاءِ].

En wat betreft de natuurlijke dood, die is zoals de dood van ieder mens; wanneer iemand sterft, zeggen ze: "Hij is omgekomen", dat wil zeggen: (hij stierf en verliet het leven). Of het nu ongelovigen zijn die omkwamen door de dood, of rechtschapen mensen die omkwamen door de dood, of boodschappers die omkwamen door de dood. En Allah zei: {وَلَقَدْ جَآءَكُمْ يُوسُفُ مِن قَبْلُ بِٱلْبَيِّنَٰتِ فَمَا زِلْتُمْ فِى شَكٍّ مِّمَّا جَآءَكُم بِهِۦ ۖ حَتَّىٰٓ إِذَا هَلَكَ قُلْتُمْ لَن يَبْعَثَ ٱللَّهُ مِنۢ بَعْدِهِۦ رَسُولًا ۚ كَذَٰلِكَ يُضِلُّ ٱللَّهُ مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ مُّرْتَابٌ ‎﴿٣٤﴾} [سورة غافر], dat wil zeggen: toen hij stierf, zeiden jullie dat Allah na hem geen boodschapper meer zou zenden, omdat zij dachten dat hij de laatste boodschapper was. Maar Allah zond na hem boodschappers met het Boek, zoals Mozes en Aäron, David en Salomo, en de profeten van de familie van Imraan, en de boodschapper van Allah, de Messias Jezus zoon van Maria, en Mohammed, de boodschapper van Allah, de ongeletterde Arabische profeet, de laatste. Vrede zij met hen allen, ik maak geen onderscheid tussen Zijn boodschappers en ik behoor tot de moslims.

Het belangrijke is dat jullie weten dat Allah met 'omkomen' bedoelt: (de dood), ongeacht de oorzaken van de dood. En het duidelijke bewijs in de duidelijke verzen van de glorierijke Koran, die Allah jullie heeft verteld, is dat Hij de boodschapper van Allah, de Messias Jezus, niet heeft laten omkomen, noch zijn moeder, maar Hij heeft hen weggenomen zoals Hij de slapenden wegnam in een diepe slaap (slaap) zoals de jongeren van de grot ("je zou denken dat zij wakker zijn, terwijl zij slapen"). Zo heeft Allah Zijn dienaar en boodschapper, de Messias Jezus, en zijn moeder Maria de maagd weggenomen zoals Hij de slapenden weghaalt; nee, zij zijn aanwezig in de Ark van het Verbond met jullie op deze aarde (in de Ark van het Verbond ergens in Jemen). Wat betreft de Messias Jezus, hij bevindt zich op de bovenste verdieping van de Ark van het Verbond, en wat betreft zijn moeder, de heilige, oprechte Maria de maagd, zij slaapt op de onderste verdieping van de Ark van het Verbond; zij slapen in de Ark van het Verbond die de engelen plaatsten in de Moskee van de Koepel (die is gebouwd binnenin de grot van de jongeren van de grot) toen Allah hun het plan van een misdadig volk van de kinderen van Israël stopte, dat de boodschapper van Allah, de Messias Jezus, en zijn moeder Maria wilde doden. Dus Allah ondersteunde hen met de heilige geest (Gabriël) vergezeld door vijftienhonderd gemarkeerde engelen; zij brachten de Ark vlak voordat de misdadige mensen hen bereikten. Zij plaatsten de boodschapper van Allah, de Messias Jezus, op de bovenste verdieping van de Ark, en namen Maria met haar bed en deken en legden haar op de onderste verdieping van de Ark, en brachten hen van het land van Syrië naar een hoge plaats in Jemen en plaatsten hen in de Moskee van de Koepel van de jongeren van de grot in Jemen, omdat de Messias Jezus en zijn moeder de toegevoegde bewoners zijn bij de jongeren van de grot (een van de verbazingwekkende tekenen van Allah).

En ik waarschuw degenen die zeiden: "God heeft een zoon aangenomen" (de Messias, Jezus, zoon van Maria) – zij zijn in hun godsdienst tot het uiterste gegaan zonder recht, en zeiden: "God heeft een zoon aangenomen." Zij hebben daar geen kennis over, noch hun voorvaderen. Zij vermoeden dat de overtreders onder de Israëlieten hem gedood hebben, maar zij hebben hem niet gedood, noch gekruisigd, maar het werd hun gesuggereerd door een lichaam zonder geest. En zij hebben hem zeker niet gedood.

En waarlijk, ik, de plaatsbekleder van God over de werelden, de Imam Mahdi, Nasser Mohammed Al-Yamani, waarschuw met de ware uitleg van de prachtige Koran degenen die zeiden: "God heeft een zoon aangenomen." Zij hebben daar geen kennis over, noch hun eerste voorvaderen. En ik waarschuw de joden, de christenen, de moslims en alle mensen samen voor een strenge bestraffing van God, de Heer der Werelden; door de ster Sqqar die komt vanuit het zuiden van de planeet Aarde, zodat God ermee Zijn plaatsbekleder, de verwachte Mahdi Nasser Mohammed Al-Yamani, manifesteert. En ik verkondig het goede nieuws aan de moslims, de christenen en de vredelievenden onder de joden over de nabijheid van de afgesproken tijd voor de opwekking van Gods boodschappers, degenen van de grot (Elia, Henoch, Elisa) en de Inscriptie: de Messias Jezus en zijn moeder Maria, als wonderbaarlijke tekenen van God, als bevestiging van het Woord van God de Verhevene: {ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ ٱلَّذِىٓ أَنزَلَ عَلَىٰ عَبْدِهِ ٱلْكِتَٰبَ وَلَمْ يَجْعَل لَّهُۥ عِوَجَا ۜ ‎﴿١﴾‏ قَيِّمًا لِّيُنذِرَ بَأْسًا شَدِيدًا مِّن لَّدُنْهُ وَيُبَشِّرَ ٱلْمُؤْمِنِينَ ٱلَّذِينَ يَعْمَلُونَ ٱلصَّٰلِحَٰتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا حَسَنًا ‎﴿٢﴾‏ مَّٰكِثِينَ فِيهِ أَبَدًا ‎﴿٣﴾‏ وَيُنذِرَ ٱلَّذِينَ قَالُوا۟ ٱتَّخَذَ ٱللَّهُ وَلَدًا ‎﴿٤﴾‏ مَّا لَهُم بِهِۦ مِنْ عِلْمٍ وَلَا لِـَٔابَآئِهِمْ ۚ كَبُرَتْ كَلِمَةً تَخْرُجُ مِنْ أَفْوَٰهِهِمْ ۚ إِن يَقُولُونَ إِلَّا كَذِبًا ‎﴿٥﴾‏ فَلَعَلَّكَ بَٰخِعٌ نَّفْسَكَ عَلَىٰٓ ءَاثَٰرِهِمْ إِن لَّمْ يُؤْمِنُوا۟ بِهَٰذَا ٱلْحَدِيثِ أَسَفًا ‎﴿٦﴾‏ إِنَّا جَعَلْنَا مَا عَلَى ٱلْأَرْضِ زِينَةً لَّهَا لِنَبْلُوَهُمْ أَيُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ‎﴿٧﴾‏ وَإِنَّا لَجَٰعِلُونَ مَا عَلَيْهَا صَعِيدًا جُرُزًا ‎﴿٨﴾‏ أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَٰبَ ٱلْكَهْفِ وَٱلرَّقِيمِ كَانُوا۟ مِنْ ءَايَٰتِنَا عَجَبًا ‎﴿٩﴾‏ إِذْ أَوَى ٱلْفِتْيَةُ إِلَى ٱلْكَهْفِ فَقَالُوا۟ رَبَّنَآ ءَاتِنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا ‎﴿١٠﴾‏ فَضَرَبْنَا عَلَىٰٓ ءَاذَانِهِمْ فِى ٱلْكَهْفِ سِنِينَ عَدَدًا ‎﴿١١﴾‏ ثُمَّ بَعَثْنَٰهُمْ لِنَعْلَمَ أَىُّ ٱلْحِزْبَيْنِ أَحْصَىٰ لِمَا لَبِثُوٓا۟ أَمَدًا ‎﴿١٢﴾‏ نَّحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ نَبَأَهُم بِٱلْحَقِّ ۚ إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ ءَامَنُوا۟ بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَٰهُمْ هُدًى ‎﴿١٣﴾‏ وَرَبَطْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ إِذْ قَامُوا۟ فَقَالُوا۟ رَبُّنَا رَبُّ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِ لَن نَّدْعُوَا۟ مِن دُونِهِۦٓ إِلَٰهًا ۖ لَّقَدْ قُلْنَآ إِذًا شَطَطًا ‎﴿١٤﴾‏ هَٰٓؤُلَآءِ قَوْمُنَا ٱتَّخَذُوا۟ مِن دُونِهِۦٓ ءَالِهَةً ۖ لَّوْلَا يَأْتُونَ عَلَيْهِم بِسُلْطَٰنِۭ بَيِّنٍ ۖ فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ ٱفْتَرَىٰ عَلَى ٱللَّهِ كَذِبًا ‎﴿١٥﴾‏ وَإِذِ ٱعْتَزَلْتُمُوهُمْ وَمَا يَعْبُدُونَ إِلَّا ٱللَّهَ فَأْوُۥٓا۟ إِلَى ٱلْكَهْفِ يَنشُرْ لَكُمْ رَبُّكُم مِّن رَّحْمَتِهِۦ وَيُهَيِّئْ لَكُم مِّنْ أَمْرِكُم مِّرْفَقًا ‎﴿١٦﴾‏ ۞ وَتَرَى ٱلشَّمْسَ إِذَا طَلَعَت تَّزَٰوَرُ عَن كَهْفِهِمْ ذَاتَ ٱلْيَمِينِ وَإِذَا غَرَبَت تَّقْرِضُهُمْ ذَاتَ ٱلشِّمَالِ وَهُمْ فِى فَجْوَةٍ مِّنْهُ ۚ ذَٰلِكَ مِنْ ءَايَٰتِ ٱللَّهِ ۗ مَن يَهْدِ ٱللَّهُ فَهُوَ ٱلْمُهْتَدِ ۖ وَمَن يُضْلِلْ فَلَن تَجِدَ لَهُۥ وَلِيًّا مُّرْشِدًا ‎﴿١٧﴾‏ وَتَحْسَبُهُمْ أَيْقَاظًا وَهُمْ رُقُودٌ ۚ وَنُقَلِّبُهُمْ ذَاتَ ٱلْيَمِينِ وَذَاتَ ٱلشِّمَالِ ۖ وَكَلْبُهُم بَٰسِطٌ ذِرَاعَيْهِ بِٱلْوَصِيدِ ۚ لَوِ ٱطَّلَعْتَ عَلَيْهِمْ لَوَلَّيْتَ مِنْهُمْ فِرَارًا وَلَمُلِئْتَ مِنْهُمْ رُعْبًا ‎﴿١٨﴾‏ وَكَذَٰلِكَ بَعَثْنَٰهُمْ لِيَتَسَآءَلُوا۟ بَيْنَهُمْ ۚ قَالَ قَآئِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ ۖ قَالُوا۟ لَبِثْنَا يَوْمًا أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ ۚ قَالُوا۟ رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَٱبْعَثُوٓا۟ أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَٰذِهِۦٓ إِلَى ٱلْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَآ أَزْكَىٰ طَعَامًا فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَدًا ‎﴿١٩﴾‏ إِنَّهُمْ إِن يَظْهَرُوا۟ عَلَيْكُمْ يَرْجُمُوكُمْ أَوْ يُعِيدُوكُمْ فِى مِلَّتِهِمْ وَلَن تُفْلِحُوٓا۟ إِذًا أَبَدًا ‎﴿٢٠﴾‏ وَكَذَٰلِكَ أَعْثَرْنَا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوٓا۟ أَنَّ وَعْدَ ٱللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ ٱلسَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَآ إِذْ يَتَنَٰزَعُونَ بَيْنَهُمْ أَمْرَهُمْ ۖ فَقَالُوا۟ ٱبْنُوا۟ عَلَيْهِم بُنْيَٰنًا ۖ رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ ۚ قَالَ ٱلَّذِينَ غَلَبُوا۟ عَلَىٰٓ أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِم مَّسْجِدًا ‎﴿٢١﴾‏ سَيَقُولُونَ ثَلَٰثَةٌ رَّابِعُهُمْ كَلْبُهُمْ وَيَقُولُونَ خَمْسَةٌ سَادِسُهُمْ كَلْبُهُمْ رَجْمَۢا بِٱلْغَيْبِ ۖ وَيَقُولُونَ سَبْعَةٌ وَثَامِنُهُمْ كَلْبُهُمْ ۚ قُل رَّبِّىٓ أَعْلَمُ بِعِدَّتِهِم مَّا يَعْلَمُهُمْ إِلَّا قَلِيلٌ ۗ فَلَا تُمَارِ فِيهِمْ إِلَّا مِرَآءً ظَٰهِرًا وَلَا تَسْتَفْتِ فِيهِم مِّنْهُمْ أَحَدًا ‎﴿٢٢﴾} Waarlijk, God is de Meest Grote. [Soera Al-Kahf].

En misschien willen alle moslims, christenen en vredelievenden onder de joden zeggen: "O Imam Mahdi Nasser Mohammed Al-Yamani, jij hebt ons het goede nieuws beloofd van Gods teken in de duidelijke, prachtige Koran dat God de Messias Jezus en zijn moeder niet heeft vernietigd en dat zij bestaan binnen de volkeren van deze aarde, slapend in de Tabernakel van Vrede in Jemen; dat wil zeggen, met deze wereld, en God heeft hen nog niet vernietigd. Geef ons daarom een bewijs uit de duidelijke, prachtige Koran dat de twijfel zeker wegneemt dat de boodschapper van God, de Messias Jezus en zijn moeder, door God nog niet zijn vernietigd en dat zij in deze gemeenschap zijn." Dus laten we het antwoord rechtstreeks aan de vragenstellers overlaten van God in de duidelijke, prachtige Koran; God de Verhevene zegt: {لَّقَدْ كَفَرَ ٱلَّذِينَ قَالُوٓا۟ إِنَّ ٱللَّهَ هُوَ ٱلْمَسِيحُ ٱبْنُ مَرْيَمَ ۚ قُلْ فَمَن يَمْلِكُ مِنَ ٱللَّهِ شَيْـًٔا إِنْ أَرَادَ أَن يُهْلِكَ ٱلْمَسِيحَ ٱبْنَ مَرْيَمَ وَأُمَّهُۥ وَمَن فِى ٱلْأَرْضِ جَمِيعًا ۗ وَلِلَّهِ مُلْكُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا ۚ يَخْلُقُ مَا يَشَآءُ ۚ وَٱللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ ‎﴿١٧﴾‏} Waarlijk, God is de Meest Grote. [Soera Al-Ma'idah].

Dit is een duidelijk bewijs voor de werelden dat God de Messias Jezus en zijn moeder Maria, vrede zij met hen, niet heeft vernietigd.

En o gemeenschap van de vooruitstrevende helpers, de uitverkorenen, in verschillende landen van de mensheid, in de woestijnen en steden, en alle zoekers naar de waarheid in de werelden, ik laat God getuige zijn – en God is voldoende als Getuige – dat ik jullie de opdracht geef om deze verklaring te verspreiden naar alle mensen in de woestijnen en steden (in de hele wereld). Er is geen tijd meer te verliezen voor verspreiding; integendeel, richt je gedurende deze hele week op deze verklaring, zoveel als jullie kunnen, dag en nacht, met elke methode en middel op het wereldwijde internet, zodat het de Verenigde Naties en alle mensen in woestijnen en steden bereikt.

En vrede zij met de gezanten, en alle lof zij God, de Heer der Werelden...
De plaatsbekleder van God over de werelden, de Imam Mahdi,
Nasser Mohammed Al-Yamani.

اقتباس المشاركة: : https://mahdialumma.xyz/showthread.php?p=492002