الموضوع: پاسخ امام مهدی به "عبد الله الباحث عن الحقّ" در نامه‌ای خصوصی شایسته است از حق پیروی شود و ما در تبیان وروشن ساختن حق امری سری وپنهان نداریم

1

پاسخ امام مهدی به "عبد الله الباحث عن الحقّ" در نامه‌ای خصوصی. شایسته است از حق پیروی شود و ما در تبیان وروشن ساختن حق امری سری وپنهان نداریم.

الإمام ناصر محمد اليماني
22 - محرم - 1440 هـ
02 - 10 - 2018 مـ

۱۰-مهر-۱۳۹۷ه.ش.
11:49 صباحاً
( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )

ــــــــــــــــــــــــ


پاسخ امام مهدی به "عبد الله الباحث عن الحقّ" در نامه‌ای خصوصی.
شایسته است از حق پیروی شود و ما در تبیان وروشن ساختن حق امری سری وپنهان نداریم...

نوشته اصلی توسط عبدالله الباحث
نوشته اصلی توسط امام ناصر محمد یمانی:
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدي محمد خاتم الأنبياء والمرسلين؛ عزیز من حق خداوند از هر حقی بزرگ‌تر است و بعد از حق چیزی جز گمراهی نیست؛ شفیعی وجود ندارد؛ به حق هیچ بنده‌ای –از خدا- مسئلت نکن. هرکس که باشد بنده‌ای از بندگان خداوند است همان طور که تو بنده خداوندی و مانند هر بنده دیگر در مورد خدا حقی داری؛ نور چشم من ، شاکر باش و پروردگار سبحان را به حق اسماء الحسنی و صفات علیه‌اش بخوان؛ وکیل بودن خداوند کافی است. همراه خدا احدی را مخوان و به هیچ کس متوسل مشو چرا که خداوند از مادر و پدر و از تمام بندگان به تو مهربان‌تر است و سلام علی المرسلین و الحمدلله رب العالمین.
برادرت امام مهدی ناصر محمد یمانی.
عزیز من ناصر محمد ؛ از پاسخت متشکرم. من به نماز گزاردن روی خاک زمین ملتزم هستم و حتی اگر روی خاکی که از خاک کربلا گرفته شده سجده می‌کنم به این نیت است که سرم را روی خاک می‌گذارم و یا چیزی که از زمین روییده باشد مثل حصیر ولی به استناد احادیث متواتر نقل شده از محمد و آلش روی فرش سجده نمی‌کنم؛ حکم سجود چیست؟ می‌دانم شما برای-بیان در مورد- نماز شروطی را معین کرده‌اید؛ و من تنها بنده‌ای از بندگان خدا هستم و از نظر خاندان به تو نزدیک و از خطبه‌های تو رایحه پاک و هدایت را استشمام می‌کنم؛ نمی‌خواهم با تو بیعت کنم مگر بعد از این که تمام بیاناتت را خوانده باشم. چون می خواهم بر اساس بینات و یقین عمل کنم و به یاری خدا تمام آن چه که درمورد نماز و غیر آن نوشته‌ای را خوانده‌ام.
سیره نبی ( صلَّى الله عليه و آله ) این بود که بر زمین یا چیزی که از زمین روییده باشد مثل حصیر سجده می‌کرد و ایشان( صلَّى الله عليه و آله ) دیگران را نیز به همین کارتشویق می‌نمود؛ همان طور که سیره مسلمانان در دوران رسول ( صلَّى الله عليه و آله ) بود که در مسجدی که کف آن با سنگریزه پوشانده شده بود سجده می‌کردند و مسلمانان التزام داشتند علی‌رغم حرارتش؛ بر روی آن سجده کنند که نشان دهنده ضرورت سجده بر زمین است.
امام باقر(علیه السلام) در پاسخ سؤالی درمورد سجده بر زفت یعنی قیر فرموده است: خیر و نه روی پارچه پنبه‌ای و نه روی پشم گوسفند و نه هرچیز دیگری حیوانی و نه روی مواد قابل خوردن و نه روی میوه‌های زمینی و نه روی چیزی که از پارچه فاخر ساخته شده باشد.
از امام صادق(علیه السلام) درمورد نمازبرروی فرش؛بوریا و آن چه که از مو بافته شده باشد سؤال شد و فرمود:روی آن سجده نکن؛ اگر روی آن بایستی و نماز بخوانی ولی روی زمین سجده کنی مشکلی نیست و اگر حصیر پهن کرده و روی حصیر سجده کنی مشکلی نیست. وسائل الشیعه 592/3
يكي از صحابه روي لبه عمامه‌اش سجده کرد( حین سجده عمامه بین پیشانی و زمین قرار گرفت) نبی ( صلَّى الله عليه و آله ) با دست خود عمامه را از پیشانی او برداشت.سنن البیهقی:105/2
از خداوند مسئلت می‌کنم قلب‌های ما را نورانی گرداند و در فرج قائم آل محمد تعجیل فرماید و او را از کید دشمنانش حفظ کند.
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله ومن والاه واتّبع نهجه على بصيرةٍ من الله..
نورچشمانم؛ درمورد مکان سجده در آیات محکم کتاب خداوند آن چه که می‌یابم پاک بودن آن است؛ چیزی که بر آن سجده می کنی باید از نظر ظاهری تا حد امکان تمیز و عاری از کثیفی باشد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَإِذْ بَوَّأْنَا لِإِبْرَاهِيمَ مَكَانَ الْبَيْتِ أَن لَّا تُشْرِكْ بِي شَيْئًا وَطَهِّرْ بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْقَائِمِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ ﴿٢٦﴾} صدق الله العظيم [الحج].
همانا که پاک بودن از کثیفی یعنی تمیز و نظیف بودن؛ هم چنین لباس باید عاری از کثیفی باشد و وقتی احساس می‌کنید که ظاهرش کثیف است یا بوی نجس می‌دهد؛ باید آن را تمیز کنید. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{{وَثِيَابَكَ فَطَهِّرْ ﴿٤﴾}} صدق الله العظيم [المدثر]
مگر این که در سفر باشید؛ چرا که خداوند در دین برای شما حرج و سخت‌گیری نمی‌کند
مهم این است که روی چیزی سجده شود که پاک بوده و کثیفی نداشته باشد و بوی نجس و آزار دهنده نداشته باشد؛ فرقی ندارد عمامه باشد یا خاک یا حصیر؛ بوی بد و نجس مشام را مدام آزار می‌دهد حتی اگر به ظاهر کثیفی مکان سجده دیده نشود ولی با بو کردن ؛ بوی نجسی را می‌توان استشمام کرد.
به حق برایت فتوا می‌دهیم که می‌توانی برای پروردگارت روی هر چیزی که از کثیفی پاک باشد و بوی بدی نداشته باشد و در ظاهر کثیفی آن دیده نشود سجده کنی. حال اگر تنها بعد از سجده متوجه بوی بد آن شدی؛ نمازت را مشکن؛ بلکه دستانت را حین سجده به هم بچسبان تا روی پشت دستت که پاک است سجده کنی؛ مراقب باش عمداً روی پیشانیت جای سجده نماند که در این صورت گرفتار شرک ریا شده و با این کار در نمازی که برای پروردگارت خوانده‌ای؛ شرک آورده‌ای و شرک گناهی بسیار بزرگ است.
روی تربت پدرم امام حسین علیه الصلاة و السلام سجده مکن؛ هرچقدر هم که این خاک مطهر باشد چون به نام تراب حسین نام گذاری شده ؛این بدعتی است که خدا و رسولش فرمان آن را نداده‌اند. اگر تراب نامی نداشته باشد مشکلی نیست ولی اگر به آن تراب حسین گفته شود و تو به این دلیل روی آن سجده کنی؛ این شرک در سجده است؛ سجده‌ای که باید پیشانیت برای پروردگارت انجام دهد ای نور چشم من؛ حتی اگر نیتت این باشد که روی خاک عادی داری سجده می‌کنی؛ این کار را نکن چون باعث می‌شود کسان دیگر گرفتار شرک شوند چون تو را در حال سجده کردن بر تراب حسین می‌بینند.
ولی تنها در زمان اضطرار این اجازه را به تو می‌دهیم؛ تا از مکر کسانی که به خدا ایمان نمی‌آورند مگرآلوده به شرک و بندگان مقرب خدا را با او شریک می‌گیرند؛ در امان باشی. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{مَن كَفَرَ بِاللَّـهِ مِن بَعْدِ إِيمَانِهِ إِلَّا مَنْ أُكْرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإِيمَانِ وَلَـٰكِن مَّن شَرَحَ بِالْكُفْرِ صَدْرًا فَعَلَيْهِمْ غَضَبٌ مِّنَ اللَّـهِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿١٠٦﴾} صدق الله العظيم [النحل].

از شکرگزاران باش و نسبت به شفاعت انبیاء؛ تمام انبیاء کافر باش و بدان شفاعت تماماً به دست خداست و رحمت او در برابر غضبش شفاعت تو را می‌کند به شرط این که از رحمت خداوند ارحم الراحمین مأیوس مباشی و با رحمت او –از همگان- بی‌نیاز شوی؛ رحمت خداوند ارحم الراحمینی که از همه آنها بیشتر نسبت به تو رحمت دارد و این که خداوند ارحم الراحمین است؛حجت تو در برابر پروردگارت است که هیچ معبودی جز او نیست؛ آیا خداوند سبحان حجت تو در برابرش را که همان ارحم الراحمین بودن اوست؛ رد خواهد کرد؟ سزاوار نیست در عالم وجود، کسی باشد -ولو از انبیاء و اولیا و صالحان- که بیش از خداوند و معبود ارحم الراحمین نسبت به تو مهربان‌تر و رحیم‌تر باشد. خداوند بیش از مادر و پدر و تمام مردم نسبت به تو رحیم است. ولی متأسفانه اکثر مردم ایمان نمی‌آورند مگر این که بندگان مقرب را شریک خدا کرده و ایمان خود را آلوده کنند. پس از من پیروی کن تا تو را به راه راست؛ راه پروردگار من و تو؛ راه خداوند عزیز و حمید هدایت کنم. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{إِنَّ رَبِّي عَلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ ﴿٥٦﴾} صدق الله العظيم [هود].
زمان نزول عذاب خداوند بر کسانی که از داعی حق پروردگارشان رومی‌گردانند نزدیک شده است پس منتظر باشید که من هم همراه شما منتظرم[ اشاره به آیه کریمه سوره هود: وَارْتَقِبُوا إِنِّي مَعَكُمْ رَقِيبٌ ﴿٩٣﴾ ] وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..

برادرتان امام مهدی ناصرمحمد یمانی

اقتباس: اضغط للقراءة
اخرین به روز رسانی: 26-08-2022 06:31 PM