الموضوع: گفتگوی مفصل درباره بعث اول بازگشت اول مردگان از مرگ بین مهدی منتظر و دکتر احمد عمرو

بحث مفصل پیرامون بعث اول بین امام مهدی و دکتر احمد عمرو

-6-
الإمام ناصر محمد اليماني
28 - ذوالقعده - 1433 ه
14 - 10 - 2012 م
23-مهر-1391ه.ش.
06:35 صبح

با دلایل محکم از قرآن عظیم قاطعانه به دکتر احمد عمرو پاسخ داده می‌شود
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم وجميع المرسلين والتابعين لدعوة الحقّ من ربّهم في كل زمانٍ و مكانٍ إلى يوم الدّين، أما بعد.
خداوند تعالی می‌فرماید:

{ أَلَمْ تَرَوْا كَيْفَ خَلَقَ اللَّهُ سَبْعَ سَماواتٍ طِباقاً (15) وَجَعَلَ الْقَمَرَ فِيهِنَّ نُوراً وَجَعَلَ الشَّمْسَ سِراجاً (16) وَاللَّهُ أَنْبَتَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ نَباتاً (17) ثُمَّ يُعِيدُكُمْ فِيها وَيُخْرِجُكُمْ إِخْراجاً (18) وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ بِساطاً (19) لِتَسْلُكُوا مِنْها سُبُلاً فِجاجاً (20) } صدق الله العظيم [نوح]
درباره بیان حق خداوند تعالی:
{وَاللَّهُ أَنْبَتَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ نَباتاً} صدق الله العظيم
سؤالی پیش می‌آید که منظور از نبات چیست؟ نبات بذری است که در حرث [زمین] کاشته می‌شود؛ و آغاز زندگی انسان نیز با بذرهایی است که مرد در رحم همسرش می‌گذارد. خداوند تعالی می‌فرماید:
{ نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ }صدق الله العظيم[البقرة:223]
سؤالی که مطرح می‌شود این است که این نباتی که مرد در رحم زن قرار می‌دهد چیست؟ وجواب:
{ أَفَرَ‌أَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59)} صدق الله العظيم [الواقعة]
سؤال دیگر این است که این بذرهای بشری چگونه و کی تکوین پیدا کرده‌اند؟ جواب این سؤال در آیات محکم کتاب پیدا می‌شود و خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ إِذَا أَنتُم بَشَرٌ تَنتَشِرُونَ }صدق الله العظيم [الروم:20]
لذا این تنها پدر ما آدم علیه الصلاة و السلام نیست که از خاک آفریده شده است، بلکه فرزندان او نیز در همان زمان که پدرشان آدم از زمین آفریده شد؛ خلق شدند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ هوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الأَرْضِ وَإِذْ أَنتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ فَلا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَى }صدق الله العظيم [النجم:32]
قبل از اینکه انسان به صورت جنین در رحم مادرش قرارگیرد، در ابتدا از خاک آفریده و به صورت جمعیتی از موجودات ریزمنوی [اسپرم] در پشت [ساختار ژنتیک] پدرمان آدم علیه الصلاة و السلام قرار گرفت. هریک از این موجودات، حامل نسل بعد از خود هستند و شاید هنوزعلم جز این موجودات کوچک منوی [اسپرم] چیز دیگری در مایع منی مرد کشف نکرده باشد. حال می‌گوییم:
[بنابراین، این اسپرم‌ها که حامل نسل‌های بعدی خود هستند در زمان بسیار دور، در زمان آفرینش پدرمان آدم در پشت او گذاشته شدند. سپس خداوند از این موجودات ریزمنوی، آن عهد ازلی را گرفت واین موجودات به قدرت خداوند سبحان به سخن آمده و وقتی خداوند سبحان به آنها خطاب فرمود آیا من خدای شما نیستم؟ پاسخ دادند: بلی.]
خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَإِذْ أَخَذَ رَ‌بُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِ‌هِمْ ذُرِّ‌يَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَ‌بِّكُمْ قَالُوا بَلَىٰ شَهِدْنَا أَن تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَافِلِينَ (172) أَوْ تَقُولُوا إِنَّمَا أَشْرَ‌كَ آبَاؤُنَا مِن قَبْلُ وَكُنَّا ذُرِّ‌يَّةً مِّن بَعْدِهِمْ أَفَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ الْمُبْطِلُونَ (173) }صدق الله العظيم [الأعراف]
و این فطرت و سرشتی است که خداوند انسان را براساس آن آفرید تا انسان، خداوند را به یکتایی و به دور از شرک بپرستد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ (30) }صدق الله العظيم [الروم]
سپس از میان آنها انبیاء و پیشوایان [ائمه] کتاب را انتخاب نمود؛ کسانی که امام و خلفای خداوند در زمین هستند. آنها را در کتاب خود به نام خواند و اسامی آنها را به پدرشان آدم علیه الصلاة و السلام آموخت. همگی آنها از فرزندان آدم بودند که خداوند به عنوان جایگزینان او در زمین برگزید، چرا که می‌دانست در حق بندگان خداوند ظلم نخواهند کرد و طغیانگر و جبار نخواهند بود. سپس اسامی آنها را به فرشتگان عرضه نمود. خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ(31) } صدق الله العظيم [البقرة]
چرا که فرشتگان، قبل از آفرینش آنها [خلفای خداوند] درحقشان فتوا داده بودند که در زمین فساد کرده و به ناحق در آن خون‌ریزی کرده و به مردم تعدی خواهند کرد. اما فرشتگان «الرحمن» به خطا رفته بودند؛ چرا که خداوند می‌دانست چه کسانی را انتخاب کند و برگزیند که شایسته خلافت باشند و فرشتگان تا زمانی که خداوند به آنها اطلاع نداده بود از این امر نا آگاه بودند و خداوند تعالی به آنها فرمود:
{ وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لا تَعْلَمُونَ (30) }صدق الله العظيم [البقرة]
بنگرید پاسخ خداوند به فرشتگان چیست وقتی که فرمود:
{ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لا تَعْلَمُونَ } صدق الله العظيم
یعنی خدا آگاه است که اینان شایسته خلافت هستند؛ شما چه می‌دانید؟ آیا تصور می‌کنید که در زمین فساد کرده و بر مردم ظلم می‌کنند؟ سپس خداوند برای فرشتگان حجت آورده و تمام انبیاء و ائمه کتاب را به آنهاعرضه نمود و فرمود:
{ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ }صدق الله العظيم [البقرة: 31]
اینجا بود که هراس شدیدی قلب فرشتگان را فراگرفت چون دانستند درکاری وارد شده‌اند [انتخاب خلیفه] که در حد آنها نیست. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ (68) وَرَبُّكَ يَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ (69) }صدق الله العظيم [القصص]
لذا فرشتگان دانستند خداوند در نفس خود از سخنان آنان ناراضی است :
{ أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لا تَعْلَمُونَ }صدق الله العظيم
اما آنها داناتر از پروردگارشان نبودند و از خطایی که در حق خداوندشان کرده بودند، بی خبر ماندند، تا اینکه به فرشتگان مقرب خطاب شد:
{أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ}صدق الله العظيم
یعنی اگر راست می‌گویید که اینها در زمین فساد کرده و با ظلم و دشمنی خونریزی می‌کنند [اسامی آنان را بگویید]. فرشتگان تا زمانی که خلفا به آنها عرضه شدند خبری از کار آنها نداشتند و دیدند حتی نام آنها را هم نمی‌دانند! این گونه بود که دریافتند نسبت ناروا به خلفا داده و خداوند بهتر می‌داند چه کسی را انتخاب کرده و برگزیند. سپس به تسبیح خداوند پرداخته و خاضعانه در برابر او با ذلت خشوع کرده و به اعلم بودن خداوند اعتراف نمودند:
{ قَالُواْ سُبْحَانَكَ لاَ عِلْمَ لَنَا إِلاَّ مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ (32) }صدق الله العظيم [البقرة]
سپس خداوند اراده فرمود که برهان نبوت، خلافت و امامت را به آنها نشان دهد؛ چرا که دانش بیشتری از کتاب را در اختیار برگزیده و منتخب خود قرار داده بود و می‌خواست فرشتگان از شأن خلیفه‌ای که خداوند بر آنها برگزیده بود آگاه شوند. لذا خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَؤُلاء إِنْ كُنتُمْ صَادِقِينَ (31) قَالُوا سُبْحَانَكَ لا عِلْمَ لَنَا إِلاَّ مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ (32) قَالَ يَا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ (33) }صدق الله العظيم [البقرة]
چراکه خداوند می‌داند چه کسی را برگزیند و انتخاب نماید. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ وَرَبُّكَ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَيَخْتَارُ مَا كَانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ (68) وَرَبُّكَ يَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ (69) }صدق الله العظيم [القصص]
خلیفه خداوند، حجت خود که [دانش بیشترش بود] را به فرشتگان نشان داد، بعد از این که آدم، دلیل آشکار برتری علمی خود بر فرشتگان را، ارائه کرد و ثابت شد که آدم از آنها داناتر بوده و دانشی دارد که فرشتگان از آن بی‌خبرند، خداوند به آنها فرمان داد تا در برابر آدم سجده کنند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ قَالَ يَا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ (33)وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنْ الْكَافِرِينَ (34) } صدق الله العظيم [البقرة]
نمی‌خواهیم در دریای علم کتاب دورتر برویم ؛ به موجودات ریزی که درآن عرصه حاضر بودند بازگردیم چرا که همان زمان آفرینش پدرشان آدم علیه الصلاة و السلام، آنها نیز خلق شده بودند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ مَا خَلْقُكُمْ وَلاَ بَعْثُكُمْ إِلاَّ كَنَفْسٍ وَاحِدَةٍ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ(28) }صدق الله العظيم [لقمان]
و دانستیم آفرینش آنها از زمانی که پدرشان آدم از خاک خلق شد آغاز شده است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ هوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنشَأَكُم مِّنَ الأَرْضِ وَإِذْ أَنتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ فَلا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَى }صدق الله العظيم [النجم:32]
این موجودات [علق] از پشتی به پشت بعد منتقل می‌شوند تا زمان مقدر خداوند در کتاب مسطورش برسد. در این زمان در رحم مادر رشد کرده و تبدیل به جنین می‌گردند. اما حیات او از زمانی شروع شده است که خداوند هم‌زمان با آدم علیه الصلاة و السلام او را نیز خلق کرد [و تا زمان مقدر شده توسط خداوند، استمرار خواهد داشت] . ما از موجوداتی [عالم منوی] که قبل از مبدل شدن به جنین و تولد به شکل زن یا مرد فوت کرده‌اند، صحبت نمی‌کنیم و خداوند آنها را در آتش جهنم عذاب نمی‌نماید چرا که عملی نداشته‌اند. بلکه سخن ما درباره آنانی است که مراحل خلقتشان کامل شده و به اراده خداوند به دنیا آمده‌اند و برایشان رسول و نبی فرستاده شده تا آنها را به عبادت موحدانه و دور از شرک خداوند دعوت کنند و با آیات کتاب خداوند برایشان حجت آورده شده است، اما آن بی‌خردان این حجت‌های خداوند را تکذیب کرده و مستحق عذاب خداوند می‌شوند و خداوند تعالی می‌فرماید:
{ قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُونَ ( 38) وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ( 39 ) }صدق الله العظيم [البقرة]
قطعاً کسانی اهل آتش‌اند که آیات خداوند را تکذیب کنند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ( 39 ) }صدق الله العظيم
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَىٰ (116)فَقُلْنَا يَا آدَمُ إِنَّ هَٰذَا عَدُوٌّ لَكَ وَلِزَوْجِكَ فَلَا يُخْرِجَنَّكُمَا مِنَ الْجَنَّةِ فَتَشْقَىٰ (117)إِنَّ لَكَ أَلَّا تَجُوعَ فِيهَا وَلَا تَعْرَىٰ (118)وَأَنَّكَ لَا تَظْمَأُ فِيهَا وَلَا تَضْحَىٰ (119) فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ قَالَ يَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلَىٰ شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْكٍ لَا يَبْلَىٰ (120) فَأَكَلَا مِنْهَا فَبَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ وَعَصَىٰ آدَمُ رَبَّهُ فَغَوَىٰ (121) ثُمَّ اجْتَبَاهُ رَبُّهُ فَتَابَ عَلَيْهِ وَهَدَىٰ (122) قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِيعًا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَايَ فَلَا يَضِلُّ وَلَا يَشْقَىٰ (123) وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ (124)قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًا (125) قَالَ كَذَٰلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا وَكَذَٰلِكَ الْيَوْمَ تُنْسَىٰ (126) } صدق الله العظيم [طه]
ممکن است یکی از علمای یهود که به عبث می‌کوشند ثابت کنند در قرآن عظیم تناقض وجود دارد، بگوید: «ناصر محمد یمانی! تصور می‌کنی خداوند به تو امر فرموده است که مجاهدانه تلاش کنی تا از جانب خداوند با بیان قرآن بر مردم حجت تمام کنی؟ حال این ما علمای یهود هستیم که برایت حجت آورده و ازتناقضات قرآن مثال می‌آوریم، آنجا که خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ (124)قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًا (125) }صدق الله العظيم [طه]در این فرموده خداوند تعالی:
{قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًا}صدق الله العظيم
با این فرمایش تناقض وجود دارد:
{ وَمَنْ كَانَ فِي هَٰذِهِ أَعْمَىٰ فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَىٰ وَأَضَلُّ سَبِيلًا (72)
} [الإسراء]
حال جواب این عالمان یهود که در نوشتاری تحت عنوان «تناقضات قرآن» به زعم خود دو بیان متناقض آورده‌اند چیست؟

{قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًا}صدق الله العظيم
واین فرموده:
{ وَمَنْ كَانَ فِي هَٰذِهِ أَعْمَىٰ فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَىٰ وَأَضَلُّ سَبِيلًا (72)} [الإسراء]
چطور انسان در یک‌ جا می‌گوید بصیر بوده است و در جای دیگرمی‌گوید:
{ وَمَنْ كَانَ فِي هَٰذِهِ أَعْمَىٰ فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَىٰ وَأَضَلُّ سَبِيلًا (72)} [الإسراء]
پس امام مهدی برای عالمان یهود حجت می‌آورد که: به درستی که تمام انسان‌ها روز اولی که خداوند آنان را براساس فطرت الهی خویش آفرید [روزی که همراه پدرشان آدم خلق شدند] ، بینا و بصیربوده و همگی به خداوند ایمان داشته‌اند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ ‏وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَلَسْتَ بِرَبِّكُمْ قَالُواْ بَلَى شَهِدْنَا }صدق الله العظيم [الأعراف:172]
بنابر این تمام انسان‌ها از حق باخبر و آگاه بوده‌اند و منظور انسان زمانی که می‌گوید:
{ ‏وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَلَسْتَ بِرَبِّكُمْ قَالُواْ بَلَى شَهِدْنَا }صدق الله العظيم [الأعراف:172]
یعنی در زمان عهد ازلی بصیر بوده ولی بعد از آن فراموش کرده است. اما خداوند با فرستادن رسولان خود که حامل آیات یادآوری کننده خداوند هستند، حجت را بر مردم تمام کرده است و خداوند تعالی می فرماید:
{ قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِيعًا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَايَ فَلَا يَضِلُّ وَلَا يَشْقَىٰ (123)وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ (124)قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًا (125)قَالَ كَذَٰلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا وَكَذَٰلِكَ الْيَوْمَ تُنْسَىٰ (126) }صدق الله العظيم [طه]
و بیان را با این فرموده خداوند تکمیل نمودیم که :
{ وَاللَّهُ أَنْبَتَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ نَباتاً (17)}صدق الله العظيم [نوح]،
و عالم «ذر»
را به تفصیل بیان کردیم و به بیان خداوند تعالی می‌رسیم که می‌فرماید:
{ ثُمَّ يُعِيدُكُمْ فِيها وَيُخْرِجُكُمْ إِخْراجاً (18) }صدق الله العظيم [نوح]
و ای مکذبین! بدانید منظور از اعاده این است که همان گونه که بار اول شما را در زمین آفرید شما را [دوباره به زمین] باز خواهد آورد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:

{ وَلَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَى كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَتَرَكْتُم مَّا خَوَّلْنَاكُمْ وَرَاء ظُهُورِكُمْ }صدق الله العظيم [الأنعام:94]اما در این فرموده:
{ وَلَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَى كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَتَرَكْتُم مَّا خَوَّلْنَاكُمْ وَرَاء ظُهُورِكُمْ }صدق الله العظيم [الأنعام:94]
مقصود تمام مردم نیستند، بلکه ازکافرانی سخن گفته می‌شود که دوباره به حیات دنیوی بازگردانده شده‌اند و بعد از گذراندن زندگی دوم؛ دوباره مرگ را تجربه می‌کنند تا زمان قیامت [الساعة] و بازگشت تمام انسان‌ها [رستاخیزشامل یا عمومی] فرا برسد. همان‌گونه که پیش از این و به تفصیل در باره «بازگشت» از آیات محکم قرآن دلیل آوردیم، تمام انسان‌ها از مؤمن تا کافر مانند یک نفس واحد بر می‌خیزند. دکتر عمرو در قرآن قائل به تناقض نشو [و بدان] که کافر و مؤمن نه در حیاتشان مانند هم هستند و نه در مرگ و بعثشان. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ اجْتَرَحُوا السَّيِّئَاتِ أَنْ نَجْعَلَهُمْ كَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَوَاءً مَحْيَاهُمْ وَمَمَاتُهُمْ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ (21) }صدق الله العظيم [الجاثية]
و فرموده خداوند تعالی :
{ وَإِن كَادُوا لَيَفْتِنُونَكَ عَنِ الَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ لِتَفْتَرِ‌يَ عَلَيْنَا غَيْرَ‌هُ وَإِذًا لَّاتَّخَذُوكَ خَلِيلًا (73) وَلَوْلَا أَن ثَبَّتْنَاكَ لَقَدْ كِدتَّ تَرْ‌كَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئًا قَلِيلًا (74) إِذًا لَّأَذَقْنَاكَ ضِعْفَ الْحَيَاةِ وَضِعْفَ الْمَمَاتِ ثُمَّ لَا تَجِدُ لَكَ عَلَيْنَا نَصِيرً‌ا (75) } صدق الله العظيم [الإسراء]
و هم چنین این فرموده :
{ كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ( 28)} صدق الله العظيم [البقرة]
و بنابراین از آیات محکم کتاب است که جواب آنان را استنباط می‌کنیم که به خدایشان می‌گویند:
{ قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ (11) ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ(12) } صدق الله العظيم [غافر]
احمد عمرو به تو اجازه نمی‌دهیم با گفتگوهای پراکنده، این پایگاه [اینترنتی] را به‌هم بریزی. توصیه ابن مسعود به شما درست است و بحث باید نکته به نکته پیش رود، آیا می‌خواهی به جای گفتگو با امام ناصر محمد یمانی با انصار او که [به زعم تو] در بحث ضعیف‌ترند، وارد بحث شوی تا بتوانی با آوردن حجت بر آنها، باعث شک و تردید کسان دیگری شوی که در پی یافتن حقیقت هستند؟ هیهات، هیهات! دکتر عمرو ما می‌دانیم که چه می‌کنی و از دست من نمی‌توانی بگریزی. گفتگو را ادامه داده و با مباهله آن را تمام خواهیم کرد و لعنت خداوند بر دروغگویان را می‌طلبیم، چرا که شما هدایت نشده و قلب‌ت از سخن حق تنگ می‌شود. هر آیه محکمی هم از اساس کتاب یعنی آیات ام‌الکتاب برایشان آورده شود، از آن روبرگردانده و بر متشابهات تکیه و بر اساس آنها بحث می‌کنند در حالی که متشابهات هنوز نیاز به تأویل دارند. آنها بدون داشتن برهانی حجت از جانب خدا؛ سرْخود آیات قرآن را تفسیر می‌کنند. برعکس امام مهدی، قرآن را نه از جانب خود، بلکه از جانب خداوند به طورمفصل و به حق برایتان بیان کرده و شرح می‌دهد و توضیحات او از آیات محکم همین تنزیل [قرآن] گرفته شده‌اند. اما شما از پیش خود قرآن را تأویل کرده و حاضر به پیروی از آیه‌های محکم کتاب نبوده و این نشانه‌های روشن و بینه را پشت سر می‌اندازید. از جمله این فرموده خداوند تعالی را که:
{ قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ (11) ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ(12) }صدق الله العظيم [غافر]و مرگ و زندگی آنها را یک‌سان قرار می‌دهید. درحالی‌که طبق فرموده خداوند تعالی صالحانی که از اولیاء خداوند هستند تنها یک بار می‌میرند و مرگ دومی ندارند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{ لَا يَذُوقُونَ فِيهَا الْمَوْتَ إِلَّا الْمَوْتَةَ الْأُولَىٰ وَوَقَاهُمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ (56) } صدق الله العظيم [الدخان]
اما کافران مجرم، دوبار می‌میرند و زنده می‌شوند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ(28) }صدق الله العظيم [البقرة]
یعنی چطورنسبت به خداوند کافر می‌شوید، درحالی‌که دروغ‌هایی در دنیا گفتید و مردید و بعد از مرگ [در برزخ] مورد عذاب قرار گرفته و سپس دوباره به دنیا بازگردانده شدید و بعد از مرگ دوم [بالاخره روزی] به سوی ما باز می‌گردید؟
این خطاب متوجه کافران است زیرا که دو بار مرگ و زندگی برای کافران درنظرگرفته شده است، و سپس زمانی که به سوی خداوندشان باز می‌گردند، به گناهانی که در زندگی اول و دومشان مرتکب شده‌اند اعتراف نمایند. لذا خداوند تعالی می‌فرماید:
{ قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ (11) ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ(12) }صدق الله العظيم [غافر]
ببینید چگونه به گناهانی که در زندگی اول و دومشان کرده‌اند اعتراف می‌کنند، لذا می‌گویند:
{ قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ (11) ذَلِكُم بِأَنَّهُ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِن يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ(12) }صدق الله العظيم [غافر]
اما اولیای صالح خداوند [در حیات دنیوی] تنها یک زندگی و مرگ دارند. لذا خداوند تعالی می فرماید:
{ لَا يَذُوقُونَ فِيهَا الْمَوْتَ إِلَّا الْمَوْتَةَ الْأُولَىٰ وَوَقَاهُمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ (56) }صدق الله العظيم
دکتر احمد عمرو می‌بینم که می‌گویی: «نکته جدیدی بیان نکرده‌ای و همان آیات را تکرار می‌کنی». جوابت این است که: برای چه می‌خواهی بعد از اتمام حجت و بیان آیات محکم و بینه‌ای که اساس کتاب خداوند هستند با تو مجادله کنم؟ مگر بعد از حق، به جز گمراهی چیزی هست؟ وقتمان را با تو تلف نمی‌کنیم دکتر عمرو، در مورد بعث اول به کس دیگری فرصت می‌دهیم و یا سراغ نکته دیگری که از قبل مطرح کرده‌ای می رویم یا تو را به ابن مسعود وامی گذاریم. وقت ما را تلف نکن. ما از ابتدا؛ شروع کرده ودلایل را بیان نمودیم و نگو: «ای ناصر! به حروف جر در همین جمله‌ات: [ما از ابتدا شروع کرده و دلایل را مجدد بیان کردیم] نگاه کن» . در جوابت می‌گوییم: دکتر، بله ما از ابتدا شروع کرده و دلایل را مجدد بیان کردیم، چرا که کلمات حق خداوند تغییرناپذیرهستند و بعد از حق، جز گمراهی نیست.
درمورد این که بیانات شما در پایگاه وجود ندارد، به خداوند قسم از این که بیانی از تو پنهان یا حذف شده باشد اطلاعی ندارم. تمام بیانات شما در صفحه مربوط به گفتگوی بین من و شما آمده است. اداره سایت هر بیان جدید مرا جدا کرده و در قسمت دانش‌نامه پایگاه می‌گذارد. این قسمت تنها به بیانات امام ناصر محمد یمانی اختصاص دارد تا بازدیدکنندگان برای جستجو در بیانات امام مهدی ناصر محمد یمانی دچارسردرگمی نشوند. لذا قسمت دانش‌نامه پایگاه را تنها به بیانات امام مهدی اختصاص داده‌ایم تا کار، برای جویندگان حق آسان شود. شما باید به صحفه دانش‌نامه رفته باشید و وقتی پاسخ‌هایتان را در آنجا ندیدید؛ ما را متهم کردید که آنها را حذف کرده‌ایم. بیانات شما حذف نشده و در صفحه‌ای که به گفتگوها اختصاص دارد باقی است. وسلامٌ على المرسلين والحمد لله رب العالمين.
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
اخرین به روز رسانی: 29-07-2022 05:55 PM