الموضوع: پاسخ امام مهدی ناصر محمد یمانی به مجتهد للحق سزاوارتر است که از حق پیروی شود

2

-2-
[ لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان ]الإمام ناصر محمد اليماني
08 - 05 - 1435 ه
09 - 03 - 2014 م
05:38 صباحاً

بيان دو حسرت که در آیات محکم قرآن از آن یاد شده برای تمام انسان‌ها و جنیّان
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله ورسله وآلهم الطيبين من أولهم إلى خاتمهم محمد رسول الله، يا أيّها الذين آمنوا صلّوا عليه وعلى رسل الله من قبله لا نفرق بين أحدٍ من رسله ونحن له مسلمون، أمّا بعد.
عزیز من "مجتهد للحق" می بینم با انصاری که از حق دفاع می‌کنند به مجادله برخاسته و با –عقاید- باطل به سختی با آنها جهاد می‌کنی. ولی گاهی سؤالی را مطرح می‌کنی که از نظر پرسشگران، ظاهری منطقی دارد. برما واجب است که از آیات محکم کتاب خداوند برایت حجت بیاوریم که قرآن عظیم حجت خداوند بر تو است و ما با کتاب خداوند با تو جهاد بزرگی می‌کنیم.
می بینم که بسیاری از علمای مسلمین برای لغت "حسرت" تنها یک معنی قائلند:" پشیمانی" ، برای همین فتوای خداوند در آیات محکم کتابش را انکار می‌کنند و وجود حزن در نفس خداوند نسبت به بندگان را که در این فرموده خداوند تعالی آمده است نمی‌پذیرند.خداوند تعالی می‌فرماید:
{إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ (29) يَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ (30) أَلَمْ يَرَ‌وْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُ‌ونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْ‌جِعُونَ (31) وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُ‌ونَ (32)}صدق الله العظيم [يس]
پس امام مهدی ناصر محمد یمانی خطاب به تمام پرسشگران می‌گوید: ای کسانی که ایمان دارید که پروردگار عالمیان به حق ارحم الراحمین است و به کتاب بزرگ او قرآن مؤمن هستید! – به من گوش فرا دهید که-من به حق از حقّ سخن می‌گویم و جز حق و حقیقت به خداوند نسبت نمی‌دهم. اول با استنباط از آیات محکم قرآن عظیم "حسرتی" را که در قرآن آمده است، برایتان بیان کرده و روشن می‌سازیم : به درستی که حسرت در نفس، یا حسرت ناشی از پشیمانی و ندامت است و یا حسرت ناشی از حزن، حسرت در نفس را با برهانی روشن برایتان بیان می‌کنیم، حسرت در نفس می تواند به صورت ندامت باشد یا به صورت حزن.
برهان درباره حسرت ناشی از ندامت که در آیات محکم کتاب خداوند می‌یابید را برایتان می آوریم.خداوند تعالی می‌فرماید:
{أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ (56)} صدق الله العظيم [الزمر].
این حسرتِ ندامت است که به خاطر کوتاهی در کار خداوند در نفس آنها رخ می‌دهد، این حسرت ناشی از ندامت است وبعد از آن که خداوند آنها را با عذاب خود به هلاکت رساند و دانستند که رسولانِ حقِّ خداوند خود را انکار کرده‌اند در نفس آنها رخ می‌دهد؛ برای همین در نفس خود از اینکه نسبت به خداوند و رسولانش کافر بودند پشیمان و نادم هستند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{قَالَ عَمَّا قَلِيلٍ لَيُصْبِحُنَّ نَادِمِينَ (40) فَأَخَذَتْهُمُ الصَّيْحَةُ بِالحقّ فَجَعَلْنَاهُمْ غُثَاء فَبُعْداً لِّلْقَوْمِ الظَّالِمِينَ (41)}صدق الله العظيم [المؤمنون]
حال از حسرت در نفس نسبت به دیگران صحبت می کنیم، و در فرموده خداوند تعالی آن را می‌یابیم که می‌فرماید:
{فَلا تَذْهَبْ نَفْسُكَ عَلَيْهِمْ حَسَرَاتٍ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِمَا يَصْنَعُونَ} صدق الله العظيم [فاطر:8].
جز این نیست که معنای حسرتی که درباره دیگران در نفس احساس می‌شود تأسف و حزن است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{فَلَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ عَلَى آثَارِهِمْ إِنْ لَمْ يُؤْمِنُوا بِهَذَا الْحَدِيثِ أَسَفًا}صدق الله العظيم [الكهف:6]
برای مثال حسرت نبی الله یعقوب بخاطر گم شدن پسرش یوسف علیهم الصلاة و السلام نمونه‌ای از حسرت ناشی از حزن و تأسف است و خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ يَا أَسَفَى عَلَى يُوسُفَ وَابْيَضَّتْ عَيْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِيمٌ}صدق الله العظيم [يوسف:84]
حسرت خداوند بر بندگانش نیز چنین است؛ خداوند بعد از گرفتار شدن بندگان به صیحه در نفس خود حزین است و خداوند تعالی می‌فرماید:
{إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ (29) يَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ (30) أَلَمْ يَرَ‌وْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُ‌ونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْ‌جِعُونَ (31) وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُ‌ونَ (32)}صدق الله العظيم [يس]
و برای پرسشگران روشن شد که در آیات محکم قرآن حسرت حاوی دو معنا و بیان است، یکی "حسرت در نفس" به معنای پشیمانی و ندامت فرد است و دیگری "حسرت در نفس" بخاطر حزن و ناراحتی است که برای دیگری رخ داده است.
پس برایتان روشن شد منظور از "حسرة العباد"(حسرت بندگان) در نفس بندگان ناشی از کوتاهی است که دربرابر خداوند مرتکب شده اند چرا که زیان کرده و تا زمانی که خداوند بخواهد در جهنم خواهند بود؛ به همین ترتیب برای پرسشگران روشن شد حسرت خداوند بر بندگانش چگونه است. این حسرت، حزن خداوند درنفس خود برای بندگان است و برایشان متأسف است. تصدیق فتوای خداوند در آیات محکم کتابش قرآن عظیم که می‌فرماید:
{إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ (29) يَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ (30) أَلَمْ يَرَ‌وْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُ‌ونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْ‌جِعُونَ (31) وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُ‌ونَ (32)}صدق الله العظيم [يس]
عزیز من، "مجتهد الحق" آیا حق و باطل برایت روشن شد؟ من در برابر شما بخوبی صبر می‌کنم و راه ما هدایت‌گرتر و سخن ما محکم‌تر و استوارتر است. و امر می‌کنیم عضویت مجتهد للحق آزاد شود تا اگر بخواهد درباره بیان این دو حسرت در آیات محکم قرآن عظیم پاسخ ما را بدهد. وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين.
شاید "مجتهد للحق" بگوید:" ناصر محمد یمانی، فرض کنیم برای "مجتهد للحق" درباره دو حسرتی که در بیان آیات محکم قرآن عظیم آمده است یعنی حسرت ناشی از ندامت در نفس خود انسان به خاطر اعمالش و حسرت ناشی از حزن نسبت به آنچه که برای دیگران رخ داده، حجت آورده باشی، ناصر محمد سؤال این است که : آیا این بدان معنی نیست که حزن خداوند به خاطر عذاب بندگانش در آتش جهنم، استمرار خواهد داشت؟" پس امام مهدی ناصر محمد یمانی به تمام پرسشگران پاسخ می‌دهد که : بله؛ به خداوندم قسم، که چنین است و خداوند به خاطر بندگانی که از کوتاهی خود در نزد خداوند پشیمان هستند، درنفس خود حزین است. خداوند از لحظه‌ای که بنده به خاطر کوتاهی‌هایش پشیمان می‌شود به خاطر او حزین بوده و این حزن هزاران سال است که ادامه دارد. حزن خداوند بسیار بیشتر از حسرت و حزن مادرانی است که فرزندانی را که به دنیا آورده‌اند در آتش جهنم می‌بینند و شاهد فریادهایشان هستند ولو این که این فرزند هزار سال دربرابر مادر عصیان کرده باشد. به خاطر مهربانی و رحمتی که مادر در قلب خود نسبت به فرزندش دارد، حزن او در این ماجرا بسیار بزرگ و عمیق است. اما حزن خداوند بسیار بیش از حزن بندگانش است چرا که او ارحم الراحمین است! اما آنها با مأیوس شدن از رحمت پروردگارشان، در حق خود ظلم می‌کنند.
در اینجاست که خردمندان درنگ کرده و مدتی با عقل و منطق به تفکر عمیق می‌پردازند. سپس یکی از آنها می‌گوید:" ناصر محمد، حال که حزن عظیم و بزرگ خداوند نسبت به بندگانی که به خود ظلم کرده‌اند برایمان روشن شد، سؤال این است که خداوند اصلا ما را برای چه آفریده است؟" پاسخ امام مهدی ناصر محمد یمانی این است که : جواب را در آیات محکم کتاب خداوند و در این فرموده پروردگار تعالی پیدا می‌کنید که :
{وَمَا خَلَقْت الجنّ وَالْإِنْس إِلَّا لِيَعْبُدُونِ} صدق الله العظيم [الذاريات:56]
و آستین بالا می‌زنند تا مردم هدایت شوند و شکرگذار خداوند باشند و سعی می‌کنند تا هدفشان که رضوان نفس خداوند است تحقق یابد. صاحب علم کتاب رو به این خردمندان کرده و می‌گوید: در این صورت شما رضوان خداوند را به عنوان هدف نهایی و غایی خود انتخاب کرده‌اید و تلاش می‌کنید تا هدفی را محقق سازید که درست برخلاف اهداف شیاطین جن و انسی است که مغضوب خداوندند، شیاطین نیز مانند شما در پی آن هستند که در نفس خداوند به هدفی برسند، هدف انحصاری شیاطین در نفس خداوند این است که پروردگار در نفس خود نسبت به همه بندگانش غضبناک باشد و از رضوان خداوند ناخشنودند. برای همین هم غضب خداوند بر شیاطین جن و انس، برایشان کافی نیست؛ بلکه می‌خواهند خداوند نسبت به تمام بندگانش غضبناک باشد و چون شیاطین جن و انس از این فرمایش خداوند تعالی آگاهند که می‌فرماید:
{إِن تَكْفُرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنكُمْ وَلَا يَرْضَىٰ لِعِبَادِهِ الْكُفْرَ وَإِن تَشْكُرُوا يَرْضَهُ لَكُم} صدق الله العظیم[لزمر:7]
و برای همین شیطان و حزبش در تلاشند تا با هر حیله و وسیله‌ای به هدف خود رسیده و مانع از این شوند که خداوند در نفس خود از بندگان راضی باشد؛ و راه شیطان و یارانش برای تحقق این هدف این است که نگذارند بندگان خداوند شاکر باشند.به همین علت است که خداوند در داستان‌های قرآنی ازهدف شیطان در نفس خداوند رحمن برایتان می‌گوید:
{ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ (17)}صدق الله العظيم [الأعراف]
برای همین شیطان تلاش می‌کند تا بندگان را گمراه کند ومانع آن شود که شاکر باشند تا خداوند نیز از آنها راضی نباشد، پس شیطان از آنها دعوت می‌کند کافر شوند چون خداوند کفر را از بندگان خود نمی‌پسندد. تصدیق فرموده خداوند:
{إِن تَكْفُرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنكُمْ وَلَا يَرْضَىٰ لِعِبَادِهِ الْكُفْرَ وَإِن تَشْكُرُوا يَرْضَهُ لَكُم} صدق الله العظیم[لزمر:7]
ای علمای امت؛ شما را به خداوند عظیم که استخوان‌های پوسیده و پراکنده را زنده می‌کند قسم می‌دهم ، شما را به پروردگار آسمان و زمین و آنچه که بین آنهاست و پروردگارعرش عظیم قسم می‌دهم، از نظر شما آیا امام ناصر محمد یمانی به خاطر آن که تلاش می‌کند تا در نفس خداوند هدفی تحقق یابد که برخلاف هدف شیاطین است،در مسیر باطل است؟ حمد خداوند را که با قومی که "محبوبان خدایند و محبان او "، یعنی کسانی که مورد محبت خداوند هستند و خود نیز خدا را دوست دارند مرا یاری کرده است در حالی که من بسیاری از آنها را نمی‌شناسم و با چشم خود ایشان را ندیده‌ام. به فتوایی که بارها درباره آنها داده‌ام گوش فرا دهید:
به خداوندی که جز او خدا و معبودی نیست سوگند؛ به ملکوت بهشتی که عرض آن به اندازه آسمان‌ها و زمین است نیز راضی نخواهند شد تا خدایشان راضی گردد.
ممکن است کسی سؤال نماید:" ناصر محمد؛ برایمان روشن شد که خداوند درنفس خود برای بندگان گرفتار عذابی که از شیاطین نیستند حسرت می‌خورد و تا زمانی که در آتش جهنم در عذاب بوده و فریاد می‌کشند هم؛ حزنی که در نفس پروردگار است برطرف نمی‌شود تا اینکه خداوند آنها را از آتش جهنم بیرون آورده و به بهشت خود وارد نماید؛ و سؤال این است که: ظالمان محکوم هستند که در زندان جهنم بمانند، آیا بعد از اینکه طعم عذابی را که حاصل اعمال و ستم خودشان است چشیدند؛ آن اتفاق (خارج شدن از جهنم خداوند و ورود به بهشت او) رخ خواهد داد؟" به پاسخی که مستقیم از جانب پروردگار در آیات محکم کتابش آمده است اکتفا می‌کنیم که می‌فرماید:
{فَمِنْهُمْ شَقِيٌّ وَسَعِيدٌ (105) فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النَّارِ لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ وَشَهِيقٌ (106) خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَبُّكَ إِنَّ رَبَّكَ فَعَّالٌ لِّمَا يُرِيدُ (107)} صدق الله العظيم [هود]
شاید تمام علمای مسلمین و نصارا و یهود بپرسند:" ناصر محمد، آیا حالا در میان امت بندگانی هستند که به ملکوت بهشتی که عرض آن به اندازه آسمان‌ها و زمین است راضی نشوند مگر رضوان پروردگار در نفسش محقق شود؟" امام مهدی برای این پرسشگران فتوا می‌دهد که:" به خداوندی که کتاب را نازل نموده و ابرها را به حرکت در آورده و احزاب و دشمنان را پراکنده و منهزم می‌سازد قسم، در میان این امت گروهی هستند که محبوبان خداوندند و محبان او(یحبهم الله و یحبونه) و تا زمانی که رضوان نفس خداوند و حبیب ارحم الراحمین‌شان محقق نشود، به باغ‌های بهشت و حورالعین راضی نخواهند شد و هر کس از این گروه باشد، خود در پیش خود از این حقیقت آگاه است. آنها کسانی هستند که بدون هیچ شک و تردیدی، یقین دارند ناصر محمد یمانی به حق مهدی منتظر است چرا که حقیقت نام اعظم خداوند را به آنها آموخته است؛ و صفت رضوان خداوند نسبت به بندگان را به حق نام اعظم خداوند یافته‌اند. آنها می‌بینند که تحقق یافتن رضوان خداوند بر بندگانش؛ بهشتی است که بی شک و تردید از باغ‌های بهشت بسی عظیم تر است (نعیم الأعظم) . تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (72)}صدق الله العظيم [التوبة]
شاید یکی از پرسشگران بگوید:"آیا این گروه معصومند و مرتکب خطایی نمی‌شوند؟" امام مهدی ناصر محمد یمانی پاسخ می‌دهد: خیر آنها مانند امام‌شان هستند که ممکن است باعث شده باشند دست فرشته خداوند "عتید" از نوشتن گناهانشان عاجز شده باشد، اما خداوند توابین و مطهرین را دوست دارد! وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين.
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
اقتباس: اضغط للقراءة
اخرین به روز رسانی: 01-09-2022 07:18 PM
3

.پاسخ امام مهدی به کسی که نام خود را ( مجتهد للحق) گذاشته است؛ او از کسانی است که لباس باطل بر تن حق کرده وبا آگاهی کلام را از جای خود تحریف می کنند(14-04-2014)

الإمام ناصر محمد اليماني
14 - 06 - 1435 هـ
14 - 04 - 2014 مـ
۲۵-فروردین-۱۳۹۳ه.ش
09:02 صباحاً
ــــــــــــــــــــ
پاسخ امام مهدی به کسی که نام خود را"مجتهد للحق" گذاشته است؛
او از کسانی است که لباس باطل بر تن حق کرده و با آگاهی کلام را از جای خود تحریف می کنند



بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله ورسله من أوّلهم إلى خاتمهم وآلهم ومن تبعهم بإحسانٍ إلى يوم الدين، أمّا بعدُ..
ای کسی که خود را با نام
"مجتهد للحق" معرفی می کنی؛ به خداوند سوگند که تو خود می‌دانی که به سراغ ما نیامده‌ای تا مجاهدانه حقّ را پیدا کنی.
خواسته تو این است که به هر راه وبا هر وسیله ای که ممکن باشد مسیر پیروی از حق را منحرف سازی. به خداوند قسم؛ اگرهم حق را بشناسی، از آن پیروی نخواهی کرد! بارها دیده‌ایم که در بیانات ناصر محمد یمانی بسیار تدبر کرده‌ای تا شاید بتوانی ولو در یک مسئله برعلیه ناصر محمد حجتی بیاوری و انصارش را از پیروی از او باز داری. ای کسی که خود را "مجتهد للحق" می‌خوانی؛ به خداوندی خدا سوگند اگر حق برایت روشن شود، باز هم از آن پیروی نخواهی کرد. اگر هم از آن تبعیت کنی تنها برای مدت کوتاهی خواهد بود و سپس از آن روی برمی‌گردانی تا شاید باعث روی‌گرداندن انصار شوی و اگر به تبعیت خود ادامه هم بدهی این پیروی ظاهری و منافق گونه است. خلاصه این که تو به دنبال حق نیستی و از کسانی هستی که حتی اگر راه حق را هم بیابند؛ آن را انتخاب نخواهند کرد.
در هر صورت تو از حقیقت حال خود باخبری و خداوند برای حساب رسی کافی است. در هرحال تو را تشویق می‌کنیم تا روش خود را ادامه دهی ؛ چون این کار برای غربال کردن انصار و آنچه که در قلبشان است مفید است. حال به اذن خداوند حجت حق را به سادگی بر تو اقامه می‌کنیم. خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَآيَةٌ لَّهُمْ أَنَّا حَمَلْنَا ذُرِّيَّتَهُمْ فِي الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ (۴۱) وَخَلَقْنَا لَهُم مِّن مِّثْلِهِ مَا يَرْكَبُونَ (۴۲) وَإِن نَّشَأْ نُغْرِقْهُمْ فَلَا صَرِيخَ لَهُمْ وَلَا هُمْ يُنقَذُونَ (۴۳) إِلَّا رَحْمَةً مِّنَّا وَمَتَاعًا إِلَىٰ حِينٍ (۴۴) وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّقُوا مَا بَيْنَ أَيْدِيكُمْ وَمَا خَلْفَكُمْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ (۴۵) وَمَا تَأْتِيهِم مِّنْ آيَةٍ مِّنْ آيَاتِ رَبِّهِمْ إِلَّا كَانُوا عَنْهَا مُعْرِضِينَ (۴۶) وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنُطْعِمُ مَن لَّوْ يَشَاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ إِنْ أَنتُمْ إِلَّا فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ (۴۷) وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هَٰذَا الْوَعْدُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (۴۸) مَا يَنظُرُونَ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً تَأْخُذُهُمْ وَهُمْ يَخِصِّمُونَ (۴۹) فَلَا يَسْتَطِيعُونَ تَوْصِيَةً وَلَا إِلَىٰ أَهْلِهِمْ يَرْجِعُونَ (۵۰) وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَإِذَا هُم مِّنَ الْأَجْدَاثِ إِلَىٰ رَبِّهِمْ يَنسِلُونَ (۵۱) قَالُوا يَا وَيْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا ۜ ۗ هَٰذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَٰنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ (۵۲) إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ (۵۳) فَالْيَوْمَ لَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئًا وَلَا تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ (۵۴) }
صدق الله العظيم [يس].

مجتهد در این فرموده خداوند تعالی؛ سؤال کننده و پاسخ دهنده را یکی می‌داند:
{ وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَإِذَا هُم مِّنَ الْأَجْدَاثِ إِلَىٰ رَبِّهِمْ يَنسِلُونَ (۵۱) قَالُوا يَا وَيْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا ۜ ۗ هَٰذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَٰنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ (۵۲)} صدق الله العظيم
حال برای مجتهد حجت حق را بیان می‌کنیم: در اینجا؛ تمام کافران مشمول دمیده شدن در صور(کالبدها) می‌شوند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:

{ إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ (۵۳) فَالْيَوْمَ لَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئًا وَلَا تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ (۵۴)}صدق الله العظيم [يس]
به فرموده خداوند تعالی بنگر:
{إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ (۵۳)} صدق الله العظيم
برای چه می فرماید: { جَمِيعٌ }؟ .منظور خداوند از "جمیع" تمام کافران هستند .یعنی هم کسانی که قبل از بعثت رسولان از دنیا رفته‌اند-و لذا نه از بعثت آگاهی دارند و نه از خدایی که آنها را برانگیخته است – هم کافرانی که با بعثت رسولان حجت بر آنها تمام شده است و این دمیده شدن در کالبدها مربوط به مردم کافر است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَإِذَا هُم مِّنَ الْأَجْدَاثِ إِلَىٰ رَبِّهِمْ يَنسِلُونَ (۵۱) قَالُوا يَا وَيْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا}
برخی از آنها شروع به سؤال می‌کنند چرا که روشن است این گروه به کلی ازوقوع برانگیختگی بی‌خبرند و هیچ اطلاعی هم ندارند که چه کسی آنها را از قبرهایشان بیرون آورده است و برای همین هم هست که می‌گویند:
{ قَالُوا يَا وَيْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا}

آنها نمی‌دانند که برای مردمانشان رسول فرستاده و به آنها اطلاع داده شده است که خداوند رحمان، آنان را از قبرهایشان بیرون آورده و برمی‌انگیزد. برای همین عده دیگری از کافران که رسولان خداوند به سویشان فرستاده شده‌اند و می‌دانند این خداوند رحمان است که آنها را از قبرهایشان فراخوانده در پاسخ می‌گویند:
{ هَٰذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَٰنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ (۵۲)}
این جوابی است که به سؤال کنندگان داده می‌شود؛ چون آنها از اینکه برانگیختگی در کار است و اینکه به فرمان چه کسی این امر صورت می‌گیرد بی اطلاع هستند. به همین دلیل این گروه از کافران بعد از مرگ در خوابند و زندگی برزخی را درک نمی‌کنند . به همین دلیل هم هست که می‌گویند:
{ مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا}
از آنجا که از برخاستن از قبور بی خبر بوده و قبل از این کسی به آنها هشدار نداده بود؛ از اطرافیانشان سؤال می‌کنند که چه کسی آنها را از قبرهایشان بیرون آورده است؟ کافرانی که خداوند با فرستادن رسولان حجت را بر آنها تمام کرده است در جواب می‌گویند:

{ هَٰذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَٰنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ (۵۲)}صدق الله العظيم.
زیرا کافرانی که قبل از بعثت رسولان از دنیا رفته‌اند و کافرانی که در میانشان رسول فرستاده شده است؛ همگی با هم احضار می‌شوند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:

{وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَإِذَا هُم مِّنَ الْأَجْدَاثِ إِلَىٰ رَبِّهِمْ يَنسِلُونَ (۵۱) قَالُوا يَا وَيْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا ۜ ۗ هَٰذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَٰنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ (۵۲) إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ (۵۳) فَالْيَوْمَ لَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئًا وَلَا تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ (۵۴) }
صدق الله العظيم [يس].
به فرمایش خداوند تعالی نگاه کن:
{إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ (۵۳)} صدق الله العظيم.

چگونه فکر می‌کنید همان کسی که از رویداد بعث دهشت زده و متعجب است و درباره آن سؤال می‌کند به خودش جواب می‌دهد! اگر می‌دانند خداوند رحمان آنها را برانگیخته است ؛ پس چرا دهشت زده و متعجب بوده و از آن سؤال می‌کنند؟ اگر جواب سؤال را از قبل می‌دانند پس برای چه سؤال می‌کنند؟ نگاه کن چقدر از برانگیخته شدنشان از قبرها متعجب و دهشت زده‌اند و از آنجا که نمی‌دانند که چه کسی آنها را از قبر بیرون آورده است شگفت زده شده‌اند . آنها خبر ندارند چه کسی آنها را برانگیخته است؛ به همین دلیل می‌گویند:
{ قَالُوا يَا وَيْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا}
و کسانی که به واسطه آمدن رسولان خداوند می‌دانستند که خداوند رحمان آنها را از قبرها باز می‌آورد
؛ در جواب دسته اول به راستی و حق می‌گویند:
{ هَٰذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَٰنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ (۵۲)}صدق الله العظيم.
می‌بینیم که بر سر حرف "ه" بحث می‌کنی! پس برایت حجت حق آورده و می‌گوییم خداوند تعالی می فرماید:
{ وَآيَةٌ لَّهُمْ أَنَّا حَمَلْنَا ذُرِّيَّتَهُمْ فِي الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ (۴۱)} صدق الله العظيم [يس]

خداوند می‌فرماید: "ذریة". منظور ذریه کیست؟ منظور ذریه کافران منکر است؟ یا منظور ذریه تمام کافران به شکل عموم و تمام مسلمانان است؟ به همین ترتیب درمورد دمیده شدن درکالبدها؟ آیا منظور همه است، چه کسانی که برایشان حجت آورده شده و می‌پرسند این وعده کی خواهد بود و چه کسانی که به کل از این وعده حق بی‌خبرند؟

به خداوند قسم که تو از کسانی هستی که آگاهانه و نه از روی جهالت، کلام خداوند از موضع مورد نظر را تحریف می‌کنند. پس خداوند بین من و تو به حق حکم فرماید که او بهترین جداکننده (حق از باطل) است. وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين.
در پایان برای عقل و منطق سؤالی مطرح می‌کنیم ، تصور کنید کافرانی که برانگیخته شده‌اند و کوچک‌ترین اطلاعی از خبر برانگیخته شدن و یا عامل این برانگیختگی ندارند در چه حالی خواهند بود؛ حقیقتاًعقل و منطق می‌گوید
باید از برانگیخته شدنشان بسیار دهشت زده و متحیر و مبهوت باشند که چه کسی آنها را برانگیخته و دلیل آن چیست و چه چیزی از آنان می‌خواهد! و برای همین:

{ قَالُوا يَا وَيْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا}
ولی کسانی که پاسخ می‌دهند؛ از آن واقعه دهشت زده نیستند و جوابی می‌دهند که حجتی برعلیه آنان است:
{ هَٰذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَٰنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ (۵۲)}صدق الله العظيم.
عدوّ شياطين البشر؛ المهديّ المنتظَر الإمام ناصر محمد اليماني.

اقتباس: اضغط للقراءة
اخرین به روز رسانی: 01-09-2022 07:20 PM
4

پاسخ علمی وقاطع امام مهدی ناصر محمد یمانی ، و سزاوارتر است که از حق پیروی شود...(پاسخ چهارم به مجتهد للحق 15-04-2014)

الإمام ناصر محمد اليماني
15 - 06 - 1435 هـ
15 - 04 - 2014 مـ
۲۶-فروردین-۱۳۹۳ه.ش
06:50 صباحاً
ــــــــــــــــــــ

پاسخ علمی وقاطع امام مهدی ناصر محمد یمانی؛ سزاوارتر است که از حق پیروی شود...

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله ورسله وآلهم الطيبين وكافة المؤمنين في كل زمانٍ ومكانٍ إلى يوم الدين، أمّا بعد...

مجتهد للحق، با برهان قاطع علمی که از آیات محکم کتاب خداوند است تو را خاموش خواهیم ساخت. چرا که تو کلام خداوند را گرفته و همه را مشمول آن می‌کنی نه گروهی خاص؛ برایت مثالی می‌آوریم. خداوند تعالی می‌فرماید:
{ يَا مَعْشَرَ الجنّ وَالْإِنْسِ أَلَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي وَيُنْذِرُونَكُمْ لِقَاءَ يَوْمِكُمْ هَٰذَا ۚ قَالُوا شَهِدْنَا عَلَىٰ أَنْفُسِنَا ۖ وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَشَهِدُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا كَافِرِينَ } صدق الله العظيم [الأنعام:۱۳۰].
سؤالی که مطرح می‌شود این است که: آیا سؤال خداوند متوجه تمام انس و جن است؟ اما زمانی که به سؤال خداوند پاسخ داده می‌شود؛ روشن می‌گردد که چه کسانی مورد خطاب خداوند قرار گرفته‌اند:
{ قَالُوا شَهِدْنَا عَلَىٰ أَنْفُسِنَا ۖ وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَشَهِدُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا كَافِرِينَ}

اما اگر بیان تمام قرآن را با"ه " و "و" جمع در نظر بگیریم و آن را شامل همه بکنیم حکم کرده‌ایم که تمام جن و انس کافر هستند؛ چرا که خداوند تعالی فرموده است:
{ يَا مَعْشَرَ الجنّ وَالْإِنْسِ أَلَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي وَيُنْذِرُونَكُمْ لِقَاءَ يَوْمِكُمْ هَٰذَا ۚ قَالُوا شَهِدْنَا عَلَىٰ أَنْفُسِنَا ۖ وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَشَهِدُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا كَافِرِينَ }
صدق الله العظيم.
سؤالی که مطرح می‌شود این است: آیا مقصود خداوند این است که جواب تمام جن و انس این است:
{ قَالُوا شَهِدْنَا عَلَىٰ أَنْفُسِنَا ۖ وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَشَهِدُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا كَافِرِينَ
}
صدق الله العظيم؟

ممکن است مجتهد للحق بخواهد بگوید: "هیهات؛ ناصر این از آیات محکم خداوند است ؛ به خطاب خداوند توجه کن ؛ این ندا شامل تمامی جن و انس است. به فرموده خداوند تعالی نگاه کن:
{ يَا مَعْشَرَ الجنّ وَالْإِنْسِ أَلَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي وَيُنْذِرُونَكُمْ لِقَاءَ يَوْمِكُمْ هَٰذَا ۚ قَالُوا شَهِدْنَا عَلَىٰ أَنْفُسِنَا ۖ وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَشَهِدُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا كَافِرِينَ }
صدق الله العظيم،
تو از قواعد زبان سر در نمی آوری"
امام ناصر محمد یمانی پاسخ می‌دهد: بله اطلاعات من از علم "نحو" کم است اما تو را به مبارزه می‌طلبم که اگر می‌توانی در تأویل قرآن خطایی از من بگیر؛ زیرا من در تفسیر قرآن بر قواعد نحوی تکیه نمی‌کنم. بلکه؛ از آیه‌های روشن کننده کتاب برایت دلیل می آورم ( یعنی از خودم جمله‌ای نمی‌آورم بلکه آیه‌های روشن گر کتاب خدا را بیان می کنم) تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ وَلَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ آيَاتٍ مُّبَيِّنَاتٍ وَمَثَلًا مِّنَ الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلِكُمْ وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ (۳۴) } صدق الله العظيم [النور].
اما ندای ربانی که از ورای حجاب بلند می شود خطاب به تمام این دو گروه (ثقلین: جن و انس) نیست ، بلکه تنها کافران این دو جنس را مورد خطاب قرار می دهد ؛ از پاسخی که مخاطبان می‌دهند می‌توانی به این امر پی ببری:
{ قَالُوا شَهِدْنَا عَلَىٰ أَنْفُسِنَا ۖ وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَشَهِدُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا كَافِرِينَ } صدق الله العظيم.
ای مرد، تو حال برانگیخته شدگان کافر را یکی می‌دانی و برای همه آنها یک بار حیات قائلی ( در حالی که همان طور که در بیانات قبلی برایتان روشن شد گروهی از کافران دوباربه دنیا برمی‌گردند) ؛ با این تفسیرت عذاب برزخی را نیست و نابود کرده‌ای ؛ هیهات که چنین نیست واز آنجا که تفسیرت خطاست؛ مسلماً مخالف بسیاری از آیات کتاب خواهد بود، چون که کافرانی که حجت برایشان اقامه شده است با "برانگیختگی" نا آشنا نبوده و از لحظه اولین مرگ خود ؛ دریافته بودند که گمراه بودند چرا که خداوند آنها را در همان روزی که مرگشان فرارسید، بلافاصله وارد آتش کرده است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ وَلَوْ تَرَىٰ إِذْ يَتَوَفَّى الَّذِينَ كَفَرُوا ۙ الْمَلَائِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ (۵۰) } صدق الله العظيم [الأنفال].
چون خداوند در همان روزی که مرده اند ؛ آنها را وارد آتش کرده است .گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ قَالَ أُوحِيَ إِلَيَّ وَلَمْ يُوحَ إِلَيْهِ شَيْءٌ وَمَن قَالَ سَأُنزِلُ مِثْلَ مَا أَنزَلَ اللَّهُ ۗ وَلَوْ تَرَىٰ إِذِ الظَّالِمُونَ فِي غَمَرَاتِ الْمَوْتِ وَالْمَلَائِكَةُ بَاسِطُو أَيْدِيهِمْ أَخْرِجُوا أَنفُسَكُمُ ۖ الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا كُنتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ غَيْرَ الْحَقِّ وَكُنتُمْ عَنْ آيَاتِهِ تَسْتَكْبِرُونَ (۹۳) } صدق الله العظيم [الأنعام].
هم چنین خداوند در همه امت‌ها جان کافران روگردان را با عذابی دردناک گرفته و به محض هلاکت وارد آتش می‌کند و کافران در آن آتش در معرض عذاب خواهند بود. قوم نوح را مثال می‌زنیم.خداوند تعالی می فرماید:
{ مِمَّا خَطِيئَاتِهِمْ أُغْرِقُوا فَأُدْخِلُوا نَارًا فَلَمْ يَجِدُوا لَهُم مِّن دُونِ اللَّهِ أَنصَارًا (۲۵) } صدق الله العظيم [نوح].
من باب مثال قوم فرعون نیز چنین سرنوشتی دارند؛ خداوند آنها را غرق کرد و سپس وارد آتش شدند و صبح و شام در معرض لهیب آتش قرار می‌گیرند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{ فَوَقَاهُ اللَّهُ سَيِّئَاتِ مَا مَكَرُوا وَحَاقَ بِآلِ فِرْعَوْنَ سُوءُ الْعَذَابِ (۴۵) النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ (۴۶) } صدق الله العظيم [غافر].
و این حیات برزخی کافرانی است که حق را تکذیب کرده‌اند و از لحظه مرگ، این حیات عذاب آور را تا روزی که برانگیخته شوند تحمل خواهند کرد. این کافران در همان لحظه مرگ می‌دانند که در حق خود ظلم کرده‌اند و به همین دلیل است که خداوند تعالی می‌فرماید:
{ حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ (۹۹) لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحاً فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ (۱۰۰) } صدق الله العظيم [المؤمنون].
اما قاعده عذاب برزخی شامل کافرانی که قبل از مبعوث شدن رسولی در میان مردمشان از دنیا رفته و از وجود پیامبران آگاهی ندارند، نمی‌شود. خداوند آنها را بعد از مرگ و در طول زندگی برزخی عذاب نمی‌کند و در روز برانگیختگی عمومی نیز عذاب نخواهند شد.
گواه آن فرموده خداوند تعالی است که :
{ وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّىٰ نَبْعَثَ رَسُولًا (۱۵)} صدق الله العظيم [الإسراء].
این افراد چون قبل از برانگیخته شدن رسولان از دنیا رفته‌اند؛ اگر مورد عذاب قرار گیرند در برابر خداوند حجت خواهند داشت ( و می‌توانند اعتراض کنند) به همین دلیل نیز خداوند تعالی می‌فرماید:
{ رُسُلًا مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا } صدق الله العظيم [النساء:۱۶۵].
پس کسانی که قبل از مبعوث شدن پیامبران در میانشان از دنیا رفته‌اند اگر مورد عذاب قرار گیرند در برابر خداوند حجت خواهند داشت و به همین دلیل نیز خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّىٰ نَبْعَثَ رَسُولًا (۱۵)} صدق الله العظيم [الإسراء].
به این جهت خداوند بعد از مرگ تا روز برانگیختگی آنها را در خواب نگاه می‌دارد تا چیزی احساس نکنند؛ تا کافرانی که قبل از بعثت پیامبران مرده‌اند در برابر خداوند حجت و دلیل نداشته باشند. یعنی این کافران پیش از کافران دیگر که برایشان رسول مبعوث شده بود از دنیا رفته‌اند. خداوند تعالی می فرماید:
{ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﴿٣٧﴾ هَـٰذَا يَوْمُ الْفَصْلِ جَمَعْنَاكُمْ وَالْأَوَّلِينَ﴿٣٨﴾ } صدق الله العظيم [المرسلات].
با اینکه همگی از کفار هستند اما برخی رسولان خدا را تکذیب کرده‌اند؛ و برخی دیگر از اقوام پیشین هستند و تکدیب کنندگان، کافرانی هستند که بعد از مبعوث شدن پیامبر در میانشان از دنیا رفته‌اند ولی کافران پیشین، قبل از آمدن رسولان خداوند مرده‌اند و همین کافران پیشین هستند که می‌گویند:
{ يَا وَيْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا ۜ
} [يس:۵۲]
این سؤال کنندگان گروهی از کافران هستند
و اما کسانی که به آنها پاسخ داده و می‌گویند:
{ هَٰذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَٰنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ } صدق الله العظيم [يس:۵۲]
از کسانی هستند که رسولان خداوند را تکذیب کرده اند.

مجتهد للحق می‌بینم مرا موعظه می‌کنی که " ناصر محمد از خدا بترس"، من به تو می‌گویم: آیا گفتن حق و هدایت مردم به راه مستقیم به منزله مخالفت امام ناصر محمد یمانی با تقوی الهی است؟ بلکه این تو هستی که به علت کارشکنی در برابر پیروی از راه راست خداوند باید از او بترسی. تو راه خداوند را کج کرده و از پیش خود سخنانی را به خداوند نسبت می‌دهی که پایه علمی و هدایتی از جانب خداوند عالمیان ندارد. بپرهیز از اینکه آیات خداوند را به صورت عمومی تفسیر کنی.
در مورد کلمه { يَا وَيْلَنَا } باید گفت کافران از هر دو گروه این کلمه را برزبان می‌آورند چون همگی وحشت زده و هراسان هستند، برای مثال کافرانی که رسولان خداوند به عنوان حجت به میانشان فرستاده شده‌اند، به محض آنکه برانگیخته شدند می‌دانند که این روز؛ روی برانگیختگی است؛ و خداوند تعالی می‌فرماید:
{ فَإِنَّمَا هِيَ زَجْرَةٌ وَاحِدَةٌ فَإِذَا هُمْ يَنظُرُونَ (۱۹) وَقَالُوا يَا وَيْلَنَا هَذَا يَوْمُ الدِّينِ (۲۰) هَذَا يَوْمُ الْفَصْلِ الَّذِي كُنتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ (۲۱) احْشُرُوا الَّذِينَ ظَلَمُوا وَأَزْوَاجَهُمْ وَمَا كَانُوا يَعْبُدُونَ (۲۲) مِن دُونِ اللَّهِ فَاهْدُوهُمْ إِلَى صِرَاطِ الْجَحِيمِ (۲۳) وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ (۲۴) مَا لَكُمْ لَا تَنَاصَرُونَ (۲۵) بَلْ هُمُ الْيَوْمَ مُسْتَسْلِمُونَ (۲۶) وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ يَتَسَاءلُونَ (۲۷) قَالُوا إِنَّكُمْ كُنتُمْ تَأْتُونَنَا عَنِ الْيَمِينِ (۲۸) قَالُوا بَل لَّمْ تَكُونُوا مُؤْمِنِينَ (۲۹) وَمَا كَانَ لَنَا عَلَيْكُم مِّن سُلْطَانٍ بَلْ كُنتُمْ قَوْماً طَاغِينَ (۳۰) } صدق الله العظيم [الصافات].
از آنجا که کافرانی که رسولان خداوند به میانشان فرستاده شده‌اند آگاهند که این روز ؛ روزی است که مردم دربرابر رب العالمین قرار می‌گیرند، می‌گویند :
{ وَقَالُوا يَا وَيْلَنَا هَذَا يَوْمُ الدِّينِ (۲۰)
}
اما کافرانی که به علت مبعوث نشدن رسولان درمیانشان؛ حجتی برایشان اقامه نشده است و از فرستاده شدن رسولان بی خبرند و نمی دانند که قرار است برانگیخته شوند؛ از روز رستاخیز وحشت کرده و می‌گویند:
{ يَا وَيْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا ۜ} [يس:۵۲]
گروه دیگر کافران در جوابشان می‌گویند:
{وَقَالُوا يَا وَيْلَنَا هَذَا يَوْمُ الدِّينِ (۲۰) هَذَا يَوْمُ الْفَصْلِ الَّذِي كُنْتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ (۲۱)
} صدق الله العظيم.
وخداوند از ورای حجاب ،خطاب به کافرانی که روز بعث را تکذیب می‌کردند می‌فرماید:
{ هَذَا يَوْمُ الْفَصْلِ الَّذِي كُنْتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ (۲۱)
} صدق الله العظيم.
در هر حال در می‌یابیم که کلمه
{ وَيْلَنَا } از طرف هر دو گروه کافران بیان می‌شود؛ چه گروهی که حجت خداوند با واسطه مبعوث کردن رسولان در برابرشان اقامه شده است و چه کافرانی که قبل از بعثت رسولان از دنیا رفته‌اند. کلمه { وَيْلَنَا } از جانب هر دو گروه صادر می‌شود چون از برانگیخته شدن وحشت زده شده‌اند؛ اما یک گروه از آنها مورد عذاب الهی واقع نخواهند شد گرچه از عذاب جهنم هراسان خواهد بود. خداوند در پایان به این گروه می‌فرماید:
{ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ لَا خَوْفٌ عَلَيْكُمْ وَلَا أَنتُمْ تَحْزَنُونَ (۴۹) } صدق الله العظيم [الأعراف].
خداوند خلف وعده نکرده و کافرانی را که برایشان حجت نفرستاده است مورد عذاب قرار نمی‌دهد؛ تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّىٰ نَبْعَثَ رَسُولًا (۱۵)} صدق الله العظيم [الإسراء].
این گروه از اهالی اعراف هستند که در ابتدای امرنه در بهشت هستند و نه درآتش و تنها رحمت خداوند است که آنها را حفظ می‌کند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ وَنَادَوْا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ ۚ لَمْ يَدْخُلُوهَا وَهُمْ يَطْمَعُونَ } صدق الله العظيم [الأعراف:۴۶].
اینها از عذاب شدگان نیستند؛ اما خداوند هنوز آنها را در زمره بهشتیان نیز منظور نکرده است؛ اینان آرزو دارند که همراه صالحان وارد بهشت شوندو خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ وَنَادَوْا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوهَا وَهُمْ يَطْمَعُونَ (۴۶) وَإِذَا صُرِفَتْ أَبْصَارُهُمْ تِلْقَاءَ أَصْحَابِ النَّارِ قَالُوا رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ (۴۷) } صدق الله العظيم [الأعراف].
و سپس درادامه آیات به دعایشان که:
{ رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ (۴۷)} صدق الله العظيم،
پاسخ داده می‌شود؛ صدای خداوند حی و قیوم از ورای حجاب به آنها پاسخ می‌دهد که:
{ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ لَا خَوْفٌ عَلَيْكُمْ وَلَا أَنْتُمْ تَحْزَنُونَ (۴۹) } صدق الله العظيم،
چراکه با انابه رو به سوی خداوند کرده و از او طلب می‌کنند تا مانند صالحان مورد رحمت او قرار گیرند. گرچه کافرند اما از کافرانی که رسولان خداوند را انکار کرده‌اند، دوری کرده و خطاب به آنها می‌گویند:

{ وَنَادَى أَصْحَابُ الْأَعْرَافِ رِجَالًا يَعْرِفُونَهُمْ بِسِيمَاهُمْ قَالُوا مَا أَغْنَى عَنْكُمْ جَمْعُكُمْ وَمَا كُنْتُمْ تَسْتَكْبِرُونَ (۴۸) أَهَؤُلَاءِ الَّذِينَ أَقْسَمْتُمْ لَا يَنَالُهُمُ اللَّهُ بِرَحْمَةٍ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ لَا خَوْفٌ عَلَيْكُمْ وَلَا أَنْتُمْ تَحْزَنُونَ (۴۹) } صدق الله العظيم [الأعراف]
و این ندا: { ادْخُلُوا الْجَنَّةَ لَا خَوْفٌ عَلَيْكُمْ وَلَا أَنْتُمْ تَحْزَنُونَ (۴۹) } صدق الله العظيم
از جانب خداوند و در خطاب
به اهالی اعراف صادر می‌شود.
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين.
ای مجتهد للحق! اگر به دنبال حقی، من امام ناصر محمد یمانی از کسانی هستم که در دانش و علم کتاب از راسخینم و عالمی نیست که از قرآن عظیم با من مجادله کند مگر آنکه به اذن خداوند از آیات محکم و روشن کتاب خداوند که اساس و بنیان آن هستند ؛ برایش حجت بیاورم. اگر به دنبال حقی سزاوار است وباید از حق پیروی شود ... و بعد از حق چیزی جز گمراهی وجود ندارد.
و بشارت می‌دهم که جدّ من عبد الله بن عبد المطلب الهاشمي القرشي و جده‌ام آمنة بنت وهبٍ( پدر و مادر محمدٍ رسول الله -صلّى الله عليه وآله وسلّم-) از اهالی بهشت هستند و کسانی که پدرو مادر محمدٍ رسول الله -صلّى الله عليه وآله وسلّم- را اهل جهنم می‌دانند، دروغ می‌گویند و با قدرت دهان افترا زنندگان را با آیات محکم قرآن می‌بندیم.
الإمام المهديّ ناصر محمد اليمانيّ.
اقتباس: اضغط للقراءة

اخرین به روز رسانی: 01-09-2022 07:23 PM