- 11 -
امام ناصر محمد اليماني
04 - رمضان - 1435 هـ
01 - 07 - 2014 مـ
۱۰- تیر-۱۳۹۳ه.ش.
10:27 صبح
( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
[ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيان ]
https://mahdialumma.xyz/showthread.php?p=149526
ــــــــــــــــــــ
پاسخ مهدی منتظر به احمد جعفر از مصر، اوست که نام خود را «الباحث عن البینه» گذاشته است
بسم الله الرحمن الرحيم و صلوات و سلام بر تمام انبیا و رسولان الهی و خاندان پاکشان و تمام پیروان حق، تا یوم الدین و امّا بعد..
احمد جعفر! بیا تا در بیان حق خداوند تعالی غور و اندیشه کنیم، آنجا که میفرماید:
{وَيَوْمَ يُنَادِيهِمْ فَيَقُولُ أَيْنَ شُرَكَائِيَ الَّذِينَ كُنتُمْ تَزْعُمُونَ ﴿۶۲﴾ قَالَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَغْوَيْنَا أَغْوَيْنَاهُمْ كَمَا غَوَيْنَا ۖ تَبَرَّأْنَا إِلَيْكَ ۖ مَا كَانُوا إِيَّانَا يَعْبُدُونَ ﴿۶۳﴾ وَقِيلَ ادْعُوا شُرَكَاءَكُمْ فَدَعَوْهُمْ فَلَمْ يَسْتَجِيبُوا لَهُمْ وَرَأَوُا الْعَذَابَ ۚ لَوْ أَنَّهُمْ كَانُوا يَهْتَدُونَ ﴿۶۴﴾} صدق الله العظيم [القصص].
همانا که کلمه {أَغْوَيْنَا}، احمد جعفر را دچار فتنه کرده تا جایی که تا به ورطه سقوط افتاده و گمراه گردیده و مقصد را گم کردهاست و مانند این است که آسمان سقوط کند و پرندگان [در وسط هوا] او را بربایند و یا تندباد او را به سحیق [سیاره عذاب] پرتاب کند! [اشاره به آیه کریمه سوره الحجّ: وَمَن يُشْرِكْ بِاللَّـهِ فَكَأَنَّمَا خَرَّ مِنَ السَّمَاءِ فَتَخْطَفُهُ الطَّيْرُ أَوْ تَهْوِي بِهِ الرِّيحُ فِي مَكَانٍ سَحِيقٍ ﴿٣١﴾] و بر ضد امام مهدی ناصر محمد یمانی اعلان جنگ کرده است. پس در برابر او به حق حجت آورده و میگوییم: احمد! کلمه {أَغْوَيْنَا} هم پایه {أَضْلَلْنَ} است و نبیّ خداوند، ابراهیم، میگوید:
{رَبِّ إِنَّهُنَّ أَضْلَلْنَ كثيراً من الناس} صدق الله العظيم [إبراهيم:۳۶].
مهم این است که هر ملتی، نسل قبل از خود را ملامت میکند، تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{قَالَ ادْخُلُوا فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُم مِّنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ فِي النَّارِ ۖ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتَهَا ۖ حَتَّىٰ إِذَا ادَّارَكُوا فِيهَا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَاهُمْ لِأُولَاهُمْ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ أَضَلُّونَا فَآتِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِّنَ النَّارِ ۖ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَٰكِن لَّا تَعْلَمُونَ ﴿۳۸﴾ وَقَالَتْ أُولَاهُمْ لِأُخْرَاهُمْ فَمَا كَانَ لَكُمْ عَلَيْنَا مِن فَضْلٍ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنتُمْ تَكْسِبُونَ ﴿۳۹﴾} صدق الله العظيم [الأعراف].
اما احمد جعفر و همفکرانش که نادانسته به خداوند نسبت میدهند، این آیه را کاملاً غلط تفسیر کردهاند، چرا که میگویند کافران درباره همدیگر با خدا مجادله میکنند و خود را ملامت کرده و یکدیگر را بی گناه میخوانند و از کسانی که از آنها پیروی کردهاند، دفاع مینمایند و میگویند ما باعث گمراهی آنها شدهایم. اما این صحیح نیست، چرا که چنین تفسیری بر خلاف این فرموده خداوند تعالی است:
{يَوْمَ تَأْتِي كُلُّ نَفْسٍ تُجَادِلُ عَن نَّفْسِهَا وَتُوَفَّىٰ كُلُّ نَفْسٍ مَّا عَمِلَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ ﴿۱۱۱﴾} [النحل].
و مخالف این فرموده خداوند تعالی است که:
{إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَرَأَوُا الْعَذَابَ وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبَابُ ﴿١٦٦﴾ وَقَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا لَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمَا تَبَرَّءُوا مِنَّا ۗ كَذَٰلِكَ يُرِيهِمُ اللَّـهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ ۖ وَمَا هُم بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ ﴿١٦٧﴾} صدق الله العظيم [البقرة].
و مخالف این فرموده خداوند تعالی است که:
{هَذَا وَإِنَّ لِلطَّاغِينَ لَشَرَّ مَآبٍ ﴿۵۵﴾ جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا فَبِئْسَ الْمِهَادُ ﴿۵۶﴾ هَذَا فَلْيَذُوقُوهُ حَمِيمٌ وَغَسَّاقٌ ﴿۵۷﴾ وَآخَرُ مِن شَكْلِهِ أَزْوَاجٌ ﴿۵۸﴾ هَذَا فَوْجٌ مُّقْتَحِمٌ مَّعَكُمْ لَا مَرْحَبًا بِهِمْ إِنَّهُمْ صَالُوا النَّارِ ﴿۵۹﴾ قَالُوا بَلْ أَنتُمْ لَا مَرْحَبًا بِكُمْ أَنتُمْ قَدَّمْتُمُوهُ لَنَا فَبِئْسَ الْقَرَارُ ﴿۶۰﴾ قَالُوا رَبَّنَا مَن قَدَّمَ لَنَا هَذَا فَزِدْهُ عَذَابًا ضِعْفًا فِي النَّارِ ﴿۶۱﴾} صدق الله العظيم [ص].
در هیچ یک از آیات کتاب، نشانهای از اینکه کافری به خاطر کافر دیگر جدل کرده و خود را مستحق سرزنش بداند، پیدا نمیکنم ولو آن فرد فرزند یا پدر و مادر یا برادرش باشد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ ﴿٣٤﴾ وَأُمِّهِ وَأَبِيهِ ﴿٣٥﴾ وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ﴿٣٦﴾ لِكُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُمْ يَوْمَئِذٍ شَأْنٌ يُغْنِيهِ ﴿٣٧﴾} صدق الله العظيم [عبس].
دیگر خویشاوندی و نسبتی بین آنها نیست و از یکدیگر دفاع نمیکنند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{فَلَا أَنسَابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَلَا يَتَسَاءَلُونَ﴿١٠١﴾} صدق الله العظيم [المؤمنون].
همچنین کافرانی که دوست یکدیگر بودند، در روز قیامت به دشمنان هم تبدیل میشوند و کافران از یکدیگر دفاع نمیکنند. تصدیق فرموده خدواند تعالی:
{الْأَخِلَّاء يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ} صدق الله العظيم [الزخرف:۶۷].
این حقیقت است و ما درباره خداوند، جز حق سخنی نمیگوییم و بیان حق فرمایش خداوند تعالی این است:
{وَيَوْمَ يُنَادِيهِمْ فَيَقُولُ أَيْنَ شُرَكَائِيَ الَّذِينَ كُنتُمْ تَزْعُمُونَ ﴿۶۲﴾ قَالَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَغْوَيْنَا أَغْوَيْنَاهُمْ كَمَا غَوَيْنَا ۖ تَبَرَّأْنَا إِلَيْكَ ۖ مَا كَانُوا إِيَّانَا يَعْبُدُونَ ﴿۶۳﴾ وَقِيلَ ادْعُوا شُرَكَاءَكُمْ فَدَعَوْهُمْ فَلَمْ يَسْتَجِيبُوا لَهُمْ وَرَأَوُا الْعَذَابَ ۚ لَوْ أَنَّهُمْ كَانُوا يَهْتَدُونَ ﴿۶۴﴾} صدق الله العظيم [القصص].
میبینیم که خداوند در اینجا کسانی را مورد خطاب قرار میدهد که بندگان مقرب را شریک خداوند قرار داده بودند و به آنان میفرماید:
{وَيَوْمَ يُنَادِيهِمْ فَيَقُولُ أَيْنَ شُرَكَائِيَ الَّذِينَ كُنتُمْ تَزْعُمُونَ ﴿۶۲﴾}
و همه [آن مشرکان] میدانند مقصود خداوند از این فرموده چیست:
{وَيَوْمَ يُنَادِيهِمْ فَيَقُولُ أَيْنَ شُرَكَائِيَ الَّذِينَ كُنتُمْ تَزْعُمُونَ ﴿۶۲﴾}
یعنی ای کسانی که در حق اولیای مقرب من مبالغه کردید، آیا آنها در اینجا میتوانند کاری برای شما بکنند؟ اگر راست میگویید صدایشان کنید، پاسختان را نخواهند داد و خداوند تعالی می فرماید:
{وَقِيلَ ادْعُوا شُرَكَاءَكُمْ فَدَعَوْهُمْ فَلَمْ يَسْتَجِيبُوا لَهُمْ وَرَأَوُا الْعَذَابَ ۚ لَوْ أَنَّهُمْ كَانُوا يَهْتَدُونَ ﴿۶۴﴾} صدق الله العظيم.
اما ملتهایی که کورکورانه از پدرانشان پیروی کردند، مردم قبل از خود را سرزنش میکنند و هر امتی، نسل قبلی را ملامت کرده و میگوید: «خدایا اینها ما را گمراه کردند یعنی باعث گمراهی ما از راه هدایت، اینان بودند» و میگویند:
{قَالَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَغْوَيْنَا}
و از آنجا که در برابر نسلهای قبل، حجت آورده شدهاست، پس میگویند:
{أَغْوَيْنَاهُمْ كَمَا غَوَيْنَا}
اما اولین مبالغهکنندگان در حق بندگان مقرب، گناه را بر گردن اولیای مقرب خداوند میاندازند که به جای خداوند پرستیده بودند و آنها را سرزنش میکنند. برای همین هم اولیای خدا در پاسخشان میگویند:
{تَبَرَّأْنَا إِلَيْكَ ۖ مَا كَانُوا إِيَّانَا يَعْبُدُونَ ﴿۶۳﴾} صدق الله العظيم.
چرا که مشرکانی که بندگان مقرب را پرستیده بودند، اولیای مقرب خداوند را سرزنش میکنند، یعنی همان کسانی را که خداوند به آنها کراماتی اعطا نموده بود ولی در مورد آنها به ناحق مبالغه شد تا جایی که مردم بهجای خداوند آنها را خواندند. مشرکان گفتند بندگان مقرب، آنان را از مبالغه به ناحق درباره خودشان نهی نکردهاند.
خداوند بندگان مقرب را مورد سؤال قرار داده و میفرماید:امام ناصر محمد اليماني
04 - رمضان - 1435 هـ
01 - 07 - 2014 مـ
۱۰- تیر-۱۳۹۳ه.ش.
10:27 صبح
( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
[ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيان ]
https://mahdialumma.xyz/showthread.php?p=149526
ــــــــــــــــــــ
پاسخ مهدی منتظر به احمد جعفر از مصر، اوست که نام خود را «الباحث عن البینه» گذاشته است
بسم الله الرحمن الرحيم و صلوات و سلام بر تمام انبیا و رسولان الهی و خاندان پاکشان و تمام پیروان حق، تا یوم الدین و امّا بعد..
احمد جعفر! بیا تا در بیان حق خداوند تعالی غور و اندیشه کنیم، آنجا که میفرماید:
{وَيَوْمَ يُنَادِيهِمْ فَيَقُولُ أَيْنَ شُرَكَائِيَ الَّذِينَ كُنتُمْ تَزْعُمُونَ ﴿۶۲﴾ قَالَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَغْوَيْنَا أَغْوَيْنَاهُمْ كَمَا غَوَيْنَا ۖ تَبَرَّأْنَا إِلَيْكَ ۖ مَا كَانُوا إِيَّانَا يَعْبُدُونَ ﴿۶۳﴾ وَقِيلَ ادْعُوا شُرَكَاءَكُمْ فَدَعَوْهُمْ فَلَمْ يَسْتَجِيبُوا لَهُمْ وَرَأَوُا الْعَذَابَ ۚ لَوْ أَنَّهُمْ كَانُوا يَهْتَدُونَ ﴿۶۴﴾} صدق الله العظيم [القصص].
همانا که کلمه {أَغْوَيْنَا}، احمد جعفر را دچار فتنه کرده تا جایی که تا به ورطه سقوط افتاده و گمراه گردیده و مقصد را گم کردهاست و مانند این است که آسمان سقوط کند و پرندگان [در وسط هوا] او را بربایند و یا تندباد او را به سحیق [سیاره عذاب] پرتاب کند! [اشاره به آیه کریمه سوره الحجّ: وَمَن يُشْرِكْ بِاللَّـهِ فَكَأَنَّمَا خَرَّ مِنَ السَّمَاءِ فَتَخْطَفُهُ الطَّيْرُ أَوْ تَهْوِي بِهِ الرِّيحُ فِي مَكَانٍ سَحِيقٍ ﴿٣١﴾] و بر ضد امام مهدی ناصر محمد یمانی اعلان جنگ کرده است. پس در برابر او به حق حجت آورده و میگوییم: احمد! کلمه {أَغْوَيْنَا} هم پایه {أَضْلَلْنَ} است و نبیّ خداوند، ابراهیم، میگوید:
{رَبِّ إِنَّهُنَّ أَضْلَلْنَ كثيراً من الناس} صدق الله العظيم [إبراهيم:۳۶].
مهم این است که هر ملتی، نسل قبل از خود را ملامت میکند، تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{قَالَ ادْخُلُوا فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُم مِّنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ فِي النَّارِ ۖ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتَهَا ۖ حَتَّىٰ إِذَا ادَّارَكُوا فِيهَا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَاهُمْ لِأُولَاهُمْ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ أَضَلُّونَا فَآتِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِّنَ النَّارِ ۖ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَٰكِن لَّا تَعْلَمُونَ ﴿۳۸﴾ وَقَالَتْ أُولَاهُمْ لِأُخْرَاهُمْ فَمَا كَانَ لَكُمْ عَلَيْنَا مِن فَضْلٍ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنتُمْ تَكْسِبُونَ ﴿۳۹﴾} صدق الله العظيم [الأعراف].
اما احمد جعفر و همفکرانش که نادانسته به خداوند نسبت میدهند، این آیه را کاملاً غلط تفسیر کردهاند، چرا که میگویند کافران درباره همدیگر با خدا مجادله میکنند و خود را ملامت کرده و یکدیگر را بی گناه میخوانند و از کسانی که از آنها پیروی کردهاند، دفاع مینمایند و میگویند ما باعث گمراهی آنها شدهایم. اما این صحیح نیست، چرا که چنین تفسیری بر خلاف این فرموده خداوند تعالی است:
{يَوْمَ تَأْتِي كُلُّ نَفْسٍ تُجَادِلُ عَن نَّفْسِهَا وَتُوَفَّىٰ كُلُّ نَفْسٍ مَّا عَمِلَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ ﴿۱۱۱﴾} [النحل].
و مخالف این فرموده خداوند تعالی است که:
{إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَرَأَوُا الْعَذَابَ وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبَابُ ﴿١٦٦﴾ وَقَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا لَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمَا تَبَرَّءُوا مِنَّا ۗ كَذَٰلِكَ يُرِيهِمُ اللَّـهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ ۖ وَمَا هُم بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ ﴿١٦٧﴾} صدق الله العظيم [البقرة].
و مخالف این فرموده خداوند تعالی است که:
{هَذَا وَإِنَّ لِلطَّاغِينَ لَشَرَّ مَآبٍ ﴿۵۵﴾ جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا فَبِئْسَ الْمِهَادُ ﴿۵۶﴾ هَذَا فَلْيَذُوقُوهُ حَمِيمٌ وَغَسَّاقٌ ﴿۵۷﴾ وَآخَرُ مِن شَكْلِهِ أَزْوَاجٌ ﴿۵۸﴾ هَذَا فَوْجٌ مُّقْتَحِمٌ مَّعَكُمْ لَا مَرْحَبًا بِهِمْ إِنَّهُمْ صَالُوا النَّارِ ﴿۵۹﴾ قَالُوا بَلْ أَنتُمْ لَا مَرْحَبًا بِكُمْ أَنتُمْ قَدَّمْتُمُوهُ لَنَا فَبِئْسَ الْقَرَارُ ﴿۶۰﴾ قَالُوا رَبَّنَا مَن قَدَّمَ لَنَا هَذَا فَزِدْهُ عَذَابًا ضِعْفًا فِي النَّارِ ﴿۶۱﴾} صدق الله العظيم [ص].
در هیچ یک از آیات کتاب، نشانهای از اینکه کافری به خاطر کافر دیگر جدل کرده و خود را مستحق سرزنش بداند، پیدا نمیکنم ولو آن فرد فرزند یا پدر و مادر یا برادرش باشد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ ﴿٣٤﴾ وَأُمِّهِ وَأَبِيهِ ﴿٣٥﴾ وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ﴿٣٦﴾ لِكُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُمْ يَوْمَئِذٍ شَأْنٌ يُغْنِيهِ ﴿٣٧﴾} صدق الله العظيم [عبس].
دیگر خویشاوندی و نسبتی بین آنها نیست و از یکدیگر دفاع نمیکنند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{فَلَا أَنسَابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَلَا يَتَسَاءَلُونَ﴿١٠١﴾} صدق الله العظيم [المؤمنون].
همچنین کافرانی که دوست یکدیگر بودند، در روز قیامت به دشمنان هم تبدیل میشوند و کافران از یکدیگر دفاع نمیکنند. تصدیق فرموده خدواند تعالی:
{الْأَخِلَّاء يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ} صدق الله العظيم [الزخرف:۶۷].
این حقیقت است و ما درباره خداوند، جز حق سخنی نمیگوییم و بیان حق فرمایش خداوند تعالی این است:
{وَيَوْمَ يُنَادِيهِمْ فَيَقُولُ أَيْنَ شُرَكَائِيَ الَّذِينَ كُنتُمْ تَزْعُمُونَ ﴿۶۲﴾ قَالَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَغْوَيْنَا أَغْوَيْنَاهُمْ كَمَا غَوَيْنَا ۖ تَبَرَّأْنَا إِلَيْكَ ۖ مَا كَانُوا إِيَّانَا يَعْبُدُونَ ﴿۶۳﴾ وَقِيلَ ادْعُوا شُرَكَاءَكُمْ فَدَعَوْهُمْ فَلَمْ يَسْتَجِيبُوا لَهُمْ وَرَأَوُا الْعَذَابَ ۚ لَوْ أَنَّهُمْ كَانُوا يَهْتَدُونَ ﴿۶۴﴾} صدق الله العظيم [القصص].
میبینیم که خداوند در اینجا کسانی را مورد خطاب قرار میدهد که بندگان مقرب را شریک خداوند قرار داده بودند و به آنان میفرماید:
{وَيَوْمَ يُنَادِيهِمْ فَيَقُولُ أَيْنَ شُرَكَائِيَ الَّذِينَ كُنتُمْ تَزْعُمُونَ ﴿۶۲﴾}
و همه [آن مشرکان] میدانند مقصود خداوند از این فرموده چیست:
{وَيَوْمَ يُنَادِيهِمْ فَيَقُولُ أَيْنَ شُرَكَائِيَ الَّذِينَ كُنتُمْ تَزْعُمُونَ ﴿۶۲﴾}
یعنی ای کسانی که در حق اولیای مقرب من مبالغه کردید، آیا آنها در اینجا میتوانند کاری برای شما بکنند؟ اگر راست میگویید صدایشان کنید، پاسختان را نخواهند داد و خداوند تعالی می فرماید:
{وَقِيلَ ادْعُوا شُرَكَاءَكُمْ فَدَعَوْهُمْ فَلَمْ يَسْتَجِيبُوا لَهُمْ وَرَأَوُا الْعَذَابَ ۚ لَوْ أَنَّهُمْ كَانُوا يَهْتَدُونَ ﴿۶۴﴾} صدق الله العظيم.
اما ملتهایی که کورکورانه از پدرانشان پیروی کردند، مردم قبل از خود را سرزنش میکنند و هر امتی، نسل قبلی را ملامت کرده و میگوید: «خدایا اینها ما را گمراه کردند یعنی باعث گمراهی ما از راه هدایت، اینان بودند» و میگویند:
{قَالَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَغْوَيْنَا}
و از آنجا که در برابر نسلهای قبل، حجت آورده شدهاست، پس میگویند:
{أَغْوَيْنَاهُمْ كَمَا غَوَيْنَا}
اما اولین مبالغهکنندگان در حق بندگان مقرب، گناه را بر گردن اولیای مقرب خداوند میاندازند که به جای خداوند پرستیده بودند و آنها را سرزنش میکنند. برای همین هم اولیای خدا در پاسخشان میگویند:
{تَبَرَّأْنَا إِلَيْكَ ۖ مَا كَانُوا إِيَّانَا يَعْبُدُونَ ﴿۶۳﴾} صدق الله العظيم.
چرا که مشرکانی که بندگان مقرب را پرستیده بودند، اولیای مقرب خداوند را سرزنش میکنند، یعنی همان کسانی را که خداوند به آنها کراماتی اعطا نموده بود ولی در مورد آنها به ناحق مبالغه شد تا جایی که مردم بهجای خداوند آنها را خواندند. مشرکان گفتند بندگان مقرب، آنان را از مبالغه به ناحق درباره خودشان نهی نکردهاند.
{وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ وَمَا يَعْبُدُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ فَيَقُولُ ءَأَنتُمْ أَضْلَلْتُمْ عِبَادِى هَٰٓؤُلَآءِ أَمْ هُمْ ضَلُّوا۟ ٱلسَّبِيلَ ﴿۱۷﴾ قَالُوا۟ سُبْحَٰنَكَ مَا كَانَ يَنۢبَغِى لَنَآ أَن نَّتَّخِذَ مِن دُونِكَ مِنْ أَوْلِيَآءَ وَلَٰكِن مَّتَّعْتَهُمْ وَءَابَآءَهُمْ حَتَّىٰ نَسُوا۟ ٱلذِّكْرَ وَكَانُوا۟ قَوْمًۢا بُورًۭا ﴿۱۸﴾ فَقَدْ كَذَّبُوكُم بِمَا تَقُولُونَ فَمَا تَسْتَطِيعُونَ صَرْفًۭا وَلَا نَصْرًۭا ۚ وَمَن يَظْلِم مِّنكُمْ نُذِقْهُ عَذَابًۭا كَبِيرًۭا﴿۱۹﴾} صدق الله العظيم [الفرقان].
و خداوند تعالی میفرماید:
{وَإِذَا رَأَى الَّذِينَ أَشْرَكُوا شُرَكَاءَهُمْ قَالُوا رَبَّنَا هَؤُلَاءِ شُرَكَاؤُنَا الَّذِينَ كُنَّا نَدْعُو مِنْ دُونِكَ فَأَلْقَوْا إِلَيْهِمُ الْقَوْلَ إِنَّكُمْ لَكَاذِبُونَ ﴿۸۶﴾} صدق الله العظيم [النحل].
و خداوند تعالی میفرماید: {وَإِذَا رَأَى الَّذِينَ أَشْرَكُوا شُرَكَاءَهُمْ قَالُوا رَبَّنَا هَؤُلَاءِ شُرَكَاؤُنَا الَّذِينَ كُنَّا نَدْعُو مِنْ دُونِكَ فَأَلْقَوْا إِلَيْهِمُ الْقَوْلَ إِنَّكُمْ لَكَاذِبُونَ ﴿۸۶﴾} صدق الله العظيم [النحل].
{وَيَوْمَ نَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا ثُمَّ نَقُولُ لِلَّذِينَ أَشْرَكُواْ مَكَانَكُمْ أَنتُمْ وَشُرَكَآؤُكُمْ فَزَيَّلْنَا بَيْنَهُمْ وَقَالَ شُرَكَآؤُهُم مَّا كُنتُمْ إِيَّانَا تَعْبُدُونَ ﴿۲۸﴾ فَكَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ إِن كُنَّا عَنْ عِبَادَتِكُمْ لَغَافِلِينَ ﴿۲۹﴾} صدق الله العظيم [يونس].
و خداوند تعالی میفرماید:
{إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا دُعَاءَكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ ۖ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ ۚ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍ ﴿۱۴﴾} صدق الله العظيم [فاطر]
و این بیان حق و درست فرمایش حق خداوند است:{إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا دُعَاءَكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ ۖ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ ۚ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍ ﴿۱۴﴾} صدق الله العظيم [فاطر]
{وَيَوْمَ يُنَادِيهِمْ فَيَقُولُ أَيْنَ شُرَكَائِيَ الَّذِينَ كُنتُمْ تَزْعُمُونَ ﴿۶۲﴾ قَالَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَغْوَيْنَا أَغْوَيْنَاهُمْ كَمَا غَوَيْنَا ۖ تَبَرَّأْنَا إِلَيْكَ ۖ مَا كَانُوا إِيَّانَا يَعْبُدُونَ ﴿۶۳﴾ وَقِيلَ ادْعُوا شُرَكَاءَكُمْ فَدَعَوْهُمْ فَلَمْ يَسْتَجِيبُوا لَهُمْ وَرَأَوُا الْعَذَابَ ۚ لَوْ أَنَّهُمْ كَانُوا يَهْتَدُونَ ﴿۶۴﴾} صدق الله العظيم [القصص].
اما تمام مفسرانی که نادانسته به خداوند نسبت میدهند، تفسیر این آیات پروردگار را بر طبق مقصود حق خداوند بیان نکردهاند و پاسخی را که از جانب انبیا و اولیای خداوند داده میشود، به عنوان پاسخی بیان کردهاند که شیاطین میدهند. آنان میگویند شیاطین هستند که درجواب میگویند:
{تَبَرَّأْنَا إِلَيْكَ ۖ مَا كَانُوا إِيَّانَا يَعْبُدُونَ ﴿۶۳﴾} صدق الله العظيم.
اما امام مهدی ناصر محمد یمانی به حق فتوا میدهد که این، پاسخ انبیا و اولیای اوست، کسانی که پروردگارشان را بدون اینکه کوچکترین شرکی آورده باشند، تسبیح میکنند. آنان به مردم دستور نداده بودند در حق اولیا و انبیا مبالغه کنند و خداوند تعالی میفرماید:
{وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ وَمَا يَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَقُولُ أَأَنْتُمْ أَضْلَلْتُمْ عِبَادِي هَٰؤُلَاءِ أَمْ هُمْ ضَلُّوا السَّبِيلَ ﴿١٧﴾ قَالُوا سُبْحَانَكَ مَا كَانَ يَنْبَغِي لَنَا أَنْ نَتَّخِذَ مِنْ دُونِكَ مِنْ أَوْلِيَاءَ وَلَٰكِنْ مَتَّعْتَهُمْ وَآبَاءَهُمْ حَتَّىٰ نَسُوا الذِّكْرَ وَكَانُوا قَوْمًا بُورًا ﴿١٨﴾} صدق الله العظيم [الفرقان].
و خداوند تعالی میفرماید:
{وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ﴿٥﴾ وَإِذَا حُشِرَ النَّاسُ كَانُوا لَهُمْ أَعْدَاءً وَكَانُوا بِعِبَادَتِهِمْ كَافِرِينَ ﴿٦﴾} صدق الله العظيم [الأحقاف].
احمد جعفر! من، مهدی منتظر ناصر محمد یمانی، شما و تمام کسانی را که همفکر شما هستند، به مبارزهای بی حد و مرز فرا میخوانم و میدانم کسی جز امام مهدی منتظر حق که از جانب خداوندتان آمدهاست، قادر به بیان و تشریح این آیات نیست، چون تمام مفسران این آیات را مانند شما تفسیر میکنند:
{قَالَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَغْوَيْنَا أَغْوَيْنَاهُمْ كَمَا غَوَيْنَا ۖ تَبَرَّأْنَا إِلَيْكَ ۖ مَا كَانُوا إِيَّانَا يَعْبُدُونَ} صدق الله العظيم.
هم تو و هم تمام آنان، دروغ میگویند و در تفسیر آن به حق سخن نگفتهاند و لذا ندانسته به خداوند نسبت داده و باعث گمراهی خود و پیروانشان شدهاند. خداوند شاهد است و شهادت او کافی است که اگر بتوانید در تفسیر این آیه بر امام ناصر محمد یمانی غلبه کنید، من مهدی منتظر و حق نیستم. اما تمام علمای جن و انس ولو اینکه به کمک هم بشتابند، در جایگاهی قرار ندارند که بتوانند در قرآن بر امام مهدی غلبه نمایند.
من با برخی از قوانین دستور زبانی شما مخالفم چون با بیان حق قرآن مغایرت دارند. آنها برگرفته از مقررات دستورزبانی شما بوده و در آنها خطا وجود دارد. شما برخی از کلمات عربی را گم کردهاید و برخی لغات در فرهنگنامههای عربی از قلم افتاده و تنها در قرآن عظیم باقی ماندهاند. برای مثال شما در کتاب خداوند کلمه {لبَدًا} را می یابید و مقصود خداوند از {لبَدًا}، «همگی» است.{وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُو مِن دُونِ اللَّـهِ مَن لَّا يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ ﴿٥﴾ وَإِذَا حُشِرَ النَّاسُ كَانُوا لَهُمْ أَعْدَاءً وَكَانُوا بِعِبَادَتِهِمْ كَافِرِينَ ﴿٦﴾} صدق الله العظيم [الأحقاف].
احمد جعفر! من، مهدی منتظر ناصر محمد یمانی، شما و تمام کسانی را که همفکر شما هستند، به مبارزهای بی حد و مرز فرا میخوانم و میدانم کسی جز امام مهدی منتظر حق که از جانب خداوندتان آمدهاست، قادر به بیان و تشریح این آیات نیست، چون تمام مفسران این آیات را مانند شما تفسیر میکنند:
{قَالَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَغْوَيْنَا أَغْوَيْنَاهُمْ كَمَا غَوَيْنَا ۖ تَبَرَّأْنَا إِلَيْكَ ۖ مَا كَانُوا إِيَّانَا يَعْبُدُونَ} صدق الله العظيم.
هم تو و هم تمام آنان، دروغ میگویند و در تفسیر آن به حق سخن نگفتهاند و لذا ندانسته به خداوند نسبت داده و باعث گمراهی خود و پیروانشان شدهاند. خداوند شاهد است و شهادت او کافی است که اگر بتوانید در تفسیر این آیه بر امام ناصر محمد یمانی غلبه کنید، من مهدی منتظر و حق نیستم. اما تمام علمای جن و انس ولو اینکه به کمک هم بشتابند، در جایگاهی قرار ندارند که بتوانند در قرآن بر امام مهدی غلبه نمایند.
به هرحال، ما کار را برای تمام کسانی که به جنگ امام ناصر محمد یمانی آمدهاند، آسان میکنیم. همگی در تفسیر این فرموده خداوند تعالی: {قَالَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ رَبَّنَا هَٰؤُلَاءِ الَّذِينَ أَغْوَيْنَا أَغْوَيْنَاهُمْ كَمَا غَوَيْنَا ۖ تَبَرَّأْنَا إِلَيْكَ ۖ مَا كَانُوا إِيَّانَا يَعْبُدُونَ} صدق الله العظيم، به مبارزه و بحث با امام ناصر محمد یمانی بیایید تا مگر بر او غلبه کنید.
احمد جعفر! تو از دشمنان سرسخت مهدی منتظر ناصر محمد شدهای. تو از انصار بودی و تظاهر میکردی به امام مهدی ناصر ایمان آوردهای، درحالیکه در باطن و مخفیانه نسبت به او کافر بودی. به راستی که تو، همان روشی را انتخاب کردی که شیاطین بشر قبلاً استفاده میکردند، کسانی که خداوند تعالی درباره آنها فرموده است:
{وَقَالَت طَّائِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ آمِنُوا بِالَّذِي أُنزِلَ عَلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَجْهَ النَّهَارِ وَاكْفُرُوا آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ﴿۷۲﴾} صدق الله العظيم [آل عمران]
ما در کمین تو هستیم، پس بیا و در برابر ما حجت بیاور تا ببینیم آیا از جانب خداوند، چیزی در چنته داری؟ گفتوگو را درباره تمام نکاتی که با ما مخالفی، نقطه به نقطه، ادامه خواهیم داد. اگر در برابر ما، به حق حجت آوردی، ولو اینکه تنها یک مورد باشد، برای تمام مردم روشن خواهد شد که ناصر محمد، مهدی منتظر نیست. هیهات هیهات! به پروردگار زمین و آسمانها قسم، نمیتوانید. ای شیاطین بشر! ای علمایِ گمراهی و ای تمام علمای مسلمین و یهود و مسیحی! نمیتوانید در برابر امام ناصر محمد یمانی، از محکمات قرآن عظیم دلیل و حجتی بیاورید. میدانید چرا نمیتوانید؟ برای اینکه چه خوشتان بیاید و چه نیاید، من امام مهدی منتظر ناصر محمد یمانی هستم و شما میدانید من چگونه بر سرِ حق پایداری و پافشاری میکنم و میدانید تا زندهام بدان پایبند خواهم بود. پس هر حیلهای که میخواهید به کار بندید.
احمد جعفر! اگر از برحق بودن خود اطمینان داری، با ناصر محمد یمانی مباهله کن تا لعنت خداوند بر دروغگویان باشد.ما در کمین تو هستیم، پس بیا و در برابر ما حجت بیاور تا ببینیم آیا از جانب خداوند، چیزی در چنته داری؟ گفتوگو را درباره تمام نکاتی که با ما مخالفی، نقطه به نقطه، ادامه خواهیم داد. اگر در برابر ما، به حق حجت آوردی، ولو اینکه تنها یک مورد باشد، برای تمام مردم روشن خواهد شد که ناصر محمد، مهدی منتظر نیست. هیهات هیهات! به پروردگار زمین و آسمانها قسم، نمیتوانید. ای شیاطین بشر! ای علمایِ گمراهی و ای تمام علمای مسلمین و یهود و مسیحی! نمیتوانید در برابر امام ناصر محمد یمانی، از محکمات قرآن عظیم دلیل و حجتی بیاورید. میدانید چرا نمیتوانید؟ برای اینکه چه خوشتان بیاید و چه نیاید، من امام مهدی منتظر ناصر محمد یمانی هستم و شما میدانید من چگونه بر سرِ حق پایداری و پافشاری میکنم و میدانید تا زندهام بدان پایبند خواهم بود. پس هر حیلهای که میخواهید به کار بندید.
و سلامٌ على المرسلين و الحمد لله ربّ العالمين ..
عدو شياطين البشر المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني.
اقتباس: اضغط للقراءة