سلسله گفتارهای امام مهدی در پایگاه أشراف أونلاین
- 11 -
الإمام ناصر محمد اليماني
25 - محرم - 1432 هـ
01 - 01 - 2011 مـ
۱۱-دی-۱۳۸۹ه.ش.
05:27 صباحاً
[ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة ]
https://mahdialumma.xyz/showthread.php?t=2797
ـــــــــــــــــــــــ
- 11 -
الإمام ناصر محمد اليماني
25 - محرم - 1432 هـ
01 - 01 - 2011 مـ
۱۱-دی-۱۳۸۹ه.ش.
05:27 صباحاً
[ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة ]
https://mahdialumma.xyz/showthread.php?t=2797
ـــــــــــــــــــــــ
ادامه گفتگو در انجمن علمی پایگاه جهانی خاندان هاشمی..
بسم الله الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
{إِنَّ اللَّـهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ﴿٥٦﴾} صدق الله العظيم [الأحزاب].
اللهم صلِّ وسلم وبارك على جدي محمد رسول الله صلى الله عليه وآله الأطهار ما تعاقب الليل والنهار عداد ثواني الدهر والشهر إلى اليوم الآخر، أما بعد..
و این پاسخ مختصر مهدی منتظر به شیخ فاضل ابوفراس الزهرانی است. او از نظر ما از مردمان بسیار خوب است و ما همچنان به او حسن ظن داریم و به شخص گرامی شما برای گفتوگو با امام ناصر محمد یمانی در این پایگاه مبارک و بیطرف خوشآمد میگوییم و با وجود اینکه خودمان فقط میهمان این پایگاه هستیم؛ ورود شما به این پایگاه را خیر مقدم میگوییم و این بر طبق ضرب المثلی است که یمنیها دارند و میگویند میهمان اول به میهمان بعدی خیرمقدم میگوید.
چیزی که میخواهیم به برادرمان ابوفراس الزهرانی بگوییم این است که به تو بشارت میدهیم امام ناصر محمد یمانی تنها قسمت کمی از کتاب را از حفظ دارد ولی عزیز من اجازه بده تا نتیجه گفتوگو را پیشاپیش وقبل از آغاز آن اعلان کنم. اگر شما و تمام علمای مسلمین از مذاهب و فرق مختلف؛ به دعوت حکمیت بر اساس کتاب خداوند قرآن عظیم پاسخ دهید؛ قادر نخواهید بود از آیات محکم کتاب خداوند دربرابر امام ناصر محمد یمانی حجت بیاورید.
ای مردم؛ به پروردگار عالمیان قسم میخورم که اعلان نتیجه و پیروزی قبل از گفتوگو؛ ناشی از مغرور بودن به خودم و ذکاوتم نیست؛ حاشا لله ربّ العالمين..من به معلم خود خداوند سبحان و تعالی که بسی والاست اطمینان دارم چون میدانم در مورد انتخاب شدن خود به عنوان مهدی منتظر از جانب خداوند؛ نسبت دروغ به پروردگارم ندادهام. به هیچ وجه چنین نیست .به پروردگار آسمانها و زمین و پروردگار عرش عظیم قسم؛ من این فتوا را از پروردگارم دریافت نمودهام که بی شکوتردید مهدی منتظر هستم. ای مردم! ممکن است من به حق از صادقان باشم و ممکن است دروغ بگویم و برای هر ادعایی برهان لازم است؛ پس قرآن را حَکَم قرار دهیم و به آیات محکم و بینه آن که آیههای ام الکتابند مراجعه کنیم چراکه تنها کسانی از آنها رومیگردانند که قلبشان از حق منحرف و تنگ است؛ از جمله فتوای خداوند درباره وجود عذابی دیگر غیر از عذاب روز حساب. خداوند تعالی میفرماید:
{وَآخَرُ مِن شَكْلِهِ أَزْوَاجٌ ﴿٥٨﴾ هَـٰذَا فَوْجٌ مُّقْتَحِمٌ مَّعَكُمْ ۖ لَا مَرْحَبًا بِهِمْ ۚ إِنَّهُمْ صَالُو النَّارِ ﴿٥٩﴾ قَالُوا بَلْ أَنتُمْ لَا مَرْحَبًا بِكُمْ ۖ أَنتُمْ قَدَّمْتُمُوهُ لَنَا ۖ فَبِئْسَ الْقَرَارُ ﴿٦٠﴾ قَالُوا رَبَّنَا مَن قَدَّمَ لَنَا هَـٰذَا فَزِدْهُ عَذَابًا ضِعْفًا فِي النَّارِ ﴿٦١﴾وَقَالُوا مَا لَنَا لَا نَرَىٰ رِجَالًا كُنَّا نَعُدُّهُم مِّنَ الْأَشْرَارِ ﴿٦٢﴾ أَتَّخَذْنَاهُمْ سِخْرِيًّا أَمْ زَاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصَارُ ﴿٦٣﴾ إِنَّ ذَٰلِكَ لَحَقٌّ تَخَاصُمُ أَهْلِ النَّارِ ﴿٦٤﴾ قُلْ إِنَّمَا أَنَا مُنذِرٌ ۖ وَمَا مِنْ إِلَـٰهٍ إِلَّا اللَّـهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ ﴿٦٥﴾ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا الْعَزِيزُ الْغَفَّارُ ﴿٦٦﴾ قُلْ هُوَ نَبَأٌ عَظِيمٌ ﴿٦٧﴾ أَنتُمْ عَنْهُ مُعْرِضُونَ ﴿٦٨﴾ مَا كَانَ لِيَ مِنْ عِلْمٍ بِالملأ الْأَعْلَىٰ إِذْ يَخْتَصِمُونَ ﴿٦٩﴾} صدق الله العظيم [ص].
آن چه که از این آیات استنباط میکنیم این است که آتش در فضای کیهانی اطراف زمین قرار دارد و کفار مستقیم بعد از مرگ و قبل از فرا رسیدن روز حساب سهم خود از عذاب را در آنجا میگیرند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّـهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ ۚ أُولَـٰئِكَ يَنَالُهُمْ نَصِيبُهُم مِّنَ الْكِتَابِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا يَتَوَفَّوْنَهُمْ قَالُوا أَيْنَ مَا كُنتُمْ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ ۖ قَالُوا ضَلُّوا عَنَّا وَشَهِدُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا كَافِرِينَ ﴿٣٧﴾قَالَ ادْخُلُوا فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُم مِّنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ فِي النَّارِ ۖ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتَهَا ۖ حَتَّىٰ إِذَا ادَّارَكُوا فِيهَا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَاهُمْ لِأُولَاهُمْ رَبَّنَا هَـٰؤُلَاءِ أَضَلُّونَا فَآتِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِّنَ النَّارِ ۖ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَـٰكِن لَّا تَعْلَمُونَ ﴿٣٨﴾} صدق الله العظيم [الأعراف].
واستنباط میکنیم امتهایی که در آنجا بودند؛ کسانیاند که رسولان پروردگارشان را تکذیب کرده و پیش از تازهواردان توسط خداوند فنا شده بودند و اما امتی که خداوند بعد از آنها هلاکشان کرده کسانی هستند که راه ایشان را دنبال کردهاند و از اینجا استنباط میکنیم که عذاب برزخی بی شکوتردید در آتش است و این نصیب آنان از عذاب برزخی است که به اذن خداوند بلافاصله بعد از مرگ به ایشان میرسد؛ و مستقیم بعد از مرگ وارد آتش جهنمی میشوند که در همان جهنم قرار دارد نه در حفره جسد -یعنی قبر- ولی اکثر مردم نمیدانند.
و هم چنین سراغ این فرموده خداوند تعالی میآییم:
{الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ طَيِّبِينَ ۙ يَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَيْكُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [النحل].
و سراغ سؤالی میآییم که ملک عتید مستقیم بعد از مرگ از کفار کرده و میگوید در زندگی دنیا چه کردید؛ کافران نوشتههای ملک عتید را انکار میکنند. هر کس فرشتهای بنام ملک عتید دارد. خداوند تعالی میفرماید:
{الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ ۖ فَأَلْقَوُا السَّلَمَ مَا كُنَّا نَعْمَلُ مِن سُوءٍ ۚ بَلَىٰ إِنَّ اللَّـهَ عَلِيمٌ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٢٨﴾ فَادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۖ فَلَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَكَبِّرِينَ﴿٢٩﴾} صدق الله العظيم [النحل].
آنها نوشتههای ملک عتید را انکار میکنند؛ یعنی اعمال بد را رد میکنند و برای همین ملک عتید جواب میدهد:
{ بَلَىٰ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ} صدق الله العظيم [النحل:۲۸].
ملک عتید میگوید البته که عمل ناپسند و بد انجام دادهای و خداوند از کردار شما آگاه است و روز حساب بین من و تو حکم خواهد کرد چون من هیچ ظلمی به تو نکردم و کار نکرده را به حسابت ننوشتم، سپس از دروازههای جهنم وارد آن میشوند تا نصیب خود از عذاب برزخی بعد از مرگ و قبل از رستاخیز را بچشند و برای همین خداوند تعالی میفرماید:
{الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ ۖ فَأَلْقَوُا السَّلَمَ مَا كُنَّا نَعْمَلُ مِن سُوءٍ ۚ بَلَىٰ إِنَّ اللَّـهَ عَلِيمٌ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٢٨﴾ فَادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۖ فَلَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَكَبِّرِينَ﴿٢٩﴾} صدق الله العظيم [النحل].
و فتوای ورود فوری آنها به آتش و به محض مرگ را نیز مییابیم. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَحَاقَ بِآلِ فِرْعَوْنَ سُوءُ الْعَذَابِ ﴿٤٥﴾ النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا ۖ وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ ﴿٤٦﴾} صدق الله العظيم [غافر].
و این آیات از آیههای محکم و ام الکتابند که فتوا میدهند عذاب برزخی برای کافران به صورت جمعی در آتش جهنم و در خود جهنم است نه طبق اعتقاد شما به صورت پراکنده در قبرها.
ممکن است شیخ فاضل الزهرانی محترم بخواهد بگوید: «ناصر محمد یمانی؛ آیا در علم خداوند عذاب برزخی بر نفس -روح- بدون جسد وارد میشود؟» امام مهدی ناصر محمد یمانی در پاسخ او میگوید: خداوند تعالی میفرماید:
{وَلَوْ تَرَىٰ إِذِ الظَّالِمُونَ فِي غَمَرَاتِ الْمَوْتِ وَالْمَلَائِكَةُ بَاسِطُو أَيْدِيهِمْ أَخْرِجُوا أَنفُسَكُمُ ۖ الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا كُنتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّـهِ غَيْرَ الحقّ وَكُنتُمْ عَنْ آيَاتِهِ تَسْتَكْبِرُونَ ﴿٩٣﴾}صدق الله العظيم [الأنعام].
واز خلال این استنباط میکنیم که عذاب بر نفس بدون جسد وارد میشود:
{وَمَا أُوتِيتُم مِّنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا ﴿٨٥﴾} [الاسراء]،
و برای همین فرشتگان مرگ میگویند:
{أَخْرِجُواْ أَنفُسَكُمُ الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا كُنتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللّهِ غَيْرَ الحقّ وَكُنتُمْ عَنْ آيَاتِهِ تَسْتَكْبِرُونَ} صدق الله العظيم.
ای عزیزان من؛ آیا میخواهید با اعتقاد به عذاب بعد از مرگ در قبر بر جسم و روح با هم؛ به دست کافران و ملحدان برعلیه خودتان دلیلی آشکار بدهید؟ پس چرا قبل از زمان مقدر شده در کتاب مسطور مرده را برمیانگیزید؟ مگر خداوند تعالی نمیفرماید:
{حَتَّىٰ إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ ﴿٩٩﴾ لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ ۚ كَلَّا ۚ إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا ۖ وَمِن وَرَائِهِم بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ ﴿١٠٠﴾}صدق الله العظيم [المؤمنون].
به راستی که این [عقیده عذاب در قبر] از افتراهای شیاطین بشر است که تظاهر به ایمان کرده و کفر و مکر خود برای بازداشتن مردم از پیروی از ذکر را پنهان میکنند. چرا که انسانهای کافری که در مورد این عقیده یعنی عذاب روح و جسد با هم و مستقیم بعد از مرگ در داخل حفره قبر [که جسد درآن قرار میگیرد] تحقیق میکنند؛ اثری از عقیده مسلمانان پیدا نمیکنند و شیاطین باعث میشوند آنان در دین خداوند و معتقدات مسلمانان شک و تردید کنند؛ اعتقاداتی که هیچ پایه و اساس حقی در عالم واقعیات و در جهان حقیقت ندارند چرا که آتش چیزی است که توسط ناظرین قابل مشاهده است. اما محققان اثری از اعتقادات مسلمانان در اینباره پیدا نمیکنند و این همان چیزی است که شیاطین از این دروغها و سایر احادیث قبر انتظار دارند. و اما کافران تصور میکنند این خداوند است که در قرآن فتوای عذاب قبر را داده است و زمانی که حقیقتی در این اعتقاد نیابند؛ به این قرآن عظیم کافر شده و از پیروی از آن بازمیگردند و این همان خواسته و هدف مفتریان از دادن نسبت دروغ در مورد عذاب قبر است.
ای عزیزان من! شما از تبعیت از ناصر محمد یمانی که پیرو آن چیزی است که بر محمد صلى الله عليه وآله وجميع المُسلمين نازل شده رومیگردانید. من دین جدیدی برای شما نیاوردهام بلکه شما را به بازگشت به سیره پیشین نبوت فرا میخوانم که محمد رسول الله و کسانی که با دل و جان با وی بودهاند بر طبق آن عمل میکردند و بدانید سنت حق نبوی از جانب خداوند است و هر کس نسبت به حدیث حق آن کافر شود؛ بداند که حتماً و بی شکوتردید به یکی از آیات کتاب خداوند قرآن عظیم کافر شده است. ای مردم به خدا قسم که اگر عقیده شما مخالف آیات محکم کتاب خداوند قرآن عظیم نبود؛ چرا باید آنها را تکذیب میکردم ولی من میدانم هر چیزی در سنت نبوی که مخالف آیات محکم کتاب خدا باشد؛ از نزد خدا نیامده است؛ آیا میدانید که قرآن و سنت بیان هر دو از نزد خداوند آمده و نور علی نورند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{فَاتَّبِعْ قُرْآنَهُ ﴿١٨﴾ ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنَا بَيَانَهُ ﴿١٩﴾} صدق الله العظيم [القيامة].
پس از قرائت قرآن و بیان آن پیروی نمایید که نور علی نورند و بین خداوند و رسولش جدایی قائل نشوید و چنین نباشد که به بخشی از کتاب ایمان داشته و نسبت به بخشی دیگر کافر باشید که خداوند با عذاب از نزد خود بر شما حکم خواهد کرد و من نصیحت کننده امین شما هستم. خداوند مرا از قرآنیون قرار نداده است؛ کسانی که به زعم خود از قرآن پیروی میکنند و از سنت بیان آن رو میگردانند و دو نوبت از نمازهای واجب را رها کردهاند. خداوند مرا از اهل سنت و جماعت نیز قرار نداده است که از سنت بیان پیروی کرده و محکمات قرآن را پشت سر انداختهاند؛ انگار که از آیات محکم کتاب خبر ندارند، همانند ابوحمزه که از برهان روشنی که با آن برای ابوحمزه حجت آورده و وقوع عذاب در حفره جسد یعنی قبر را نفی کرده و از کتاب ثابت کردیم که عذاب در آتش جهنم است نه در قبرها و به صورت پراکنده؛ چون آنها همدیگر را میبینند و برای همین میگویند:
{وَقَالُوا مَا لَنَا لَا نَرَىٰ رِجَالًا كُنَّا نَعُدُّهُم مِّنَ الْأَشْرَارِ ﴿٦٢﴾ أَتَّخَذْنَاهُمْ سِخْرِيًّا أَمْ زَاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصَارُ ﴿٦٣﴾ إِنَّ ذَٰلِكَ لَحَقٌّ تَخَاصُمُ أَهْلِ النَّارِ ﴿٦٤﴾ قُلْ إِنَّمَا أَنَا مُنذِرٌ ۖ وَمَا مِنْ إِلَـٰهٍ إِلَّا اللَّـهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ ﴿٦٥﴾ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا الْعَزِيزُ الْغَفَّارُ ﴿٦٦﴾ قُلْ هُوَ نَبَأٌ عَظِيمٌ ﴿٦٧﴾ أَنتُمْ عَنْهُ مُعْرِضُونَ ﴿٦٨﴾ مَا كَانَ لِيَ مِنْ عِلْمٍ بِالملأ الْأَعْلَىٰ إِذْ يَخْتَصِمُونَ ﴿٦٩﴾}صدق الله العظيم [ص].
و شیخ فاضل ابوفراس خواهش میکنم تو مانند ابوحمزه عمل نکن و از برهان روشنی که از آیات محکم کتاب برایتان آوردهایم رو مگردان؛ دلیل حقی که ثابت میکند، عذاب بعد ازمرگ درآتش جهنم است وبر نفس [روح] بدون جسد وارد میشود و این روح شماست که از شما انسان میسازد نه جسم شما...
آیا میدانید راز حیات در روح نهفته وعلت مرگ جسد؛ ترک آن توسط روح است؛ چون روح حیات است؟ ولی عقیده شما درباره اینکه روح بدون جسد حیات ندارد؛ اعتقاد باطلی و خطایی است. چگونه قدرت خداوند به جسد نیازمند است؟ آیا میدانید که روح امر قدرت خداوند تعالی «کن فیکون» است و این روح است که جسد را زنده نگاه میدارد و اگر آن را ترک کند، زندگی آن را ترک کرده است. لذا راز حیات و حواس پنجگانه در روح است و آنچه که از علم در نزد شماست بسیار قلیل و کم است.
ای بندگان خداوند از من تبعیت کنید تا شما را به راه درست هدایت نمايم. ای شیخ فاضل جناب ابوفراس محترم؛ گفتوگو را منحصر به اثبات عذاب بعد از مرگ، قبل از روز حساب میکنیم. و اما امام ناصر محمد یمانی با برهان آشکار با شما جهاد میکند تا ثابت نماید عذاب بعد از مرگ در آتش است و بر نفس [روح] بدون جسد که در قبر قرار دارد؛ وارد میگردد. چون به دلیل عقیده باطل شما که خداوند برای آن برهانی در آیات محکم قرآن نازل نفرموده است؛ باعث شدهاید مردم به دین حق اسلام که از نزد پروردگار عالمیان آمده است شک کنند و تصور میکنند خداوند در آیات محکم ذکر خود درباره عذاب در قبر به شما فتوا داده است و از آنجا که نشانهای برای صحت اعتقاد شما نیافتهاند؛ به آن کافر شدهاند. اما شما میدانید که خداوند درباره عذاب قبر هیچ برهانی نازل نفرموده است. البته علت انکار عذاب قبر توسط ناصر محمد یمانی این نیست که برهانی برای آن در قرآن نیامده است؛ بلکه من مهدی منتظر به این دلیل عذاب قبر را رد میکنم که با فتوای خداوند در آیات محکم مخالف است. خداوند در قرآن فتوا میدهد که عذاب بعد از مرگ در آتش است؛ در خود آتش و گفتوگو میان خود و ابوفراس را بر همین اساس میگذاریم و به تمام انصار در دوران «گفتوگو قبل از ظهور» امر میکنیم در گفتوگو بین ابوفراس و مهدی منتظر ناصر محمد یمانی دخالت نکنند.
و از این پایگاه مبارك به قیادت شیخ فاضل جناب رئیس این انجمن «شریف محمد بن علی الحسنی» تشکر میکنم. خداوند او را حفظ کرده و تحت حمایت خود بگیرد؛ او از انصار من نیست ولی از کسانی که با دعوت من میجنگند نیز نمیباشد چون نمیخواهد به خود ظلم کرده و قبل از شنیدن سخنان و تدبر در برهان علمی امام ناصر محمد یمانی درمورد او حکم کند و میخواهد دریابد آیا به حق سخن میگوید و راه راست را نشان میدهد یا از مهدیونی است که دچار مسّ شیطان شده و ندانسته به خداوند نسبت داده و از ظن پیروی میکنند، درحالیکه ظن کسی را از حق بینیاز نمیکند و این چیزی است که خردمندان آن را درک میکنند، همانانی که قبل از آنکه امام مهدی ناصر محمد یمانی بیاید؛ در بیان حق کتاب تدبر کرده و اگر میدیدند برهان از نزد پروردگار عالمیان است؛ به آن ایمان میآورند؛ پس چگونه حق آمده از پروردگارشان را تکذیب کنند؟ آنها کسانیاند که خداوند در همه امتها آنان را هدایت مینماید. آنان قبل از شنیدن سخن دعوتکننده و تفکر در برهان علمی او که آیا از نظر عقلی و منطقی قابل قبول است یا دیوانه است؛ درمورد او قضاوت نمیکنند. خداوند به اینان بشارت داده که به سوی حق هدایتشان خواهد کرد. خداوند تعالی میفرماید:
{فَبَشِّرْ عِبَادِ ﴿١٧﴾ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ ۖ وَأُولَـٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿١٨﴾} صدق الله العظيم [الزمر]
و اما کسانی که قبل از تدبر و تفکر در منطق و سخن مدعی، درباره او حکم میدهند؛ مردمی هستند که اهل تفکر نبوده و خداوند نیز ایشان را به سوی حق هدایت نمیکند چون از خردمندان و متفکران نیستند.
شیخ فاضل ابوفراس؛ مهدی منتظرهمچنان تکرار کرده و میگوید ما در این گفتوگو، سراغ موضوع دیگری نمیرویم مگر اینکه درباره عذاب قبر به نتیجه برسیم و ببینیم که عذاب در حفره قبر حاوی جسد روی میدهد یا در آتش جهنم و در خود جهنم و حکمکننده میان ما پروردگار عالمیان است و چه کسی بهتر از خداوند حکم میدهد.تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{أَفَغَيْرَ اللّهِ أَبْتَغِي حَكَمًا وَهُوَ الَّذِي أَنَزَلَ إِلَيْكُمُ الْكِتَابَ مُفَصَّل} صدق الله العظيم [الأنعام:۱۱۴].
وبه راستی که ما تفصیل آن را از خود قرآن نازل شده برایتان استنباط میکنیم و از جانب خود اجتهاد نمیکنیم؛ بلکه از آیات بینه که ام الکتابند برهان میآوریم؛ آیاتی که هرکس از آنها روبرگرداند و از خلاف آن پیروی کند؛ از فاسقان است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَلَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكَ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ ۖ وَمَا يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفَاسِقُونَ ﴿٩٩﴾} صدق الله العظيم [البقرة]
تا اینکه گفتوگو درمورد عذاب قبر را به پایان برسانیم؛ آنگاه وارد گفتوگو درباره نفی سنگسار میشویم. ممکن است بعضی از احکام حق امام مهدی با احکام گروهی دیگر توافق داشته باشد؛ اما گمان نکنید امام مهدی از آنهاست. بلکه خواهید دید من حتماً دراحکام دیگر دینی با آنها مخالف بوده و گروهی دیگر را تأیید میکنم و باز در مورد حکم دیگر با اینان مخالفت کرده و گروه دیگر را تصدیق میکنم.
ای مردم؛ به راستی که خداوند، من امام مهدی را به عنوان کسی قرار داده تا در موارد اختلاف به حق حکم دهم. من از عامه مسلمانان هستم و هیچ وقت یکی از علما و خطبای منابر مسلمين نبودهام و شهادت خدا بر این امر کافی است. ولی خداوند هر کس را که بخواهد برمیگزیند و آنچه را که خیر شما در آن است را انتخاب میکند. خداوند منزه و بالاتر از شریکانی است که برای او قائل میشوند. حق نباید و نمیتواند از خواستههای شما پیروی کند؛ بلکه به حق در موارد اختلاف میانتان حکم خواهد کرد. خدا را به شهادت میگیرم که من مهدی منتظر نسبت به تعدد مذهبی در دین خدا به کل کافرم و از تمام مسلمانان دعوت میکنم تا پراکندگیشان را رفع کرده و بعد از تقسیم شدن به احزاب پراکنده و دلخوش بودن هریک به دانش خود، امتشان را متحد سازم؛ درحالیکه هر آنچه که مخالف محکمات قرآن عظیم در نزدشان است؛ باطل و دروغ است و هر چه که در تناقض با قرآن نباشد باید به عقل و منطق ارجاع داده شود. ضرب المثلی یمنی میگوید اگر عالِم ديوانه باشد، پرسنده و طالب علم كه بايد عاقل باشد «معادل :اگر گوینده دیوانه باشد؛شنونده که باید عاقل باشد».
ای خردمندان از خداوند پروا کنید؛ سیاره عذاب، سیاره سقر [که سیاره دهم مینامیدش] نزدیک شده است و این سیاره عذاب است که پیش از این وجود آن را از آیات محکم کتاب؛ ثابت کردیم. در هر صورت باز به شیخ فاضل أبو فراس یادآورمیشویم تا به نتیجه نرسیم از موضوع عذاب بعد از مرگ خارج نخواهیم شد. البته اگر ناصر محمد یمانی در مورد موضوع عذاب قبر بر کسی که با او گفتوگو میکند پیروز شود؛ معنایش این نیست که او مهدی منتظر است و یک برهان کافی نیست و باید امام مهدی ناصر محمد یمانی در تمام مسائل عقیدتی و فقهی دین خداوند اسلام؛ بر کسانی که با او گفتوگو میکنند غلبه نماید. عالمی را پیدا نخواهید کرد که از قرآن عظیم برای من حجت بیاورد؛ مگر اینکه امام مهدی ناصر محمد یمانی با برهان قوی علمی از آیات محکم قرآن حکیم بر وی غلبه نکند و حتی اگر از متشابه قرآن هم با من گفتگو کند؛ من به اذن خداوند از آن باخبرم و برای او از همین کتاب تأویل حق را خواهم آورد و از راستگویانم. مهم این است که اگر به دعوت به پذیرش حکمیت خداوند سبحان و تعالی و بلند مرتبه؛ پاسخ دهید؛ قادر بر غلبه بر امام مهدی ناصرمحمد یمانی نخواهید بود. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَمَا اخْتَلَفْتُمْ فِيهِ مِن شَيْءٍ فَحُكْمُهُ إِلَى اللَّـهِ ۚ ذَٰلِكُمُ اللَّـهُ رَبِّي عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ ﴿١٠﴾} صدق الله العظيم [الشورى].
و بر امام مهدی ناصر محمد یمانی چیزی بیش از این نیست که حکم خداوند را در موارد اختلافتان از آیات محکم کتاب که برای عالم و جاهلتان قابل فهم باشد؛ استنباط نماید و این قرار بین من و شماست.
وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
أخو عُلماء الدين وأمّتهم؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
اقتباس: اضغط للقراءة
بسم الله الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
{إِنَّ اللَّـهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ﴿٥٦﴾} صدق الله العظيم [الأحزاب].
اللهم صلِّ وسلم وبارك على جدي محمد رسول الله صلى الله عليه وآله الأطهار ما تعاقب الليل والنهار عداد ثواني الدهر والشهر إلى اليوم الآخر، أما بعد..
و این پاسخ مختصر مهدی منتظر به شیخ فاضل ابوفراس الزهرانی است. او از نظر ما از مردمان بسیار خوب است و ما همچنان به او حسن ظن داریم و به شخص گرامی شما برای گفتوگو با امام ناصر محمد یمانی در این پایگاه مبارک و بیطرف خوشآمد میگوییم و با وجود اینکه خودمان فقط میهمان این پایگاه هستیم؛ ورود شما به این پایگاه را خیر مقدم میگوییم و این بر طبق ضرب المثلی است که یمنیها دارند و میگویند میهمان اول به میهمان بعدی خیرمقدم میگوید.
چیزی که میخواهیم به برادرمان ابوفراس الزهرانی بگوییم این است که به تو بشارت میدهیم امام ناصر محمد یمانی تنها قسمت کمی از کتاب را از حفظ دارد ولی عزیز من اجازه بده تا نتیجه گفتوگو را پیشاپیش وقبل از آغاز آن اعلان کنم. اگر شما و تمام علمای مسلمین از مذاهب و فرق مختلف؛ به دعوت حکمیت بر اساس کتاب خداوند قرآن عظیم پاسخ دهید؛ قادر نخواهید بود از آیات محکم کتاب خداوند دربرابر امام ناصر محمد یمانی حجت بیاورید.
ای مردم؛ به پروردگار عالمیان قسم میخورم که اعلان نتیجه و پیروزی قبل از گفتوگو؛ ناشی از مغرور بودن به خودم و ذکاوتم نیست؛ حاشا لله ربّ العالمين..من به معلم خود خداوند سبحان و تعالی که بسی والاست اطمینان دارم چون میدانم در مورد انتخاب شدن خود به عنوان مهدی منتظر از جانب خداوند؛ نسبت دروغ به پروردگارم ندادهام. به هیچ وجه چنین نیست .به پروردگار آسمانها و زمین و پروردگار عرش عظیم قسم؛ من این فتوا را از پروردگارم دریافت نمودهام که بی شکوتردید مهدی منتظر هستم. ای مردم! ممکن است من به حق از صادقان باشم و ممکن است دروغ بگویم و برای هر ادعایی برهان لازم است؛ پس قرآن را حَکَم قرار دهیم و به آیات محکم و بینه آن که آیههای ام الکتابند مراجعه کنیم چراکه تنها کسانی از آنها رومیگردانند که قلبشان از حق منحرف و تنگ است؛ از جمله فتوای خداوند درباره وجود عذابی دیگر غیر از عذاب روز حساب. خداوند تعالی میفرماید:
{وَآخَرُ مِن شَكْلِهِ أَزْوَاجٌ ﴿٥٨﴾ هَـٰذَا فَوْجٌ مُّقْتَحِمٌ مَّعَكُمْ ۖ لَا مَرْحَبًا بِهِمْ ۚ إِنَّهُمْ صَالُو النَّارِ ﴿٥٩﴾ قَالُوا بَلْ أَنتُمْ لَا مَرْحَبًا بِكُمْ ۖ أَنتُمْ قَدَّمْتُمُوهُ لَنَا ۖ فَبِئْسَ الْقَرَارُ ﴿٦٠﴾ قَالُوا رَبَّنَا مَن قَدَّمَ لَنَا هَـٰذَا فَزِدْهُ عَذَابًا ضِعْفًا فِي النَّارِ ﴿٦١﴾وَقَالُوا مَا لَنَا لَا نَرَىٰ رِجَالًا كُنَّا نَعُدُّهُم مِّنَ الْأَشْرَارِ ﴿٦٢﴾ أَتَّخَذْنَاهُمْ سِخْرِيًّا أَمْ زَاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصَارُ ﴿٦٣﴾ إِنَّ ذَٰلِكَ لَحَقٌّ تَخَاصُمُ أَهْلِ النَّارِ ﴿٦٤﴾ قُلْ إِنَّمَا أَنَا مُنذِرٌ ۖ وَمَا مِنْ إِلَـٰهٍ إِلَّا اللَّـهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ ﴿٦٥﴾ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا الْعَزِيزُ الْغَفَّارُ ﴿٦٦﴾ قُلْ هُوَ نَبَأٌ عَظِيمٌ ﴿٦٧﴾ أَنتُمْ عَنْهُ مُعْرِضُونَ ﴿٦٨﴾ مَا كَانَ لِيَ مِنْ عِلْمٍ بِالملأ الْأَعْلَىٰ إِذْ يَخْتَصِمُونَ ﴿٦٩﴾} صدق الله العظيم [ص].
آن چه که از این آیات استنباط میکنیم این است که آتش در فضای کیهانی اطراف زمین قرار دارد و کفار مستقیم بعد از مرگ و قبل از فرا رسیدن روز حساب سهم خود از عذاب را در آنجا میگیرند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّـهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ ۚ أُولَـٰئِكَ يَنَالُهُمْ نَصِيبُهُم مِّنَ الْكِتَابِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا يَتَوَفَّوْنَهُمْ قَالُوا أَيْنَ مَا كُنتُمْ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ ۖ قَالُوا ضَلُّوا عَنَّا وَشَهِدُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا كَافِرِينَ ﴿٣٧﴾قَالَ ادْخُلُوا فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُم مِّنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ فِي النَّارِ ۖ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتَهَا ۖ حَتَّىٰ إِذَا ادَّارَكُوا فِيهَا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَاهُمْ لِأُولَاهُمْ رَبَّنَا هَـٰؤُلَاءِ أَضَلُّونَا فَآتِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِّنَ النَّارِ ۖ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَـٰكِن لَّا تَعْلَمُونَ ﴿٣٨﴾} صدق الله العظيم [الأعراف].
واستنباط میکنیم امتهایی که در آنجا بودند؛ کسانیاند که رسولان پروردگارشان را تکذیب کرده و پیش از تازهواردان توسط خداوند فنا شده بودند و اما امتی که خداوند بعد از آنها هلاکشان کرده کسانی هستند که راه ایشان را دنبال کردهاند و از اینجا استنباط میکنیم که عذاب برزخی بی شکوتردید در آتش است و این نصیب آنان از عذاب برزخی است که به اذن خداوند بلافاصله بعد از مرگ به ایشان میرسد؛ و مستقیم بعد از مرگ وارد آتش جهنمی میشوند که در همان جهنم قرار دارد نه در حفره جسد -یعنی قبر- ولی اکثر مردم نمیدانند.
و هم چنین سراغ این فرموده خداوند تعالی میآییم:
{الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ طَيِّبِينَ ۙ يَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَيْكُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [النحل].
و سراغ سؤالی میآییم که ملک عتید مستقیم بعد از مرگ از کفار کرده و میگوید در زندگی دنیا چه کردید؛ کافران نوشتههای ملک عتید را انکار میکنند. هر کس فرشتهای بنام ملک عتید دارد. خداوند تعالی میفرماید:
{الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ ۖ فَأَلْقَوُا السَّلَمَ مَا كُنَّا نَعْمَلُ مِن سُوءٍ ۚ بَلَىٰ إِنَّ اللَّـهَ عَلِيمٌ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٢٨﴾ فَادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۖ فَلَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَكَبِّرِينَ﴿٢٩﴾} صدق الله العظيم [النحل].
آنها نوشتههای ملک عتید را انکار میکنند؛ یعنی اعمال بد را رد میکنند و برای همین ملک عتید جواب میدهد:
{ بَلَىٰ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ} صدق الله العظيم [النحل:۲۸].
ملک عتید میگوید البته که عمل ناپسند و بد انجام دادهای و خداوند از کردار شما آگاه است و روز حساب بین من و تو حکم خواهد کرد چون من هیچ ظلمی به تو نکردم و کار نکرده را به حسابت ننوشتم، سپس از دروازههای جهنم وارد آن میشوند تا نصیب خود از عذاب برزخی بعد از مرگ و قبل از رستاخیز را بچشند و برای همین خداوند تعالی میفرماید:
{الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنفُسِهِمْ ۖ فَأَلْقَوُا السَّلَمَ مَا كُنَّا نَعْمَلُ مِن سُوءٍ ۚ بَلَىٰ إِنَّ اللَّـهَ عَلِيمٌ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٢٨﴾ فَادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۖ فَلَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَكَبِّرِينَ﴿٢٩﴾} صدق الله العظيم [النحل].
و فتوای ورود فوری آنها به آتش و به محض مرگ را نیز مییابیم. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَحَاقَ بِآلِ فِرْعَوْنَ سُوءُ الْعَذَابِ ﴿٤٥﴾ النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا ۖ وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ ﴿٤٦﴾} صدق الله العظيم [غافر].
و این آیات از آیههای محکم و ام الکتابند که فتوا میدهند عذاب برزخی برای کافران به صورت جمعی در آتش جهنم و در خود جهنم است نه طبق اعتقاد شما به صورت پراکنده در قبرها.
ممکن است شیخ فاضل الزهرانی محترم بخواهد بگوید: «ناصر محمد یمانی؛ آیا در علم خداوند عذاب برزخی بر نفس -روح- بدون جسد وارد میشود؟» امام مهدی ناصر محمد یمانی در پاسخ او میگوید: خداوند تعالی میفرماید:
{وَلَوْ تَرَىٰ إِذِ الظَّالِمُونَ فِي غَمَرَاتِ الْمَوْتِ وَالْمَلَائِكَةُ بَاسِطُو أَيْدِيهِمْ أَخْرِجُوا أَنفُسَكُمُ ۖ الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا كُنتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّـهِ غَيْرَ الحقّ وَكُنتُمْ عَنْ آيَاتِهِ تَسْتَكْبِرُونَ ﴿٩٣﴾}صدق الله العظيم [الأنعام].
واز خلال این استنباط میکنیم که عذاب بر نفس بدون جسد وارد میشود:
{وَمَا أُوتِيتُم مِّنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا ﴿٨٥﴾} [الاسراء]،
و برای همین فرشتگان مرگ میگویند:
{أَخْرِجُواْ أَنفُسَكُمُ الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا كُنتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللّهِ غَيْرَ الحقّ وَكُنتُمْ عَنْ آيَاتِهِ تَسْتَكْبِرُونَ} صدق الله العظيم.
ای عزیزان من؛ آیا میخواهید با اعتقاد به عذاب بعد از مرگ در قبر بر جسم و روح با هم؛ به دست کافران و ملحدان برعلیه خودتان دلیلی آشکار بدهید؟ پس چرا قبل از زمان مقدر شده در کتاب مسطور مرده را برمیانگیزید؟ مگر خداوند تعالی نمیفرماید:
{حَتَّىٰ إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ ﴿٩٩﴾ لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ ۚ كَلَّا ۚ إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا ۖ وَمِن وَرَائِهِم بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ ﴿١٠٠﴾}صدق الله العظيم [المؤمنون].
به راستی که این [عقیده عذاب در قبر] از افتراهای شیاطین بشر است که تظاهر به ایمان کرده و کفر و مکر خود برای بازداشتن مردم از پیروی از ذکر را پنهان میکنند. چرا که انسانهای کافری که در مورد این عقیده یعنی عذاب روح و جسد با هم و مستقیم بعد از مرگ در داخل حفره قبر [که جسد درآن قرار میگیرد] تحقیق میکنند؛ اثری از عقیده مسلمانان پیدا نمیکنند و شیاطین باعث میشوند آنان در دین خداوند و معتقدات مسلمانان شک و تردید کنند؛ اعتقاداتی که هیچ پایه و اساس حقی در عالم واقعیات و در جهان حقیقت ندارند چرا که آتش چیزی است که توسط ناظرین قابل مشاهده است. اما محققان اثری از اعتقادات مسلمانان در اینباره پیدا نمیکنند و این همان چیزی است که شیاطین از این دروغها و سایر احادیث قبر انتظار دارند. و اما کافران تصور میکنند این خداوند است که در قرآن فتوای عذاب قبر را داده است و زمانی که حقیقتی در این اعتقاد نیابند؛ به این قرآن عظیم کافر شده و از پیروی از آن بازمیگردند و این همان خواسته و هدف مفتریان از دادن نسبت دروغ در مورد عذاب قبر است.
ای عزیزان من! شما از تبعیت از ناصر محمد یمانی که پیرو آن چیزی است که بر محمد صلى الله عليه وآله وجميع المُسلمين نازل شده رومیگردانید. من دین جدیدی برای شما نیاوردهام بلکه شما را به بازگشت به سیره پیشین نبوت فرا میخوانم که محمد رسول الله و کسانی که با دل و جان با وی بودهاند بر طبق آن عمل میکردند و بدانید سنت حق نبوی از جانب خداوند است و هر کس نسبت به حدیث حق آن کافر شود؛ بداند که حتماً و بی شکوتردید به یکی از آیات کتاب خداوند قرآن عظیم کافر شده است. ای مردم به خدا قسم که اگر عقیده شما مخالف آیات محکم کتاب خداوند قرآن عظیم نبود؛ چرا باید آنها را تکذیب میکردم ولی من میدانم هر چیزی در سنت نبوی که مخالف آیات محکم کتاب خدا باشد؛ از نزد خدا نیامده است؛ آیا میدانید که قرآن و سنت بیان هر دو از نزد خداوند آمده و نور علی نورند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{فَاتَّبِعْ قُرْآنَهُ ﴿١٨﴾ ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنَا بَيَانَهُ ﴿١٩﴾} صدق الله العظيم [القيامة].
پس از قرائت قرآن و بیان آن پیروی نمایید که نور علی نورند و بین خداوند و رسولش جدایی قائل نشوید و چنین نباشد که به بخشی از کتاب ایمان داشته و نسبت به بخشی دیگر کافر باشید که خداوند با عذاب از نزد خود بر شما حکم خواهد کرد و من نصیحت کننده امین شما هستم. خداوند مرا از قرآنیون قرار نداده است؛ کسانی که به زعم خود از قرآن پیروی میکنند و از سنت بیان آن رو میگردانند و دو نوبت از نمازهای واجب را رها کردهاند. خداوند مرا از اهل سنت و جماعت نیز قرار نداده است که از سنت بیان پیروی کرده و محکمات قرآن را پشت سر انداختهاند؛ انگار که از آیات محکم کتاب خبر ندارند، همانند ابوحمزه که از برهان روشنی که با آن برای ابوحمزه حجت آورده و وقوع عذاب در حفره جسد یعنی قبر را نفی کرده و از کتاب ثابت کردیم که عذاب در آتش جهنم است نه در قبرها و به صورت پراکنده؛ چون آنها همدیگر را میبینند و برای همین میگویند:
{وَقَالُوا مَا لَنَا لَا نَرَىٰ رِجَالًا كُنَّا نَعُدُّهُم مِّنَ الْأَشْرَارِ ﴿٦٢﴾ أَتَّخَذْنَاهُمْ سِخْرِيًّا أَمْ زَاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصَارُ ﴿٦٣﴾ إِنَّ ذَٰلِكَ لَحَقٌّ تَخَاصُمُ أَهْلِ النَّارِ ﴿٦٤﴾ قُلْ إِنَّمَا أَنَا مُنذِرٌ ۖ وَمَا مِنْ إِلَـٰهٍ إِلَّا اللَّـهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ ﴿٦٥﴾ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا الْعَزِيزُ الْغَفَّارُ ﴿٦٦﴾ قُلْ هُوَ نَبَأٌ عَظِيمٌ ﴿٦٧﴾ أَنتُمْ عَنْهُ مُعْرِضُونَ ﴿٦٨﴾ مَا كَانَ لِيَ مِنْ عِلْمٍ بِالملأ الْأَعْلَىٰ إِذْ يَخْتَصِمُونَ ﴿٦٩﴾}صدق الله العظيم [ص].
و شیخ فاضل ابوفراس خواهش میکنم تو مانند ابوحمزه عمل نکن و از برهان روشنی که از آیات محکم کتاب برایتان آوردهایم رو مگردان؛ دلیل حقی که ثابت میکند، عذاب بعد ازمرگ درآتش جهنم است وبر نفس [روح] بدون جسد وارد میشود و این روح شماست که از شما انسان میسازد نه جسم شما...
آیا میدانید راز حیات در روح نهفته وعلت مرگ جسد؛ ترک آن توسط روح است؛ چون روح حیات است؟ ولی عقیده شما درباره اینکه روح بدون جسد حیات ندارد؛ اعتقاد باطلی و خطایی است. چگونه قدرت خداوند به جسد نیازمند است؟ آیا میدانید که روح امر قدرت خداوند تعالی «کن فیکون» است و این روح است که جسد را زنده نگاه میدارد و اگر آن را ترک کند، زندگی آن را ترک کرده است. لذا راز حیات و حواس پنجگانه در روح است و آنچه که از علم در نزد شماست بسیار قلیل و کم است.
ای بندگان خداوند از من تبعیت کنید تا شما را به راه درست هدایت نمايم. ای شیخ فاضل جناب ابوفراس محترم؛ گفتوگو را منحصر به اثبات عذاب بعد از مرگ، قبل از روز حساب میکنیم. و اما امام ناصر محمد یمانی با برهان آشکار با شما جهاد میکند تا ثابت نماید عذاب بعد از مرگ در آتش است و بر نفس [روح] بدون جسد که در قبر قرار دارد؛ وارد میگردد. چون به دلیل عقیده باطل شما که خداوند برای آن برهانی در آیات محکم قرآن نازل نفرموده است؛ باعث شدهاید مردم به دین حق اسلام که از نزد پروردگار عالمیان آمده است شک کنند و تصور میکنند خداوند در آیات محکم ذکر خود درباره عذاب در قبر به شما فتوا داده است و از آنجا که نشانهای برای صحت اعتقاد شما نیافتهاند؛ به آن کافر شدهاند. اما شما میدانید که خداوند درباره عذاب قبر هیچ برهانی نازل نفرموده است. البته علت انکار عذاب قبر توسط ناصر محمد یمانی این نیست که برهانی برای آن در قرآن نیامده است؛ بلکه من مهدی منتظر به این دلیل عذاب قبر را رد میکنم که با فتوای خداوند در آیات محکم مخالف است. خداوند در قرآن فتوا میدهد که عذاب بعد از مرگ در آتش است؛ در خود آتش و گفتوگو میان خود و ابوفراس را بر همین اساس میگذاریم و به تمام انصار در دوران «گفتوگو قبل از ظهور» امر میکنیم در گفتوگو بین ابوفراس و مهدی منتظر ناصر محمد یمانی دخالت نکنند.
و از این پایگاه مبارك به قیادت شیخ فاضل جناب رئیس این انجمن «شریف محمد بن علی الحسنی» تشکر میکنم. خداوند او را حفظ کرده و تحت حمایت خود بگیرد؛ او از انصار من نیست ولی از کسانی که با دعوت من میجنگند نیز نمیباشد چون نمیخواهد به خود ظلم کرده و قبل از شنیدن سخنان و تدبر در برهان علمی امام ناصر محمد یمانی درمورد او حکم کند و میخواهد دریابد آیا به حق سخن میگوید و راه راست را نشان میدهد یا از مهدیونی است که دچار مسّ شیطان شده و ندانسته به خداوند نسبت داده و از ظن پیروی میکنند، درحالیکه ظن کسی را از حق بینیاز نمیکند و این چیزی است که خردمندان آن را درک میکنند، همانانی که قبل از آنکه امام مهدی ناصر محمد یمانی بیاید؛ در بیان حق کتاب تدبر کرده و اگر میدیدند برهان از نزد پروردگار عالمیان است؛ به آن ایمان میآورند؛ پس چگونه حق آمده از پروردگارشان را تکذیب کنند؟ آنها کسانیاند که خداوند در همه امتها آنان را هدایت مینماید. آنان قبل از شنیدن سخن دعوتکننده و تفکر در برهان علمی او که آیا از نظر عقلی و منطقی قابل قبول است یا دیوانه است؛ درمورد او قضاوت نمیکنند. خداوند به اینان بشارت داده که به سوی حق هدایتشان خواهد کرد. خداوند تعالی میفرماید:
{فَبَشِّرْ عِبَادِ ﴿١٧﴾ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ ۖ وَأُولَـٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿١٨﴾} صدق الله العظيم [الزمر]
و اما کسانی که قبل از تدبر و تفکر در منطق و سخن مدعی، درباره او حکم میدهند؛ مردمی هستند که اهل تفکر نبوده و خداوند نیز ایشان را به سوی حق هدایت نمیکند چون از خردمندان و متفکران نیستند.
شیخ فاضل ابوفراس؛ مهدی منتظرهمچنان تکرار کرده و میگوید ما در این گفتوگو، سراغ موضوع دیگری نمیرویم مگر اینکه درباره عذاب قبر به نتیجه برسیم و ببینیم که عذاب در حفره قبر حاوی جسد روی میدهد یا در آتش جهنم و در خود جهنم و حکمکننده میان ما پروردگار عالمیان است و چه کسی بهتر از خداوند حکم میدهد.تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{أَفَغَيْرَ اللّهِ أَبْتَغِي حَكَمًا وَهُوَ الَّذِي أَنَزَلَ إِلَيْكُمُ الْكِتَابَ مُفَصَّل} صدق الله العظيم [الأنعام:۱۱۴].
وبه راستی که ما تفصیل آن را از خود قرآن نازل شده برایتان استنباط میکنیم و از جانب خود اجتهاد نمیکنیم؛ بلکه از آیات بینه که ام الکتابند برهان میآوریم؛ آیاتی که هرکس از آنها روبرگرداند و از خلاف آن پیروی کند؛ از فاسقان است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَلَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكَ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ ۖ وَمَا يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفَاسِقُونَ ﴿٩٩﴾} صدق الله العظيم [البقرة]
تا اینکه گفتوگو درمورد عذاب قبر را به پایان برسانیم؛ آنگاه وارد گفتوگو درباره نفی سنگسار میشویم. ممکن است بعضی از احکام حق امام مهدی با احکام گروهی دیگر توافق داشته باشد؛ اما گمان نکنید امام مهدی از آنهاست. بلکه خواهید دید من حتماً دراحکام دیگر دینی با آنها مخالف بوده و گروهی دیگر را تأیید میکنم و باز در مورد حکم دیگر با اینان مخالفت کرده و گروه دیگر را تصدیق میکنم.
ای مردم؛ به راستی که خداوند، من امام مهدی را به عنوان کسی قرار داده تا در موارد اختلاف به حق حکم دهم. من از عامه مسلمانان هستم و هیچ وقت یکی از علما و خطبای منابر مسلمين نبودهام و شهادت خدا بر این امر کافی است. ولی خداوند هر کس را که بخواهد برمیگزیند و آنچه را که خیر شما در آن است را انتخاب میکند. خداوند منزه و بالاتر از شریکانی است که برای او قائل میشوند. حق نباید و نمیتواند از خواستههای شما پیروی کند؛ بلکه به حق در موارد اختلاف میانتان حکم خواهد کرد. خدا را به شهادت میگیرم که من مهدی منتظر نسبت به تعدد مذهبی در دین خدا به کل کافرم و از تمام مسلمانان دعوت میکنم تا پراکندگیشان را رفع کرده و بعد از تقسیم شدن به احزاب پراکنده و دلخوش بودن هریک به دانش خود، امتشان را متحد سازم؛ درحالیکه هر آنچه که مخالف محکمات قرآن عظیم در نزدشان است؛ باطل و دروغ است و هر چه که در تناقض با قرآن نباشد باید به عقل و منطق ارجاع داده شود. ضرب المثلی یمنی میگوید اگر عالِم ديوانه باشد، پرسنده و طالب علم كه بايد عاقل باشد «معادل :اگر گوینده دیوانه باشد؛شنونده که باید عاقل باشد».
ای خردمندان از خداوند پروا کنید؛ سیاره عذاب، سیاره سقر [که سیاره دهم مینامیدش] نزدیک شده است و این سیاره عذاب است که پیش از این وجود آن را از آیات محکم کتاب؛ ثابت کردیم. در هر صورت باز به شیخ فاضل أبو فراس یادآورمیشویم تا به نتیجه نرسیم از موضوع عذاب بعد از مرگ خارج نخواهیم شد. البته اگر ناصر محمد یمانی در مورد موضوع عذاب قبر بر کسی که با او گفتوگو میکند پیروز شود؛ معنایش این نیست که او مهدی منتظر است و یک برهان کافی نیست و باید امام مهدی ناصر محمد یمانی در تمام مسائل عقیدتی و فقهی دین خداوند اسلام؛ بر کسانی که با او گفتوگو میکنند غلبه نماید. عالمی را پیدا نخواهید کرد که از قرآن عظیم برای من حجت بیاورد؛ مگر اینکه امام مهدی ناصر محمد یمانی با برهان قوی علمی از آیات محکم قرآن حکیم بر وی غلبه نکند و حتی اگر از متشابه قرآن هم با من گفتگو کند؛ من به اذن خداوند از آن باخبرم و برای او از همین کتاب تأویل حق را خواهم آورد و از راستگویانم. مهم این است که اگر به دعوت به پذیرش حکمیت خداوند سبحان و تعالی و بلند مرتبه؛ پاسخ دهید؛ قادر بر غلبه بر امام مهدی ناصرمحمد یمانی نخواهید بود. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَمَا اخْتَلَفْتُمْ فِيهِ مِن شَيْءٍ فَحُكْمُهُ إِلَى اللَّـهِ ۚ ذَٰلِكُمُ اللَّـهُ رَبِّي عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ ﴿١٠﴾} صدق الله العظيم [الشورى].
و بر امام مهدی ناصر محمد یمانی چیزی بیش از این نیست که حکم خداوند را در موارد اختلافتان از آیات محکم کتاب که برای عالم و جاهلتان قابل فهم باشد؛ استنباط نماید و این قرار بین من و شماست.
وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
أخو عُلماء الدين وأمّتهم؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
اقتباس: اضغط للقراءة