- 11 -
الإمام ناصر محمد اليماني
04 - 02 - 1430 هـ
31 - 01 - 2009 مـ
۱۲- بهمن- ۱۳۸۷ ه.ش.
12:32صبح
ـــــــــــــــــ
ای جماعت انصار، «علم هدایت» را از آیات محکم کتاب برایتان میآوریم.
بسم الله الرحمن الرحيم
وسلامٌ على المُرسلين والحمدُ لله رب العالمين، وبعد ..
ای مردم از پروردگارتان پروا کنید و به درگاه او انابه نمایید تا شما را به راه راست -صراط مستقیم- هدایت نماید و بدانید اگر خداوند بخواهد تمام مردم را هدایت مینماید. تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:الإمام ناصر محمد اليماني
04 - 02 - 1430 هـ
31 - 01 - 2009 مـ
۱۲- بهمن- ۱۳۸۷ ه.ش.
12:32صبح
ـــــــــــــــــ
ای جماعت انصار، «علم هدایت» را از آیات محکم کتاب برایتان میآوریم.
بسم الله الرحمن الرحيم
وسلامٌ على المُرسلين والحمدُ لله رب العالمين، وبعد ..
{ وَلَوْ شِئْنَا لَآتَيْنَا كُلَّ نَفْسٍ هُدَاهَا } [السجدة:۱۳]
{ لَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَهَدَى النَّاسَ جَمِيعاً } [الرعد:۳۱]
{ وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعاً }[يونس:۹۹]
صدق الله العظيم
و این بدان جهت است که خداوند بر همه چیز تواناست و از هدایت مردم عاجز نیست و اگر بخواهد همگی را هدایت خواهد کرد. اما خداوند هدایت را منوط به انابه نموده و برهان محکمی که من برایتان میآورم نیازی به تأویل ندارد چون از آیات محکم است و حال این آیات محکم را [درباره علم هدایت که منوط به انابه است] برایتان میآورم. خداوند تعالی میفرماید:
{قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ﴿٥٣﴾ وَأَنِيبُوا إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ ﴿٥٤﴾ وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ ﴿٥٥﴾ أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ ﴿٥٦﴾ أَوْ تَقُولَ لَوْ أَنَّ اللَّهَ هَدَانِي لَكُنتُ مِنَ الْمُتَّقِينَ ﴿٥٧﴾ أَوْ تَقُولَ حِينَ تَرَى الْعَذَابَ لَوْ أَنَّ لِي كَرَّةً فَأَكُونَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ ﴿٥٨﴾ بَلَىٰ قَدْ جَاءَتْكَ آيَاتِي فَكَذَّبْتَ بِهَا وَاسْتَكْبَرْتَ وَكُنتَ مِنَ الْكَافِرِينَ ﴿٥٩﴾ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ تَرَى الَّذِينَ كَذَبُوا عَلَى اللَّهِ وُجُوهُهُم مُّسْوَدَّةٌ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِّلْمُتَكَبِّرِينَ ﴿٦٠﴾ وَيُنَجِّي اللَّهُ الَّذِينَ اتَّقَوْا بِمَفَازَتِهِمْ لَا يَمَسُّهُمُ السُّوءُ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿٦١﴾}صدق الله العظيم، [الزمر]
ای امت اسلام، ای حجاج بیت الله الحرام، همانا که این آیات از آیات محکم و آیات ام الکتاب هستند که برای عالم و جاهلتان بینه و روشن است. هدایت شدن منوط به انابه است یعنی خواستهای اختیاری از جانب بنده که از پروردگارش طلب و امید هدایت داشته باشد. بعد از این است که ارادهی فعلیه [الإشاءة الفعلیة] و عملی خداوند محقق میگردد که همانا هدایت فرد بهسوی خداوند[هدایتِ الهی] است چون خداوند بین انسان و قلبش حائل میگردد و انسان بر قلبش تسلطی ندارد و تسلط بر قلب به دست پروردگار است. تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
{ واُعْلَمُوا أَنَّ الله يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ } صدق الله العظيم، [الأنفال:۲۴]
پس زمانی که بنده به درگاه پروردگار انابه کرده و از او بخواهد قلبش را هدایت نماید، هدایت با قدرت پروردگار از راه میرسد و قلب را به سوی حق رهنمون میگردد و حق، فعلیت یافته و عملی میشود. اما هدایت شرطی دارد و آن انابه به درگاه پروردگار است. تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
{ وَيَهْدِي إِلَيْهِ مَنْ أَنَابَ }[الرعد:۲۷]{ وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعاً }[يونس:۹۹]
صدق الله العظيم
و این بدان جهت است که خداوند بر همه چیز تواناست و از هدایت مردم عاجز نیست و اگر بخواهد همگی را هدایت خواهد کرد. اما خداوند هدایت را منوط به انابه نموده و برهان محکمی که من برایتان میآورم نیازی به تأویل ندارد چون از آیات محکم است و حال این آیات محکم را [درباره علم هدایت که منوط به انابه است] برایتان میآورم. خداوند تعالی میفرماید:
{قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ﴿٥٣﴾ وَأَنِيبُوا إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ ﴿٥٤﴾ وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ ﴿٥٥﴾ أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ ﴿٥٦﴾ أَوْ تَقُولَ لَوْ أَنَّ اللَّهَ هَدَانِي لَكُنتُ مِنَ الْمُتَّقِينَ ﴿٥٧﴾ أَوْ تَقُولَ حِينَ تَرَى الْعَذَابَ لَوْ أَنَّ لِي كَرَّةً فَأَكُونَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ ﴿٥٨﴾ بَلَىٰ قَدْ جَاءَتْكَ آيَاتِي فَكَذَّبْتَ بِهَا وَاسْتَكْبَرْتَ وَكُنتَ مِنَ الْكَافِرِينَ ﴿٥٩﴾ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ تَرَى الَّذِينَ كَذَبُوا عَلَى اللَّهِ وُجُوهُهُم مُّسْوَدَّةٌ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِّلْمُتَكَبِّرِينَ ﴿٦٠﴾ وَيُنَجِّي اللَّهُ الَّذِينَ اتَّقَوْا بِمَفَازَتِهِمْ لَا يَمَسُّهُمُ السُّوءُ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿٦١﴾}صدق الله العظيم، [الزمر]
ای امت اسلام، ای حجاج بیت الله الحرام، همانا که این آیات از آیات محکم و آیات ام الکتاب هستند که برای عالم و جاهلتان بینه و روشن است. هدایت شدن منوط به انابه است یعنی خواستهای اختیاری از جانب بنده که از پروردگارش طلب و امید هدایت داشته باشد. بعد از این است که ارادهی فعلیه [الإشاءة الفعلیة] و عملی خداوند محقق میگردد که همانا هدایت فرد بهسوی خداوند[هدایتِ الهی] است چون خداوند بین انسان و قلبش حائل میگردد و انسان بر قلبش تسلطی ندارد و تسلط بر قلب به دست پروردگار است. تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
{ واُعْلَمُوا أَنَّ الله يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ } صدق الله العظيم، [الأنفال:۲۴]
پس زمانی که بنده به درگاه پروردگار انابه کرده و از او بخواهد قلبش را هدایت نماید، هدایت با قدرت پروردگار از راه میرسد و قلب را به سوی حق رهنمون میگردد و حق، فعلیت یافته و عملی میشود. اما هدایت شرطی دارد و آن انابه به درگاه پروردگار است. تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
{وَكَذَٰلِكَ أَنزَلْنَاهُ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَأَنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يُرِيدُ ﴿١٦﴾ }[الحج]
صدق الله العظيم
صدق الله العظيم
و این آیات محکم کتاب است و خداوند در آن «علم هدایت» [چگونگی هدایت شدن] را برای شما روشن میسازد. هدایت شدن بر حسب انتخاب از سوی بنده است. اگر راه حق را برگزیند، این خواستهای است که عبد برمیگزیند و محقق شدن این خواسته به دست پروردگار است. خداوند قلب بنده را به سویی میبرد که بنده انتخاب کرده است؛ خواه این بردن قلب در مسیر حق باشد یا گمراهی. تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
{وَمَن يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَىٰ وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّىٰ وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَسَاءَتْ مَصِيرًا ﴿١١٥﴾} صدق الله العظيم، [النساء]
لذا ای مردم! خداوند هر بندهای را که به دنبال هدایت باشد؛ هدایت مینماید و قلبش را بهسوی حق میبرد و هریک از بندگان را که در پی گمراهی باشد، خداوند قلب او را بهسوی گمراهی میبرد. تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
{ فَلَمَّا زَاغُوا أَزَاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ } صدق الله العظيم، [الصف:۵]{وَمَن يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَىٰ وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّىٰ وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَسَاءَتْ مَصِيرًا ﴿١١٥﴾} صدق الله العظيم، [النساء]
لذا ای مردم! خداوند هر بندهای را که به دنبال هدایت باشد؛ هدایت مینماید و قلبش را بهسوی حق میبرد و هریک از بندگان را که در پی گمراهی باشد، خداوند قلب او را بهسوی گمراهی میبرد. تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
اما اراده خداوند، خداوند اگر اراده کند میتواند تمام مردم را هدایت نماید و از این امر عاجز نیست ولی کسانی را بهسوی خود هدایت مینماید که به درگاهش انابه نمایند. پس تقوای الهی پیشه کرده و از حق پیروی نمایید چرا که بعد از حق، جز گمراهی نیست. خداوند شما را آگاه نموده است که خواستن، انتخابی از جانب بنده است و به فعلیت رسیدن آن با پروردگار است. تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
{ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ﴿٢٧﴾ لِمَن شَاءَ مِنكُمْ أَن يَسْتَقِيمَ ﴿٢٨﴾ وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ ﴿٢٩﴾} صدق الله العظيم، [التكوير]و اما «خواسته اختیاری» در این فرموده خداوند آمده است:
{ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ﴿٢٧﴾ لِمَن شَاءَ مِنكُمْ أَن يَسْتَقِيمَ ﴿٢٨﴾ } صدق الله العظيم، [التكوير]
ولی محقق شدن آن یعنی «خواسته فعلیه» به دست خداوند است . تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
{وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ ﴿٢٩﴾} صدق الله العظيم، [التكوير]{ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ﴿٢٧﴾ لِمَن شَاءَ مِنكُمْ أَن يَسْتَقِيمَ ﴿٢٨﴾ } صدق الله العظيم، [التكوير]
ولی محقق شدن آن یعنی «خواسته فعلیه» به دست خداوند است . تصدیقِ فرمودهی خداوند تعالی:
و بیان حق فرموده خداوند تعالی:
{وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ ﴿٢٩﴾} صدق الله العظيم، [التكوير]
یعنی «خواسته فعلیه» و این بستگی به تصرف در قلب دارد تا «خواستن» در عمل محقق گردد ؛ شما را چه میشود که سخن را نمیفهمید؟
و «خواسته اختیاری» این فرموده خداوند تعالی است: {وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ ﴿٢٩﴾} صدق الله العظيم، [التكوير]
یعنی «خواسته فعلیه» و این بستگی به تصرف در قلب دارد تا «خواستن» در عمل محقق گردد ؛ شما را چه میشود که سخن را نمیفهمید؟
{ وَأَنِيبُوا إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ ﴿٥٤﴾ } صدق الله العظيم، [الزمر]
و اما «خواسته فعلیه» به دست کسی است که هدایت به دست اوست یعنی خداوند و پروردگار عالمیان:
{وَكَذَٰلِكَ أَنزَلْنَاهُ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَأَنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يُرِيدُ ﴿١٦﴾ } صدق الله العظيم [الحج]
یعنی هربندهای که خواستار هدایت باشد، خداوند قلبش را هدایت خواهد کرد و اگر خداوند قلب را هدایت نمود، عمل نیز اصلاح میگردد.
و بیان حق فرموده خداوند تعالی:و اما «خواسته فعلیه» به دست کسی است که هدایت به دست اوست یعنی خداوند و پروردگار عالمیان:
{وَكَذَٰلِكَ أَنزَلْنَاهُ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَأَنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يُرِيدُ ﴿١٦﴾ } صدق الله العظيم [الحج]
یعنی هربندهای که خواستار هدایت باشد، خداوند قلبش را هدایت خواهد کرد و اگر خداوند قلب را هدایت نمود، عمل نیز اصلاح میگردد.
{وَكَذَٰلِكَ أَنزَلْنَاهُ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَأَنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يُرِيدُ ﴿١٦﴾ } صدق الله العظيم [الحج]
را در این سخن خداوند مییابید:
{ وَيَهْدِي إِلَيْهِ مَنْ أَنَابَ } صدق الله العظيم، [الرعد:۲۷]،
یعنی بندهای که میخواهد هدایت شود و اینها از آیات محکم و بینه کتاب و آیات امالکتابند و هرکس به مطالبی که در آنها آمده اعتراض دارد، بفرماید و علمی هدایتگرتر از آنها برای ما بیاورد، اگر راست میگوید...و اگر کسی از مطالبی که در آنها آمده روبرگرداند و سراغ چیز دیگری برود، قلبش از آیات محکم حق پروردگارش که حجت خداوند بر شماست، منحرف و تنگ شده است و آیا بعد از حق چیزی جز گمراهی هست؟ چقدر از رحمت خداوند این آیات را برای علم الجهاد الطرید آورده و آنها را تکرار کردم. او که شیطان رجیم را ملاقات کرده تا شما را در امر دینتان به فتنه بیندازد. او خود اعتراف کرده که با شیطان رجیم ملاقات کرده است پس از بیانات او نقل قول برایتان میآوریم:
و در ملاقات دوم میخواست بداند چرا قبل از برپایی ساعت و قیامت عذاب میشود و من به او نگفتم چون او چیزی را میبیند که تو نمیبینی! و اصرار داشت آنچه که خداوند به من خبر داده است به او خبر دهم ولی من خودداری کردم و به او گفتم تو احمقی و من چیزی از خدا میدانم که تو نمیدانی . پس تمام سپاه خود را گردآورد تا هرچه که میخواهم برایم بیاورند و هرگونه که میخواهم به من خدمت کنند؛ فقط به او بگویم خداوند عزوجل چه به من گفته است. من خودداری کردم ... حال با توست شاید که این حدیث را باور نکنی ولی این اتفاق افتاده است
پایان کلام او بعد از ملاقات با ابلیس.
و حال به سراغ افترایی که به خداوند زده میآییم که در ادامه میآید:
خداوند فقط در طول ده روز از ماه محرم 2005 در طول خواب روزانه به من وحی کرد و از ورای حجاب با من سخن گفت او این کار را کرد و به صورت کوتاه مرا از امری باخبر ساخت که تو را از آن آگاه کردم ولی تو نمیخواهی به آن گوش دهی
اینکه بگویی «خداوند از ورای حجاب با تو سخن گفته است» افتراست لذا از ناصر محمد یمانی چه میخواهی؟ از تو علم بیاموزد؟ پناه بر خدا آنان که پیرو تو شوند بهزودی خواهند دانست که تو چه کسی هستی. تو دشمن خدایی؛ بلکه سرسختترین دشمن پروردگار عالمیان هستی.
ای حقجویان این فرد یک یهودی و از نسل کسانی است که میخواستند محمد رسول الله را به فتنه اندازند تا به ناحق به خداوند نسبت دهد و اگر خداوند او را ثابت قدم نمیکرد، نزدیک بود اندکی به آنان متمایل گردد. به او نگفتند تا به خداوند افترا بزند بلکه از ایشان دعوت کردند ازعلم و دانش آنها پیروی نماید و علم آنها علم پنهانی شیطانی بود و از او میخواستند بدون آگاهی و علم، از امیال آنان پیروی کند و لذا خداوند تعالی میفرماید:{وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ ﴿١٢٠﴾ }صدق الله العظيم، [البقرة]
و امام مهدی نیز به اذن خداوند کوچکترین تمایلی بهسوی آنان پیدا نخواهد کرد و همانا که آنان از من میخواهند تا به خداوند افترا بزنم و از امیال آنان پیروی کنم و پناه بر خدا که بهناحق، نسبت ناروا به خداوند بدهیم.
الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
اقتباس: اضغط للقراءة