الموضوع: پاسخ امام مهدی به أبو مودة او را با برهان علمی خاموش کرده و سرجایش می نشانیم او از صراط مستقیم پیروی نمی‌کند

1

پاسخ امام مهدی به أبو مودة، او را با برهان علمی خاموش کرده و سرجایش می نشانیم؛ او از صراط مستقیم پیروی نمی‌کند.

- 1 -
الإمام ناصر محمد اليماني
08 - رمضان - 1434 هـ
15 - 07 - 2013 مـ
۲۴ - تیر -۱۳۹۲ ه.ش.
10:05 صبح
ـــــــــــــــــــــ


پاسخ امام مهدی به ابو مودة، او را با برهان علمی قاطع خاموش کرده و سرجایش می‌نشانیم؛ او از صراط مستقیم پیروی نمی‌کند.

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله وآلهم ومن والاهم من أوّلهم إلى خاتمهم، يا أيّها الذين آمنوا صلّوا عليه وسلّموا تسليماً، أمّا بعد..

انصار عزیزم، ابومودة به هیچ وجه برای جستجوی حق به اینجا نیامده‌است و تمام هدف و منتهای آرزویش این است که شما را از حقیقت اسم اعظم خداوند بازدارد. اما او نمی‌تواند حقیقت اسم اعظم خداوند را که در قلب بندگان نعیم اعظم وجود دارد، قومی که محبوب خداوندند و محب او، نفی کند. او بر خلاف اسمش با مودت نیامده است و برایتان روشن خواهد شد چقدر قلب او انباشته از حقد و غیض و حسد است و برای درمانده کردن [معاجزه]، نزد شما آمده و فقط می‌خواهد با روش خاص خودش به زعم خود حجت اقامه کند. نزد او شناختن حق اهمیت ندارد چون در جستجوی حق نیست؛ بلکه آمده تا مردم را از پیروی از حق بازدارد. من هیچ ظلمی به او نکرده‌ام و خدا داور و حَکَم میان من اوست، اگر که به‌ناحق به او ظلم کرده باشم و حکم با خداوند است و اوخیر الفاصلین است.
و اما برهان این که اولین چیزی که خداوند بعد از عرش خلق نموده «قلم»است، چون قلم مکلف است تمام آفرینش خداوند را ثبت کند، آن چه که آفریده و آن چه که خواهد آفرید و هرچه بوده و هرچه که خواهد بود، از کوچک و بزرگ، همه در کتاب مبین خداوند به شمار آمده است.

تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الأَرْضِ وَلا رَطْبٍ وَلا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ} صدق الله العظيم [الأنعام:۵۹].
و از آن جا که خداوند رویدادها را قبل از وقوعشان، در علم غیب می‌نگارد،
پس از این جا استنباط می‌کنیم که آفرینش «قلم» قبل از سایر مخلوقات بوده جز عرش الهی که خداوند آن را قبل از قلم آفریده تا قلم در حجاب باشد و نتواند خداوند را رؤیت کند.
ابومودة! اگر تو واقعاً از علمای امت هستی و برای دفاع از حدود دین آمده‌ای، از مسایل عقیدتی و فقهی دین، مسایلی را انتخاب کن که ما برخلاف نظرات شما فتوا داده‌ایم. مسایلی که برای شناختن دین حقشان؛ برای مسلمانان مفید باشند. ولی متأسفانه آمدن تو تنها با هدف بازداشتن مردم از حقیقت اسم اعظم الهی است. پس به اذن خداوند واحد قهار، پاسخ‌های ما به تو موجب این می‌شود که علم و حُکم بیشتری در اختیار انصار قرار گیرد و بر ایمان آنها افزوده شده و ثابت قدم‌تر شوند. اما برای تو؛ با این که در ابتدای کار برایت احترام قایل بودم، اما این پاسخ‌ها تنها بر پلیدی تو می‌افزایند [اشاره به آیه کریمه سوره توبه: وَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَتْهُمْ رِجْسًا إِلَىٰ رِجْسِهِمْ وَمَاتُوا وَهُمْ كَافِرُونَ ﴿١٢٥﴾].
در هر صورت، می‌بینم می‌خواهی منکر وجود هفت آسمانی شوی که بر بالای یک‌دیگر قرار دارند و می‌خواهی بگویی مقصود تنها لایه‌های جوی است که از اطراف زمین را در بر گرفته‌اند و تنها حجت تو، مقایسه بین مدتی است که خداوند به آفرینش زمین و آفرینش هفت آسمان و تمام نجوم‌ها و کواکب آن اختصاص داده‌است و این که برابر بودن این زمان‌ها معقول نیست. پس امام مهدی ناصر محمد یمانی در پاسخت می‌گوید: ابومودة؛ بیا تا مثالی برایت بزنم تا مقصود را بفهمی. اگر از بنّا بخواهی در عرض دو روز با آجرهای پیش ساخته، اتاقی با طول و عرض سه در چهار برایت بسازد و بنّا هم درعرض دو روز آن را ساخته و آماده کند. بعد بخواهی به او بگویی می‌خواهم با تو قرار داد ببندم تا برجی هفت طبقه برایم بسازی و به او بگویی می‌خواهم همان طور که اتاق را در عرض دو روز ساختی این برج هم دو روزه ساخته شود؛ بنّا چه جوابی به تو خواهد داد؟ حتماً خواهد گفت: «ای مرد اگر یک اتاق را در عرض دو روز با آجر آماده کردم علتش این بود که اندازه آن تنها سه در چهار متر بود. ولی چطور می‌خواهی یک عمارت هفت طبقه را در عرض دو روز برایت بسازم! آیا ساختن یک اتاق و یک ساختمان هفت طبقه یک اندازه زمان می‌برد؟ بلکه برای ساختن عمارت هفت طبقه به زمان بیشتری نیازهست». پس دانستیم بنّا برای ساختن ساختمان هفت طبقه به زمان بیشتری نیاز دارد. ولی به قدرت خداوند بنگر این اوست که هفت آسمان را بنا نهاده و با اجرام آسمانی درخشان [کواکب مضیئة] و اجرام آسمانی که نور را انعکاس می‌دهند [کواکب منیر] زینت می‌دهد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَالسَّمَاءَ بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ} صدق الله العظيم [الذاريات:۴۷].
به این ترتیب ظرف دو روز بنای آسمان‌ها تکمیل شد و زمان آفرینش زمین در دو روز، مساوی زمان آفرینش آسمان در دو روز است، با این که حجم زمین با حجم آسمان و زینت‌های آن برابر نیست و تنها قطره‌ای در برابر دریاست، حتی مجال مقایسه نیست!!. و سؤالی که مطرح می‌شود این است: حکمت خدا چیست که برای آفرینش آسمان‌ها و زمین زمانی مساوی هم مقرر می‌دارد؟ برای این است که بدانیم خداوند سبحان به زمان نیاز ندارد! اگر زمان لازم داشت؛ می‌دیدیم که برای بنا کردن آسمان‌ها بیش ازمدتی که صرف آفرینش زمین شده است، زمان لازم داشت. اما خداوند می‌خواهد ما بدانیم او اصلاً به زمان [وقت] نیاز ندارد. برای همین هم زمین را در ظرف دو روز و هفت آسمان و تمام زینت‌ها و نجوم و کواکب را هم در عرض دو روز، یعنی مساوی زمانی که برای آفرینش زمین صرف شد؛ بنا نهاده است. در حالی که زمین در مقایسه با آسمان‌ها مانند قطره‌ای در برابر دریاست. پس درمی‌یابیم خداوند حتی به یک ثانیه از زمان نیاز ندارد. بلکه اگر اراده کند، هفت آسمان و زینت آن را با «کن فیکون» و در چشم برهم زدنی می‌آفریند و او بر هر چیز قادر است. و این تصدیق فرموده خداوند تعالی است:
{أَوَلَيْسَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ يَخْلُقَ مِثْلَهُم بَلَى وَهُوَ الْخَلَّاقُ الْعَلِيمُ ﴿۸۱﴾ إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئاً أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ ﴿۸۲﴾ فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ ﴿۸۳﴾} صدق الله العظيم [يس].
آیا نمی‌بینی که خداوند سبحان به زمان نیاز ندارد؟ همانا که زمین را در دو روز و آسمان‌ها را هم در دو روز آفرید تا انسان آسان‌تر ایمان بیاورد. اگر آنها را با «کن فیکون» در عرض چشم برهم زدنی می‌آفرید؛ کافران بیشتر کافر شده و می‌گفتند: «چگونه خداوند کیهان به این بزرگی را در عرض چشم برهم زدنی ساخته است!» و می‌گفتند: «خیر این دلیل آن است که اینها خالق دیگری دارند و ساختن و آفرینش اینها وقت می‌برد». پس خداوند برای تسهیل در ایمان آوردن مردم، زمین را در عرض دو روز آفرید و در عرض دو روز هم اقوات [روزی موجودات] را درآن فراهم نمود. آسمان‌ها را هم در عرض دو روز آفرید، با این که از نظر حجم، بین هفت آسمان و زمین فرق زیادی هست. ولی خداوند می‌خواهد ما بدانیم او نیاز به زمان ندارد، اگر به زمان نیاز داشت؛ آفرینش آسمان‌ها بیش از زمین وقت می‌برد.

ابوالودّ؛ آیا متوجه موضوع شدی؟ آرزو دارم خداوند تو را به صراط مستقیم هدایت فرماید؛ ولو این که من از هدایت تو مأیوس باشم؛ چون تو برای جستن حق به سراغ ما نیامده‌ای. با این که قلبم حسن نظر به تو را نمی‌پذیرد؛ ولی با حسن ظن به تو می‌نگریم و پروردگارت که از خیانت چشم‌ها و رازهای پنهان در سینه‌ها آگاه است، از قلب تو آگاه‌تر است و همه در پیشگاه او گرد خواهند آمد. پس به تو خیر مقدم می‌گوییم. به گفتگو با امام مهدی در دوران «گفت‌وگو قبل از ظهور» خوش آمدی.
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
إمام العالمين؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
اقتباس: اضغط للقراءة
اخرین به روز رسانی: 24-12-2021 10:38 AM
2

پاسخ دوم امام مهدی به بو مودة، او را با برهان علمی قاطع از آیات محکم قرآن عظیم، خاموش کرده و سرجایش می‌نشانیم.

- 2 -
الإمام ناصر محمد اليماني
09 - رمضان - 1434 هـ

16 - 07 - 2013 مـ
۲۵ - تیر -۱۳۹۲ ه.ش.

09:02 صبح
ـــــــــــــــــــــ


پاسخ دوم امام مهدی به بو مودة، او را با برهان علمی قاطع از آیات محکم قرآن عظیم، خاموش کرده و سرجایش می‌نشانیم.

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافّة أنبياء الله ورسله وآلهم الطيّبين والتّابعين لهم بإحسان إلى يوم الدّين، أمّا بعد..

ای ابومودة! خداوند درآیات محکم کتابش به ما خبرمی‌دهد، همان طور که در زمین، عوالمی از بندگانش را [آفریده و] پراکنده ساخته است، چه آنان که راه می‌روند و چه پرواز می‌کنند؛ در آسمان‌ها هم عوالم و آفریده‌هایی دارد و بندگانش در آسمان‌ها نیز منتشر هستند. و این تصدیق فرموده خداوند تعالی است: {وَمِنْ آيَاتِهِ خَلْقُ السّماوات وَالْأَرْضِ وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِن دَابَّةٍ وَهُوَ عَلَى جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاء قَدِيرٌ ﴿٢٩﴾‏} صدق الله العظيم [الشورى].
چون آسمان تنها یک پوشش وغلاف جوی نیست، بلکه به قدرت خداوند سقفی بلند است که با زینت‌های آن یعنی نجوم محافظت می‌گردد که هر از چند گاه منفجر می‌شوند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَجَعَلْنَا السّماء سَقْفًا مَّحْفُوظًا وَهُمْ عَنْ آيَاتِهَا مُعْرِضُونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [الأنبياء].
ولی سقف آسمان بدون ستونی که ببینید؛ برافراشته شده است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{خَلَقَ ٱلسَّمَاوَاتِ بِغَيْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا} صدق الله العظيم [لقمان:۱۰].
و همان طور که گفتیم، سقف آسمان منفذ و فُرَج [فتحات] ندارد، بلکه دروازه‌هایی دارد که بسته هستند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{أَفَلَمْ يَنْظُرُوا إِلَى السّماء فَوْقَهُمْ كَيْفَ بَنَيْنَاهَا وَزَيَّنَّاهَا وَمَا لَهَا مِنْ فُرُوجٍ ﴿٦﴾} صدق الله العظيم [ق].
و همانا که «فُرُوجٍ» همان راه‌های باز هستند و آسمان روزنه و راه‌های باز ندارد؛ بلکه دروازه‌هایی دارد که بسته هستند و هر وقت که خداوند اراده نماید باز می‌شوند؛ مثل زمان نزول وحی یا معراج کسی که بخواهد. و تمام دروازه‌های آن روز قیامت بازخواهند شد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَإِذَا السّماء فُرِجَتْ﴿۹﴾} صدق الله العظيم [المرسلات].
و مقصود از «فُرِجَتْ» باز شدن [فتحت] است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَفُتِحَتِ السّماء فَكَانَتْ أَبْوَابًا ‎﴿١٩﴾‏} صدق الله العظيم [النبأ].
و این، حاصل انشقاق و شکافته شدن سقف سمّاوی است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَانشَقَّتِ السَّمَاءُ فَهِيَ يَوْمَئِذٍ وَاهِيَةٌ ‎﴿١٦﴾‏ وَالْمَلَكُ عَلَىٰ أَرْجَائِهَا ۚ وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَةٌ ‎﴿١٧﴾‏ يَوْمَئِذٍ تُعْرَضُونَ لَا تَخْفَىٰ مِنكُمْ خَافِيَةٌ ‎﴿١٨﴾} صدق الله العظيم [الحاقة].
و همانا که آسمان، سقفی است که با زینت‌های خود [نجومّ محافظت می‌شود. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَزَيَّنَّا السّماء الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَحِفْظًا ذَلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ} [فصلت:۱۲]*
ولی در برابر چه چیزی از آن محافظت می‌شود؟ جواب را در آیات محکم کتاب پیدا می‌کنیم: همانا که ملاء الاعلی در آسمان است و آسمان، هم با نجوم زینت داده شده و هم به طور هم‌زمان از شیاطین محفوظ نگاه داشته می‌شود؛ شیاطینی که تلاش می‌کنند از ملاء اعلی [عالم بالا] استراق سمع کنند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ ‎﴿٦﴾‏ وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِدٍ ‎﴿٧﴾‏ لَّا يَسَّمَّعُونَ إِلَى الْمَلَإِ الْأَعْلَىٰ وَيُقْذَفُونَ مِن كُلِّ جَانِبٍ ‎﴿٨﴾}صدق الله العظيم [الصافات].
در کتاب یافته‌ام که به طورعام و مطلق، تمام اجرام آسمانی درخشان [مضیئة، اجرامی که از خود نور دارند] و اجرام آسمانی منیر [اجرامی که نور را منعکس می‌کنند] کوکب نامیده می‌شوند. برای همین خداوند تعالی می‌فرماید:
{ إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ ‎﴿٦﴾‏ وَحِفْظًا مِّن كُلِّ شَيْطَانٍ مَّارِدٍ ‎﴿٧﴾‏ لَّا يَسَّمَّعُونَ إِلَى الْمَلَإِ الْأَعْلَىٰ وَيُقْذَفُونَ مِن كُلِّ جَانِبٍ ‎﴿٨﴾}صدق الله العظيم [الصافات].
و مقصود خداوند «کواکب مضیئة» است که همان چراغ نجوم [مصابیح النجوم] هستند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَ لَقَدْ زَيَّنَّا السّماء الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِلشَّيَاطِينِ} صدق الله العظيم [الملك:۵].
از این آیات استنباط می‌کنیم که آسمان، به حق سقفی برافراشته از [جنس] ماده است نه هوا، بلکه سقفی برافراشته است که از ماده‌
ای استوار و محکم [مادة راسیة] در فضای کیهانی ساخته شده و بدون ستون‌هایی که برای شما قابل رؤیت باشند؛ برافراشته شده است. همان‌طورکه زینت‌های آن که اجرام آسمانی کروی هستند، از ماده ساخته شده‌ و در فضای کیهانی برافراشته شده‌اند و در آن معلق هستند.
سقف سماوی [آسمانی] هم بدون ستونی که قابل دیدن باشد برافراشته شده است و ساکنانِ ملاءالاعلی در آن هستند؛ چون هفت آسمان و هفت زمین از همان ماده‌ای ساخته شده‌اند که زمین شما [زمین مادری] از آن ساخته شده است. چون هفت آسمان و تمام زینت‌های آن و هفت زمین و تمام أقمار آنها با زمین مادری که بشر ساکن آن است، یک‌پارچه و درهم‌پیوسته بودند و این زمین، مادر آنها [بشر] است که خداوند همه‌ی آنها را از آن آفریده است و این زمین، مادر آسمان‌ها و زمین هم هست؛ و مادر زینت‌های آسمانی یعنی اجرام آسمانی و نجوم.
تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا ۖ وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ ۖ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ ‎﴿٣٠﴾} صدق الله العظيم [الأنبياء].

شاید پرسشگری بخواهد بگوید: «ناصر محمد! خداوند، جن و انس را بعد از انشقاق و شکافته شدن کوکب رتق آفرید؛ پس کفار چطور می‌توانند ببینند که آسمان و زمین درهم پیچیده و یک کوکب بودند؟ و سؤال بریا بار دیگر تکرار می‌شود: مقصود از این دیدن چیست؟ آیا مقصود کافرانی است که در زمان نزول قرآن زندگی می‌کردند یا منظور کافرانی است که در دوران تفصیل و بیان قرآن زندگی می‌کنند؟».
امام مهدی در پاسخ به پرسشگران می‌گوید: همانا که مقصود خداوند تعالی از: {أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السّماوات وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا} کسانی است که اهل مشاهدات علمی هستند، یعنی از علم فیزیک کیهانی آگاهند و مقصود خداوند، کافرانی که در عصر نزول قرآن زندگی می‌کردند نیست چون آنها از این امر خبر نداشتند. بلکه مقصود کافران امروزی است که در عصری زندگی می‌کنند که قرآن به صورت مفصل بیان می‌شود چون کافران این دوران قومی هستند که می‌دانند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَكَذَٰلِكَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ وَلِيَقُولُوا دَرَسْتَ وَلِنُبَيِّنَهُ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ ﴿١٠٥﴾} صدق الله العظيم [الأنعام].
پس کسانی که اهل مشاهدات علمی هستند، می‌بینند که قرآن، به‌حق، از نزد خداوند حکیم و حمید نازل شده است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَلَهُ الْحَمْدُ فِي الْآخِرَةِ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْخَبِيرُ ‎﴿١﴾‏ يَعْلَمُ مَا يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَمَا يَخْرُجُ مِنْهَا وَمَا يَنزِلُ مِنَ السَّمَاءِ وَمَا يَعْرُجُ فِيهَا ۚ وَهُوَ الرَّحِيمُ الْغَفُورُ ‎﴿٢﴾‏ وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَأْتِينَا السَّاعَةُ ۖ قُلْ بَلَىٰ وَرَبِّي لَتَأْتِيَنَّكُمْ عَالِمِ الْغَيْبِ ۖ لَا يَعْزُبُ عَنْهُ مِثْقَالُ ذَرَّةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ وَلَا أَصْغَرُ مِن ذَٰلِكَ وَلَا أَكْبَرُ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ ‎﴿٣﴾‏ لِّيَجْزِيَ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ ۚ أُولَٰئِكَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ ‎﴿٤﴾‏ وَالَّذِينَ سَعَوْا فِي آيَاتِنَا مُعَاجِزِينَ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مِّن رِّجْزٍ أَلِيمٌ ‎﴿٥﴾‏ وَيَرَى الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ الَّذِي أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ هُوَ الْحَقَّ وَيَهْدِي إِلَىٰ صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ ‎﴿٦﴾‏} صدق الله العظيم [سبأ].
ولی ابومودة می‌خواهد هفت آسمان را طبقات جوّی قرار دهد، هیهات هیهات! اما اینها [هفت آسمان] ازهمان ماده‌ای ساخته شده‌اند که زمین از آن ساخته شده است؛ این سقفی سماوی است.
ممکن است ابومودة بخواهد بگوید: «خیر؛ این سقفی از هواست و دلیلش، این فرموده خداوند تعالی است:
{وَمِنْ آيَاتِهِ يُرِيكُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَطَمَعًا وَيُنَزِّلُ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَيُحْيِي بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ ‎﴿٢٤﴾‏} صدق الله العظيم [الروم]».
امام مهدی ناصر در پاسخ تو بیان حق این آیه را آورده و می‌گوید: همانا که مقصود خداوند این است که از «جوّ آسمان» باران را نازل می‌کند نه سقف آسمان، بلکه مقصود «جوّ آسمان» است که شما به آن «غلاف جوّی» می‌گویید و تمام فضای کیهانی پایین‌تر از آسمان، «جوّ آسمان» نامیده می‌شود تا این که به سقف آسمانی برسیم. برای مثال خداوند تعالی می‌فرماید:
{أَلَمْ يَرَوْا إِلَى الطَّيْرِ مُسَخَّرَاتٍ فِي جَوِّ السَّمَاءِ مَا يُمْسِكُهُنَّ إِلَّا اللَّهُ ۗ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ‎﴿٧٩﴾‏} صدق الله العظيم [النحل].
از اینجا استنباط می‌کنیم که در آیات محکم کتاب به «فضای کیهانی» ، جَوّ آسمان [جَوّ السّماء] گفته می‌شود که از سطح زمین شروع می‌شود و اشیا در جَوِّ آسمان که همان فضای کیهانی است بالا می‌روند.
ای مرد! بیان کتاب این طور نیست که یک آیه را بگیرید و سپس از نزد خودتان هر طور که بخواهید آن را بیان کنید. بلکه قرآن به صورت مفصل نازل شده و آیات آن، آیات دیگر را شرح می‌دهند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ أَفَغَيْرَ اللَّهِ أَبْتَغِي حَكَمًا وَهُوَ الَّذِي أَنزَلَ إِلَيْكُمُ الْكِتَابَ مُفَصَّلًا ۚ وَالَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْلَمُونَ أَنَّهُ مُنَزَّلٌ مِّن رَّبِّكَ بِالْحَقِّ ۖ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ ‎﴿١١٤﴾} صدق الله العظيم [الأنعام].
برای همین هم می‌بینید که امام مهدی ناصر محمد یمانی، آیات قرآن را با آیات دیگری تفصیل می‌کند که خداوند برای تفصیل آنها آورده‌است، چون آیات بیان کننده قرآن را، در همین قرآن نازل شده‌اند تا آیات مبینات و روشنگرِ آیات دیگرباشند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:

{قَدْ أَنْزَلْنَا آيَاتٍ مُبَيِّنَاتٍ وَاللَّهُ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ ﴿٤٦﴾} صدق الله العظيم [النور].
این آیات روشنگر «آیاتٍ مبینات» همان آیات بینه و محکم کتاب، یعنی آیات ام الکتاب هستند که نیاز به بیان و تشریح ندارند؛ چون برای علمای امت و عامه مردم قابل درک و فهم بوده و هر انسانی که زبان عربی مبین را بداند آنها را می‌فهمد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَلَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكَ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَمَا يَكْفُرُ بِهَا إِلاَّ الْفَاسِقُونَ ﴿۹۹﴾} صدق الله العظيم [البقرة].
راز تسلط و سیطره‌ی علمی امام مهدی ناصر محمد یمانی هم در همین امر نهفته است و هیچ‌کس، چه از علمای امت یا عامه مردم، نیست که از قرآن با او مجادله کند و با برهان علمی و محکم و خاموش کننده از آیات محکم کتاب خدا، قرآن عظیم، مغلوب نگردد و این وعده‌ی راستین خداوند است . سبحانه وتعالى علواً كبيراً!
ای ابومودة! نصیحت من به تو این است که با ظن به خداوند نسبتی نده چون ظن و گمان انسان را از حق بی‌نیاز نمی‌کند و بدان شایسته نیست بیان قرآن، متناقض باشد. هر بیانی که باطل باشد، از نزد خودتان است. اگر آیه‌ای را آن طور که می‌خواهید معنی کنید، هرچند بیان آن‌ آیه در نظرتان درست به نظر بیاید؛ بالاخره آیه‌ای دیگر در کمین شماست که بر خلاف مفهوم غلطی است که شما برداشت کرده‌اید. اما در بیان حق قرآن هیچ تناقضی و اختلافی پیدا نمی‌کنید؛ بلکه بیان حق قرآن مانند بنیانی مرصوص و محکم است که تقویت کننده یکدیگرند. خدایا شاهد باش که ابلاغ کردم؛ خدایا شاهد باش، وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين...
برادر صالحانِ دین خدا از جن و انس و ملایکه خداوند رحمن؛ انسانی که خداوند علم بیان شامل و فراگیر قرآن را به او آموخته است. الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
ـــــــــــــــــــــــــــ
*السماء الدنیا: نزدیک‌ترین آسمان نسبت به زمین
ـــــــــــــــــــــــــــ
اقتباس: اضغط للقراءة


اخرین به روز رسانی: 24-12-2021 12:39 PM
3

پاسخ سوم امام مهدی به ابو مودة، او را با برهان علمی قاطع از آیات محکم قرآن عظیم سرجایش می‌نشانیم.

- 3 -
الإمام ناصر محمد اليماني

11 - رمضان - 1434 هـ
18 - 07 - 2013 مـ
۲۷ - تیر- ۱۳۹۲ه.ش.

12:39 مساءً
ـــــــــــــــــــــــ


پاسخ سوم امام مهدی به ابو مودة، او را با برهان علمی قاطع از آیات محکم قرآن عظیم سرجایش می‌نشانیم.

بسم الله الرحمن الرحيم، والصّلاة والسّلام على كافة أنبياء الله في الكتاب ومن تبِعهم من أولي الألباب، وما يذّكر إلا أولو الألباب وكفر بهم أشرُّ الدّواب الصُمُّ البُكم الذين لا يعقلون، أمّا بعد..
ای ابومودة! همانا که آسمان‌ها از آیات بزرگ خداوند هستند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{لَخَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَكْبَرُ مِنْ خَلْقِ النَّاسِ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ ‎﴿٥٧﴾} صدق الله العظيم [غافر].
چون آسمان از ماده خلق شده و اگر روی زمین و کوه‌های آن سقوط کند، آن را نابود خواهد کرد. برای همین خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَيُمْسِكُ السَّمَاءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الأَرْضِ إِلاَّ بِإِذْنِهِ إِنَّ اللَهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُوفٌ رَحِيمٌ } صدق الله العظيم [الحج:۶۵].
چطور می‌خواهی هفت آسمان را فقط طبقاتی از هوا قرار دهی؟ تفسیر تو را دانشمندان علوم حق کیهانی نمی‌پذیرند. آنها می‌دانند آسمان سقفی تاریک و سیاه است که همانا با نجوم زینت داده شده‌‌است و همین طور می‌دانند که آسمان‌ها و زمین قبل از انفجار بزرگ به شکل کوکب نیترونی بودند. با اینکه ما بر اساس علوم‌ خودشان با آنها مجادله نمی‌کنیم، بلکه مهدی منتظر، از آیات محکم ذکر با انان مجادله می‌کند تا هرکس می‌خواهد پیش افتاده و ایمان بیاورد و هر کس می‌خواهد، آن را به تأخیر بیندازد، [اشاره به آیه کریمه سوره المدثر:لِمَنْ شَاءَ مِنْكُمْ أَنْ يَتَقَدَّمَ أَوْ يَتَأَخَّرَ ﴿٣٧﴾]. ما در برابر تو به حق حجت آوردیم و قضاوت را به حق‌جویان واگذار می‌کنیم.
ای مرد! بین شما و نجوم، بیش از هزاران سال نوری فاصله وجود دارد و خداوند نجوم را زینت آسمان دنیا- [نزدیک‌ترین آسمان نسبت به زمین] قرار داده‌است، چطور تو آسمان‌ها را غلاف جوی دور زمین کرده‌ای؟ در حالی که آسمان‌ها اقطاری هستند که بر روی هم قرار گرفته و از ماده خلق شده‌اند و تنها هوا نیستند. می‌بینم طبقاتِ غلافِ جوّی را با اقطارهفت آسمان مخلوط می‌کنی؛ در حالی که مرکز مبارزه‌جویی برای نفوذ، از آسمان دنیا که با نجوم زینت داده شده‌است، آغاز می‌شود. خداوند تعالی می‌فرماید:‌
{يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا ۚ لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ ‎﴿٣٣﴾‏ فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ‎﴿٣٤﴾‏ يُرْسَلُ عَلَيْكُمَا شُوَاظٌ مِّن نَّارٍ وَنُحَاسٌ فَلَا تَنتَصِرَانِ ‎﴿٣٥﴾} صدق الله العظيم [الرحمن].*
سؤالی که مطرح می‌شود این است: آیا جن و انس توانستند از اقطار آسمان‌ها نفوذ کنند؟ جواب را مستقیم به جنیان می‌سپاریم؛ خداوند تعالی می‌فرماید:
{قُلْ أُوحِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِّنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا ‎﴿١﴾‏ يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ ۖ وَلَن نُّشْرِكَ بِرَبِّنَا أَحَدًا ‎﴿٢﴾‏ وَأَنَّهُ تَعَالَىٰ جَدُّ رَبِّنَا مَا اتَّخَذَ صَاحِبَةً وَلَا وَلَدًا ‎﴿٣﴾‏ وَأَنَّهُ كَانَ يَقُولُ سَفِيهُنَا عَلَى اللَّهِ شَطَطًا ‎﴿٤﴾‏ وَأَنَّا ظَنَنَّا أَن لَّن تَقُولَ الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا ‎﴿٥﴾‏ وَأَنَّهُ كَانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ يَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا ‎﴿٦﴾‏ وَأَنَّهُمْ ظَنُّوا كَمَا ظَنَنتُمْ أَن لَّن يَبْعَثَ اللَّهُ أَحَدًا ‎﴿٧﴾‏ وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَاءَ فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَسًا شَدِيدًا وَشُهُبًا ‎﴿٨﴾‏ وَأَنَّا كُنَّا نَقْعُدُ مِنْهَا مَقَاعِدَ لِلسَّمْعِ ۖ فَمَن يَسْتَمِعِ الْآنَ يَجِدْ لَهُ شِهَابًا رَّصَدًا ‎﴿٩﴾‏ وَأَنَّا لَا نَدْرِي أَشَرٌّ أُرِيدَ بِمَن فِي الْأَرْضِ أَمْ أَرَادَ بِهِمْ رَبُّهُمْ رَشَدًا ‎﴿١٠﴾‏ وَأَنَّا مِنَّا الصَّالِحُونَ وَمِنَّا دُونَ ذَٰلِكَ ۖ كُنَّا طَرَائِقَ قِدَدًا ‎﴿١١﴾‏ وَأَنَّا ظَنَنَّا أَن لَّن نُّعْجِزَ اللَّهَ فِي الْأَرْضِ وَلَن نُّعْجِزَهُ هَرَبًا ‎﴿١٢﴾‏ وَأَنَّا لَمَّا سَمِعْنَا الْهُدَىٰ آمَنَّا بِهِ ۖ فَمَن يُؤْمِن بِرَبِّهِ فَلَا يَخَافُ بَخْسًا وَلَا رَهَقًا ‎﴿١٣﴾‏} صدق الله العظيم [الجن].
ای مرد! همانا که مبارزه‌ طلبی و تحدی برای نفوذ به مرزهای [اقطار] آسمان‌ها، بعد از خروج آنها از زمین است، برای همین هم تحدی با آسمان‌ها شروع می‌شود
خداوند تعالی می‌فرماید:
{يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ}[الرحمن:۳۳].

سؤالی که مطرح می‌شود این است: اگر وسیله‌ای برای معراج و بالا رفتن پیدا کنند، وقتی به آسمانِ دنیا [نزدیک‌ترین آسمان نسبت به زمین] نزدیک شوند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ و جواب را در آیات محکم کتاب و در این فرموده خداوند تعالی پیدا می‌کنیم:
{يُرْسَلُ عَلَيْكُمَا شُوَاظٌ مِنْ نَارٍ وَنُحَاسٌ فَلَا تَنْتَصِرَانِ} صدق الله العظيم [الرحمن:۳۵]
و سؤال خاص ما از عالم بزرگ ابومودة، برای این که او را سرجایش بنشانیم این است: آیا فضانوردان توانسته‌اند طبقات غلاف جو را بشکافند؟ و تمام علمای نجوم بشر چنین جوابی را دارند: آنها واقعاً توانسته‌اند از طبقات غلاف جوی که ارتفاعی بالغ بر هفتاد هزار کیلومتر دارند بگذرند و به آخرش رسیده و از آنها بگذرند وسپس در فضا شناور شوند. آیا خداوند «شُوَاظٌ مِنْ نَارٍ وَنُحَاسٌ» گدازه‌هایی از آتش و مس، به‌سویشان فرستاد؟ و جواب: نه هنوز نفرستاده است، چون آنها به محدوده‌ مورد تحدی نرسیده‌اند؛ آسمانی که جایگاه نجوم است و هنوز میان‌ آنها میلیون‌ها سال نوری فاصله هست ولو این که با سرعت نور سفر کنند.
ای مرد تو را چه می‌شود؟ فکر می‌کنی با مردمی ساده لوح طرفی؟ چنین نیست، آنها قومی هستند که محبوب خداوندند و محب او [يحبّهم الله ويحبّونه] بلکه والله خواهید دید که بزرگ‌ترین علمای امت شما در برابر کم علم‌ترین آنها|، جاهل هستند. آنها اطلاعات و دانش زیادی از بیان حق کتاب دارند. من نمی‌گویم همه‌ی انصار مهدی منتظر چنین‌اند؛ بلکه انصاری که تمام بیانات امام مهدی را خوانده‌اند که هزاران بیان است، ولی سیر نشده و در آرزوی دانش بیشتری هستند. در هر حال، از تمام انصار و حق‌جویان دعوت می‌کنم به خلاصه‌ی پاسخ ما به أبو مودة توجه کنند:
آیا فضانوردان، توانسته‌اند از طبقات غلاف جوّی عبور کنند؟ اگر دیدید آنها واقعاً از غلاف جوی گذشته و در فضا شناور شده‌اند و خداوند هم گدازه‌های آتش و مس «شُوَاظٌ مِنْ نَارٍ وَنُحَاسٌ» به سمت ایشان نمی‌فرستد، پس روشن می‌شود که اقطار هفت آسمان؛ غلاف جوّی نیست.
و اینجاست که ابومودة را به کل ساکت می‌کنیم و مهر بطلان بر فتوای ابومودة و هم‌فکرانش مبنی بر این که اقطار آسمان‌ها، طبقات غلاف جوّی است می‌زنیم. اگر مقصود طبقات غلاف جو بود؛ چه اتفاقی برایشان می‌افتاد؟ و جواب آن در ایات محکم کتاب است:
{يُرْسَلُ عَلَيْكُمَا شُوَاظٌ مِنْ نَارٍ وَنُحَاسٌ فَلَا تَنْتَصِرَانِ} صدق الله العظيم [الرحمن:۳۵].
وسلام ٌعلى المرسلين.. و بعد از نزول این تحدی و به مبارزه طلبی جن و انس در آیات محکم قرآن عظیم، جنیّیان دیگر قادر نشدند به آسمان پایین نزدیک شوند و برای همین می‌گویند:
{وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَاءَ فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَسًا شَدِيدًا وَشُهُبًا ‎﴿٨﴾‏ وَأَنَّا كُنَّا نَقْعُدُ مِنْهَا مَقَاعِدَ لِلسَّمْعِ ۖ فَمَن يَسْتَمِعِ الْآنَ يَجِدْ لَهُ شِهَابًا رَّصَدًا ‎﴿٩﴾‏ وَأَنَّا لَا نَدْرِي أَشَرٌّ أُرِيدَ بِمَن فِي الْأَرْضِ أَمْ أَرَادَ بِهِمْ رَبُّهُمْ رَشَدًا ‎﴿١٠﴾‏} صدق الله العظيم [الجن].
بار دیگر سؤال را تکرار کرده و از ابومودة می‌پرسیم: آیا فضانوردان، توانسته‌اند از طبقات غلاف جوّی عبو کنند؟ اگر دیدید آنها واقعاً از غلاف جوی گذشته و در فضا شناور شده‌اند و خداوند هم گدازه‌هایی از آتش و مس «شُوَاظٌ مِنْ نَارٍ وَنُحَاسٌ» به سمت ایشان نفرستاده‌است، پس روشن می‌شود که اقطار هفت آسمان؛ غلاف جوّی نیست. و اینجاست که ابومودة را به کل ساکت می‌کنیم و مهر بطلان بر فتوای ابومودة و هم‌فکرانش مبنی بر این که اقطار آسمان‌ها، طبقات غلاف جوّی است می‌زنیم. اگر مقصود طبقات غلاف جو بود، چه اتفاقی برایشان می‌افتاد؟ و جواب آن در آیات محکم کتاب است:
{يُرْسَلُ عَلَيْكُمَا شُوَاظٌ مِنْ نَارٍ وَنُحَاسٌ فَلَا تَنْتَصِرَانِ} صدق الله العظيم لرحمن:۳۵]
{گدازه هائی از آتش و مس [شواظ و نحاس] بر شما فرستاده می‌شود؛ و نصرت داده نمی‌شوید}
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله رب العالمين..
أخوكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
ـــــــــــــــــــــــ
* {وَأَنَّهُ تَعَالَىٰ جَدُّ رَبِّنَا مَا اتَّخَذَ صَاحِبَةً وَلَا وَلَدًا﴿٣﴾} صدق الله العظيم [الجن]،
کلمه «جَدَّ» یعنی حقّ، خداوند تعالی به حق پروردگار ماست و زن و فرزند اختیار نکرد‌ه‌است.
وَأَنَّهُ كَانَ يَقُولُ سَفِيهُنَا عَلَى اللَّهِ شَطَطًا ﴿٤﴾‏ الجن
منظور جنیان از«سفیه‌شان»، شیطان است که شططا [سخن ناروا،زیاده روی] می‌گوید: ادعای خدایی کرده و همسر و فرزند نیز دارد (درحالی‌که خداوند همسر و فرزند ندارد).

ـــــــــــــــــــــــــ
اقتباس: اضغط للقراءة




اخرین به روز رسانی: 02-09-2022 10:53 AM