- 54 -
الإمام المهديّ ناصر محمد اليمانيّ
18 - جمادى الأول - 1444 هـ
12 - 12 - 2022 مـ
۲۱- آذر- ۱۴۰۱ ه.ش.
04:59 صباحًا
(بحسب التّقويم الرّسميّ لأم القُرى)
[ لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان ]
https://mahdialumma.xyz/showthread.php?p=401963
___________
تأکید بر کووید گورکن...
پاسخ بسیار مهم و روشنگر خلیفهی خدا مهدی ناصر محمد یمانی به یکی از بانوان انصار، حبیبة الله «نادیا» که اجازه انتشار آن داده میشود ...
اگر به این حد از یقین برسی که از گِل، تمام میوهها و خوراکیها را بیافرینی و زمین را شکافته و چشمهها از آن جاری سازی و به زمین بگویی: «باغی سرسبز باش که همان ثمرات و میوههایی را بدهد که به متقیان، وعدهی آنها در بهشت نعیم دادهشدهاست» و همچنین بگویی: « به اذن خداوند و پروردگار عالمیان رودهای شیر و عسل مصفی و شراب [که برای نوشندگان آن لذتبخش هستند] جاری شوید» و به اذن خدا، نادیا آنچه که میخواهی، رخ دهد و حتی این یقین به تو عطا شود که به چیزی بگویی باش و به اذن خداوند موجود شود [کن فیکون] ولی از حال پروردگارت باخبر باشی که در نفس خود حزین است، اگر خداوند این یقین را به تو عنایت کند که با گفتن «کن فیکون» به چیزی بگویی باش و به اذن الهی موجود شود، آیا با این کرامات خارق العاده و شگفت انگیز راضی خواهی شد؟ آیا به این یقین اندک که خداوند در مورد کلمه قدرت خود «کن فیکون» به تو دادهاست، شادمان و مسرور شده و به آن افتخار خواهی کرد؟!
این موضوع را درست ارزیابی کن، خواهی دید که پاسخی سخت در قلبت منفجر شده و قلبت میگوید: «پناه بر خدا که به تمام اینها و یا ملکوت بهشتی که به اندازهی آسمانها و زمین است راضی شوم. بلکه به خدا پناه میبرم و نفسم را به او میسپارم تا مبادا قبل از اینکه خداوند در نفسش راضی شود و دیگر حزین و متحسر نباشد، به چیزی راضی گردم. امام آگاه و دانایِ من! اُف [مرگ] بر تمام این کرامتها و تواناییها باد! اُف بر بهشت نعیم باد هر چقدر بزرگ هم که باشد، هر چه که هست و هر چه که میخواهد باشد؛ هیهات، هیهات! به خداوند زمین و آسمانها قسم، پروردگارم، نه با تمام ملکوتش و نه با فرمان «کن فیکون» بدون محدودیت در ملکوت مرا راضی نمیکند». اما میبینم پروردگارم در نفسش برای بندگانی متحسر و حزین است که از کوتاهیهای خود در پیشگاه او پشیمان و نادم هستند، هلاکشدگانی که به خود ظلم کرده و گرفتار آتش جاودانی جهنم شدهاند و خداوند به شما خبر دادهاست سخن تکتک آنها چیست:
{أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ ﴿٥٦﴾} صدق الله العظيم [سورة الزمر]
و همزمان میبینی پروردگارت در نفس خودشپنهانی سخنی را میگوید که نه کسی از بندگانش آن را میشنود و نه حاملان عرش الهی که بیش از تمام ملايکه به ذات الهی نزدیکتر هستند از آن خبر دارند و درک نمیکنند خداوندی که بر عرش بزرگ استیلا دارد در نفس خود چه میگوید:
{يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾} صدق الله العظيم [سورة يس]
کرامات اندکی را که خداوند به مریم دختر عمران عنایت فرمودهاست [یعنی یقین به کلمات قدرت الهی] تو را از یقین به شناخت حقیقت نعیمی که از همه اینها بزرگتر است [یعنی تحقق رضوان نفس خداوند و رخت بر بستن حزن از او] به فتنه نیندازد.
اگر از کسانی باشی که خداوند شناخت حقیقت رضوان نفس خود را به آنان عنایت کردهاست [یعنی کسانی که یقین دارند رضوان نفس خداوند به حق نعیم اعظم است] و اگر چنین نباشد، پس ما برای چه آفریده شدهایم؟! تمام کرامات و معجزات ملکوت خداوند، به چه کار میآیند؟! حتی اگر این کرامات و معجزات هیچ حد و مرزی نداشته باشند، محبت تو به پروردگارت هم در ملک و ملکوت بیحد و مرز است. پس اگر از بندگان نعیم اعظم باشی، تمام اینها از چشم تو میافتند و بی ارزش میشوند و میبینی که قلبت، گریان خطاب به پروردگارت میگوید: «تکریم و کرامت و تمام این معجزهها چه فایدهای دارند وقتی آنچه که بیش از هر چیز نزد من محبوب است، متحسر و حزین باشد؟! تمام کرامات پوچ است، پوچ پوچ.... هیهات، هیهات! به ذات خداوند بزرگ قسم، به تمام اسماء الحسنی الهی و صفات عالیه خداوند قسم به نعیم جنت خداوند راضی نمیشوم، با اینکه این نعیم در برابر ملکوت دنیا، فوز و عنایتی بزرگ است. اما من به آن راضی نمیشوم تا اینکه آنچه که بیش از هر چیز نزد من محبوب است در نفس خود راضی بوده و متحسر و حزین نباشد و نمیتوانم به حیات اخروی در جنات نعیم ادامه دهم من هرگز با آن مسرور و شادمان نخواهم بود چرا که خلیفهی خدا مهدی ناصر محمد یمانی از آیات محکم کتاب به ما خبر دادهاست حال خداوند از زمانهای بسیار دور چگونه است. از زمانی که خداوند امتهای پیشین را به دلیل رو گرداندن از دعوت حق پروردگارشان که بر زبان رسولان الهی جاری میشد، هلاک میکرد بدون اینکه به آنان ظلم کرده باشد. خداوند ارحم الراحمین به ما خبر داده است آن امتها در چه حالی هستند. ما از ندای خداوند خطاب به بندگانی که به خود ظلم کردهاند، درمییابیم حال آنان چگونه است. از آنجایی که خداوند ارحم الراحمین است به بندگانی که به خود ظلم کردهاند میفرماید قبل از اینکه [گرفتار شده و] هریک سخنانی را بگویند که خداوند در خبرهای کتاب آوردهاست، از رحمت الهی مأیوس نشده و به درگاه پروردگارشان دعا و انابه کنند تا قلبشان را هدایت فرماید:
{قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ﴿٥٣﴾ وَأَنِيبُوا إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ ﴿٥٤﴾ وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ ﴿٥٥﴾ أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ ﴿٥٦﴾}صدق الله العظيم [سورة الزمر]
این امر برای بسیاری از امتهایی که خداوند آنها را بدون اینکه ظلمی به ایشان کرده باشد، در جا نابود کرده است، رخ دادهاست، پاک و منزه است خداوند. اما هولناکتر از این، حال خداوند در نفس خود، بعد از هلاک کردن آنان است که میفرماید:
{يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [سورة يس]
اینجاست که قلب، گریهکنان خطاب به پروردگار میگوید: «یا ارحم الراحمین، ما را برای چه آفریدی؟ وقتی تو چنین متحسر و حزین هستی، تمام ملکوت تو چه فایدهای دارد وفتوا دادهای از ظلم نسبت به بندگانت بری هستی:
{إِنَّ اللَّهَ لَا يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئًا وَلَٰكِنَّ النَّاسَ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ ﴿٤٤﴾} صدق الله العظيم [سورة يونس].
و از آنجا که ارحم الراحمین هستی، هیچ چیز همتای صفت رحمت تو در نفست نیست و با اینکه به هیچ وجه به انسانها ظلم نمیکنی با وجود این میفرمایی:
{يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ﴿٣٢﴾ } [سورة يس]
اینجاست که رشک نسبت به خلافت فراگیر از بین میرود و اینجاست که تمام تکریمها و کرامات و تمام معجزات شگفتانگیز، اهمیت خود را به کل از دست میدهند و اینجاست که رشک نسبت به هشت ملک حامل عرش الهی [به دلیل نزدیکیشان به ذات الهی در ملی الاعلی] و ملائکهی اطرافشان که مشغول تسبیح و حمد پروردگارشان هستند، زائل میشود؛ آنان [علیرغم نزدیکی به ذات الهی] از آنچه که در نفس پروردگارشان میگذرد بیخبر هستند.
در چنین موضعی، از نگاه قومی که محبوب خداوند هستند و محب او، ملکوت الهی به کلی فنا میشود. قسم به آنچه که میدانم و میدانند، محال است به کرامات و تمام معجزات شگفتانگیز چه در دنیا و چه در آخرت راضی شوند تا اینکه حکمت آفرینش آنان محقق گردد و آنچه که بیش از همه چیز و همه معجزات و نشانههای شگفتانگیز و خارق العاده او در ملکوت دنیا و آخرت، برایشان عزیز است، راضی شود.
ای حبیب خدا نادیا، رشک تو نسبت به کرامات صدیقه مریم علیها الصلاة و السلام، تو را به فتنه نیندازد، نام این رشک [غیرت] است [و باعث میشود] خودت را لایقتر بدانی که مثل او چیزی بسازی و یا با یقین به کلمات قدرت الهی به صورتی دیگر یاری شوی، چون خداوند یقینی به تو عطا نمودهاست که از این بسیار بزرگتر است و آن یقین نسبت به حقیقت اسم اعظم الهی، صفت رضوان الرحمن بر بندگانش است. تو دریافتی که رضوان خداوند نسبت به بندگانش به حق از نعیم جنت او بسیار بزرگتر است. پس آن را نهایت خواسته و هدفت قرار دادی و با الرحمن عهد بستی که راضی نشوی تا راضی شود.
انصار پیشگام برگزیدهی عزیزم، حساب [انگیزهها و اعمال] خود را مورد بازبینی قرار دهید. گاهی اوقات میبینم وقتی به یکی از شما کاری را [از باب تکلیف نه افتخار] واگذار میکنم، انگار بعضی از شما در نفسشان ناراحت میشوند، به این ترتیب بعد از ظهور و تمکین به هنگام توزیع مناصب چه خواهید کرد؟
به خدا قسم در این امت گروهی هستند که محبوب خداوند هستند و محب او و با وجود محبت شدیدی که به خلیفهی خدا مهدی ناصر محمد یمانی دارند، اگر یکی از آنها را موظف کنم خیابانها را جارو و تمیز کند، در نفس خود از این کار بسیار لذت میبرد و با لذت قلبی ناشی از اطاعت از خدا و خلیفهاش، نفسش راضی است و مقامها و مناصب در ملکوت عالم برایش مهم نیست بلکه آنچه که برایش اهمیت دارد راضی کردن خدا با اطاعت کردن از خلیفهی اوست و بس.
و این نهایت آرزو و خواسته این مردان و زنان در این دنیاست و نادیا یکی از آنان است. پس ای حبیب خدا شاکر باش . ای قومی که محبوب خداوند هستید و محب او، شاکر بوده و بر این امر ثابتقدم و استوار باشید و تغییر و تبدیلی در آن صورت ندهید. از خداوند درخواست کنید شما را ثابتقدم نگاه دارد تا خداوند قلبتان را به گمراهی نکشاند و اگر چنین شود ظلم خدا نیست، چرا که دلیل به گمراهی کشیده شدن قلب ابلیس رشک و حسد او به تکریم آدم از سوی خدا بود و برای همین گفت:
{وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ قَالَ أَأَسْجُدُ لِمَنْ خَلَقْتَ طِينًا ﴿٦١﴾ قَالَ أَرَأَيْتَكَ هَٰذَا الَّذِي كَرَّمْتَ عَلَيَّ لَئِنْ أَخَّرْتَنِ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ لَأَحْتَنِكَنَّ ذُرِّيَّتَهُ إِلَّا قَلِيلًا ﴿٦٢﴾ قَالَ اذْهَبْ فَمَن تَبِعَكَ مِنْهُمْ فَإِنَّ جَهَنَّمَ جَزَاؤُكُمْ جَزَاءً مَّوْفُورًا ﴿٦٣﴾} صدق الله العظيم [سورة الإسراء].
ولی قومی که محبوب خداوند هستند و محب او، اگر از جانب خلیفهی خدا مهدی ناصر محمد یمانی به جارو کردن و نظافت خیابانها در کشورهای مختلف جهان گمارده شوند، متواضعانه در پاسخ به احسان الهی و تکریم از جانب او که باعث شد به حقیقت اسم اعظم خداوند، یقین پیدا کنند، آن را با شادی و لذت انجام میدهند.
چقدر در نزد خداوند مقتدر، گرامی بوده و مقام بالایی دارند چون در حالیکه در همین دنیا هستند خداوند در مورد حقیقت اسم اعظم خود به ایشان یقین عنایت فرمودهاست و دریافتهاند بی شک و تردید رضوان خداوند نعیمی است که از بهشت الهی بسیار بزرگتر است و نزد الرحمن عهد بستهاند راضی نشوند تا او راضی شود و اینان محال است بدون راضی شدن خدا، راضی شوند.
ظهور نزدیک شدهاست و میگویم: خدایا، من بندهات از اینکه بندگانت با نشانهها و معجزههای خارق العاده هدایت شوند، نا امید هستم، با اینکه با ملکوت بعوضه مخفی و مافوق آن، بندهات را تأیید کردی [اما] آنان نسبت به جنگ کیهانی خداوند با قارعههای جنگ اقلیمی از هوا و دریا و زمین کافر شدند درحالیکه به آنان یاد دادم تا یقین داشته باشند آنکه قارعه جنگ اقلیمی را بر سرشان میفرستد همان است که قارعه جنگ سربازان کروناییاش را بر سرشان نازل نمودهاست که به شکل جنگ الهی سربازان سلاله خونی تبلور یافته و بر تمام توان علمی آنها غلبه کردهاست و این تنها باعث تکبر و غرور بیشتر مجرمان آنها گردیدهاست. و چهره آنها به دلیل برانگیخته شدن خلیفهی خدا مهدی ناصر محمد یمانی درهم رفته و دژم شدهاست. آنان از آنچه که خداوند به حق در آیات محکم کتابش نازل فرموده است، بیزار هستند و از حق اکراه دارند. به فرمان خداوند به آنان میگویم: همگی از خشم و غیضتان بمیرید چون از چیزی پیروی کردید که باعث خشم خدا میگردد و از رضوان الهی ناخرسند و بیزار هستید و تمام اعمال شما به هدر خواهد رفت و به آنان میگویم: با غیض خود بمیرید، هدف من در نفس خداوند متضاد هدف دشمنان خداوند است.
خداوندا تو میدانی آنان که دشمن تو هستند، میخواهند مانع تحقق رضوان نفس تو گردند و بندهات سرسختترین دشمن آنان در تمام ملکوت است. خدایا ریشهی آنان را از ملکوت برکن، مانند شجره خبیثی که از بالای زمین کنده شده، همان طور که شجره زقوم را برکندی یا حی و یا قیوم [اللهم اجتثهم من الملكوت كشجرة خبيثة اجتثت من فوق الأرض كما اجتثثت شجرة الزقوم يا حيّ يا قيوم]
خدایا درسهم آنان [از عذاب] تعجیل نما و خبایث را بر هم انباشته فرما و همگی را به آتش جهنم بیفکن همانا که تو شنوای دانایی. خدایا من بندهات به حق «لا اله الا انت» و به حق «رحمتی که بر نفس خود واجب نمودی» و به حق «بزرگی نعیم رضوان نفست» از تو مسئلت میکنم جز اینان، باقی بندگان جن و انس از هر گونه و جنسی را هدایت نمایی همانا که پروردگارم شنونده دعاست.
وسلامٌ على المُرسَلين والحمد لله رب العالمين..
خليفة الله على العالم بأسره الإمام المهديّ؛ ناصر محمد اليمانيّ.
======== اقتباس =========
اقتباس: اضغط للقراءة
الإمام المهديّ ناصر محمد اليمانيّ
18 - جمادى الأول - 1444 هـ
12 - 12 - 2022 مـ
۲۱- آذر- ۱۴۰۱ ه.ش.
04:59 صباحًا
(بحسب التّقويم الرّسميّ لأم القُرى)
[ لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان ]
https://mahdialumma.xyz/showthread.php?p=401963
___________
تأکید بر کووید گورکن...
برادر من عصام، درحالیکه کنجکاوی تو را میکشد، اما در قلب من آتش غیرت نسبت به پروردگارم شعله میکشد که چطور او [مریم] این قدر به خداوند یقین داشت که با گِل چیزی به شکل میوه درست کرده و سپس به درگاه خداوند دعا میکرد تا بدل به میوهی حقیقی شود! اگر من میخواستم چنین کاری بکنم، با وجود اینکه یقین دارم خداوند بر هر کاری قادر است، اما خودم را مسخره میکردم...
مریم! اینهمه یقین و اطمینان را از کجا آوردهای! چطور با وجود اینکه من نعیم اعظم خداوند را عبادت میکنم، اما مریم در یقین به اینکه دعایش اجابت میشود، از من پیشی گرفتهاست.... پایان خلاصهای از نقل قول
لینک نقل قول:
https://mahdialumma.xyz/showthread.php?p=388200
پایان نقل قول از Nadia
مریم! اینهمه یقین و اطمینان را از کجا آوردهای! چطور با وجود اینکه من نعیم اعظم خداوند را عبادت میکنم، اما مریم در یقین به اینکه دعایش اجابت میشود، از من پیشی گرفتهاست.... پایان خلاصهای از نقل قول
لینک نقل قول:
https://mahdialumma.xyz/showthread.php?p=388200
پایان نقل قول از Nadia
اگر به این حد از یقین برسی که از گِل، تمام میوهها و خوراکیها را بیافرینی و زمین را شکافته و چشمهها از آن جاری سازی و به زمین بگویی: «باغی سرسبز باش که همان ثمرات و میوههایی را بدهد که به متقیان، وعدهی آنها در بهشت نعیم دادهشدهاست» و همچنین بگویی: « به اذن خداوند و پروردگار عالمیان رودهای شیر و عسل مصفی و شراب [که برای نوشندگان آن لذتبخش هستند] جاری شوید» و به اذن خدا، نادیا آنچه که میخواهی، رخ دهد و حتی این یقین به تو عطا شود که به چیزی بگویی باش و به اذن خداوند موجود شود [کن فیکون] ولی از حال پروردگارت باخبر باشی که در نفس خود حزین است، اگر خداوند این یقین را به تو عنایت کند که با گفتن «کن فیکون» به چیزی بگویی باش و به اذن الهی موجود شود، آیا با این کرامات خارق العاده و شگفت انگیز راضی خواهی شد؟ آیا به این یقین اندک که خداوند در مورد کلمه قدرت خود «کن فیکون» به تو دادهاست، شادمان و مسرور شده و به آن افتخار خواهی کرد؟!
این موضوع را درست ارزیابی کن، خواهی دید که پاسخی سخت در قلبت منفجر شده و قلبت میگوید: «پناه بر خدا که به تمام اینها و یا ملکوت بهشتی که به اندازهی آسمانها و زمین است راضی شوم. بلکه به خدا پناه میبرم و نفسم را به او میسپارم تا مبادا قبل از اینکه خداوند در نفسش راضی شود و دیگر حزین و متحسر نباشد، به چیزی راضی گردم. امام آگاه و دانایِ من! اُف [مرگ] بر تمام این کرامتها و تواناییها باد! اُف بر بهشت نعیم باد هر چقدر بزرگ هم که باشد، هر چه که هست و هر چه که میخواهد باشد؛ هیهات، هیهات! به خداوند زمین و آسمانها قسم، پروردگارم، نه با تمام ملکوتش و نه با فرمان «کن فیکون» بدون محدودیت در ملکوت مرا راضی نمیکند». اما میبینم پروردگارم در نفسش برای بندگانی متحسر و حزین است که از کوتاهیهای خود در پیشگاه او پشیمان و نادم هستند، هلاکشدگانی که به خود ظلم کرده و گرفتار آتش جاودانی جهنم شدهاند و خداوند به شما خبر دادهاست سخن تکتک آنها چیست:
{أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ ﴿٥٦﴾} صدق الله العظيم [سورة الزمر]
و همزمان میبینی پروردگارت در نفس خودشپنهانی سخنی را میگوید که نه کسی از بندگانش آن را میشنود و نه حاملان عرش الهی که بیش از تمام ملايکه به ذات الهی نزدیکتر هستند از آن خبر دارند و درک نمیکنند خداوندی که بر عرش بزرگ استیلا دارد در نفس خود چه میگوید:
{يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾} صدق الله العظيم [سورة يس]
کرامات اندکی را که خداوند به مریم دختر عمران عنایت فرمودهاست [یعنی یقین به کلمات قدرت الهی] تو را از یقین به شناخت حقیقت نعیمی که از همه اینها بزرگتر است [یعنی تحقق رضوان نفس خداوند و رخت بر بستن حزن از او] به فتنه نیندازد.
اگر از کسانی باشی که خداوند شناخت حقیقت رضوان نفس خود را به آنان عنایت کردهاست [یعنی کسانی که یقین دارند رضوان نفس خداوند به حق نعیم اعظم است] و اگر چنین نباشد، پس ما برای چه آفریده شدهایم؟! تمام کرامات و معجزات ملکوت خداوند، به چه کار میآیند؟! حتی اگر این کرامات و معجزات هیچ حد و مرزی نداشته باشند، محبت تو به پروردگارت هم در ملک و ملکوت بیحد و مرز است. پس اگر از بندگان نعیم اعظم باشی، تمام اینها از چشم تو میافتند و بی ارزش میشوند و میبینی که قلبت، گریان خطاب به پروردگارت میگوید: «تکریم و کرامت و تمام این معجزهها چه فایدهای دارند وقتی آنچه که بیش از هر چیز نزد من محبوب است، متحسر و حزین باشد؟! تمام کرامات پوچ است، پوچ پوچ.... هیهات، هیهات! به ذات خداوند بزرگ قسم، به تمام اسماء الحسنی الهی و صفات عالیه خداوند قسم به نعیم جنت خداوند راضی نمیشوم، با اینکه این نعیم در برابر ملکوت دنیا، فوز و عنایتی بزرگ است. اما من به آن راضی نمیشوم تا اینکه آنچه که بیش از هر چیز نزد من محبوب است در نفس خود راضی بوده و متحسر و حزین نباشد و نمیتوانم به حیات اخروی در جنات نعیم ادامه دهم من هرگز با آن مسرور و شادمان نخواهم بود چرا که خلیفهی خدا مهدی ناصر محمد یمانی از آیات محکم کتاب به ما خبر دادهاست حال خداوند از زمانهای بسیار دور چگونه است. از زمانی که خداوند امتهای پیشین را به دلیل رو گرداندن از دعوت حق پروردگارشان که بر زبان رسولان الهی جاری میشد، هلاک میکرد بدون اینکه به آنان ظلم کرده باشد. خداوند ارحم الراحمین به ما خبر داده است آن امتها در چه حالی هستند. ما از ندای خداوند خطاب به بندگانی که به خود ظلم کردهاند، درمییابیم حال آنان چگونه است. از آنجایی که خداوند ارحم الراحمین است به بندگانی که به خود ظلم کردهاند میفرماید قبل از اینکه [گرفتار شده و] هریک سخنانی را بگویند که خداوند در خبرهای کتاب آوردهاست، از رحمت الهی مأیوس نشده و به درگاه پروردگارشان دعا و انابه کنند تا قلبشان را هدایت فرماید:
{قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ﴿٥٣﴾ وَأَنِيبُوا إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَأَسْلِمُوا لَهُ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ ﴿٥٤﴾ وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَكُمُ الْعَذَابُ بَغْتَةً وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ ﴿٥٥﴾ أَن تَقُولَ نَفْسٌ يَا حَسْرَتَىٰ عَلَىٰ مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كُنتُ لَمِنَ السَّاخِرِينَ ﴿٥٦﴾}صدق الله العظيم [سورة الزمر]
این امر برای بسیاری از امتهایی که خداوند آنها را بدون اینکه ظلمی به ایشان کرده باشد، در جا نابود کرده است، رخ دادهاست، پاک و منزه است خداوند. اما هولناکتر از این، حال خداوند در نفس خود، بعد از هلاک کردن آنان است که میفرماید:
{يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [سورة يس]
اینجاست که قلب، گریهکنان خطاب به پروردگار میگوید: «یا ارحم الراحمین، ما را برای چه آفریدی؟ وقتی تو چنین متحسر و حزین هستی، تمام ملکوت تو چه فایدهای دارد وفتوا دادهای از ظلم نسبت به بندگانت بری هستی:
{إِنَّ اللَّهَ لَا يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئًا وَلَٰكِنَّ النَّاسَ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ ﴿٤٤﴾} صدق الله العظيم [سورة يونس].
و از آنجا که ارحم الراحمین هستی، هیچ چیز همتای صفت رحمت تو در نفست نیست و با اینکه به هیچ وجه به انسانها ظلم نمیکنی با وجود این میفرمایی:
{يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ﴿٣٢﴾ } [سورة يس]
اینجاست که رشک نسبت به خلافت فراگیر از بین میرود و اینجاست که تمام تکریمها و کرامات و تمام معجزات شگفتانگیز، اهمیت خود را به کل از دست میدهند و اینجاست که رشک نسبت به هشت ملک حامل عرش الهی [به دلیل نزدیکیشان به ذات الهی در ملی الاعلی] و ملائکهی اطرافشان که مشغول تسبیح و حمد پروردگارشان هستند، زائل میشود؛ آنان [علیرغم نزدیکی به ذات الهی] از آنچه که در نفس پروردگارشان میگذرد بیخبر هستند.
در چنین موضعی، از نگاه قومی که محبوب خداوند هستند و محب او، ملکوت الهی به کلی فنا میشود. قسم به آنچه که میدانم و میدانند، محال است به کرامات و تمام معجزات شگفتانگیز چه در دنیا و چه در آخرت راضی شوند تا اینکه حکمت آفرینش آنان محقق گردد و آنچه که بیش از همه چیز و همه معجزات و نشانههای شگفتانگیز و خارق العاده او در ملکوت دنیا و آخرت، برایشان عزیز است، راضی شود.
ای حبیب خدا نادیا، رشک تو نسبت به کرامات صدیقه مریم علیها الصلاة و السلام، تو را به فتنه نیندازد، نام این رشک [غیرت] است [و باعث میشود] خودت را لایقتر بدانی که مثل او چیزی بسازی و یا با یقین به کلمات قدرت الهی به صورتی دیگر یاری شوی، چون خداوند یقینی به تو عطا نمودهاست که از این بسیار بزرگتر است و آن یقین نسبت به حقیقت اسم اعظم الهی، صفت رضوان الرحمن بر بندگانش است. تو دریافتی که رضوان خداوند نسبت به بندگانش به حق از نعیم جنت او بسیار بزرگتر است. پس آن را نهایت خواسته و هدفت قرار دادی و با الرحمن عهد بستی که راضی نشوی تا راضی شود.
انصار پیشگام برگزیدهی عزیزم، حساب [انگیزهها و اعمال] خود را مورد بازبینی قرار دهید. گاهی اوقات میبینم وقتی به یکی از شما کاری را [از باب تکلیف نه افتخار] واگذار میکنم، انگار بعضی از شما در نفسشان ناراحت میشوند، به این ترتیب بعد از ظهور و تمکین به هنگام توزیع مناصب چه خواهید کرد؟
به خدا قسم در این امت گروهی هستند که محبوب خداوند هستند و محب او و با وجود محبت شدیدی که به خلیفهی خدا مهدی ناصر محمد یمانی دارند، اگر یکی از آنها را موظف کنم خیابانها را جارو و تمیز کند، در نفس خود از این کار بسیار لذت میبرد و با لذت قلبی ناشی از اطاعت از خدا و خلیفهاش، نفسش راضی است و مقامها و مناصب در ملکوت عالم برایش مهم نیست بلکه آنچه که برایش اهمیت دارد راضی کردن خدا با اطاعت کردن از خلیفهی اوست و بس.
و این نهایت آرزو و خواسته این مردان و زنان در این دنیاست و نادیا یکی از آنان است. پس ای حبیب خدا شاکر باش . ای قومی که محبوب خداوند هستید و محب او، شاکر بوده و بر این امر ثابتقدم و استوار باشید و تغییر و تبدیلی در آن صورت ندهید. از خداوند درخواست کنید شما را ثابتقدم نگاه دارد تا خداوند قلبتان را به گمراهی نکشاند و اگر چنین شود ظلم خدا نیست، چرا که دلیل به گمراهی کشیده شدن قلب ابلیس رشک و حسد او به تکریم آدم از سوی خدا بود و برای همین گفت:
{وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ قَالَ أَأَسْجُدُ لِمَنْ خَلَقْتَ طِينًا ﴿٦١﴾ قَالَ أَرَأَيْتَكَ هَٰذَا الَّذِي كَرَّمْتَ عَلَيَّ لَئِنْ أَخَّرْتَنِ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ لَأَحْتَنِكَنَّ ذُرِّيَّتَهُ إِلَّا قَلِيلًا ﴿٦٢﴾ قَالَ اذْهَبْ فَمَن تَبِعَكَ مِنْهُمْ فَإِنَّ جَهَنَّمَ جَزَاؤُكُمْ جَزَاءً مَّوْفُورًا ﴿٦٣﴾} صدق الله العظيم [سورة الإسراء].
ولی قومی که محبوب خداوند هستند و محب او، اگر از جانب خلیفهی خدا مهدی ناصر محمد یمانی به جارو کردن و نظافت خیابانها در کشورهای مختلف جهان گمارده شوند، متواضعانه در پاسخ به احسان الهی و تکریم از جانب او که باعث شد به حقیقت اسم اعظم خداوند، یقین پیدا کنند، آن را با شادی و لذت انجام میدهند.
چقدر در نزد خداوند مقتدر، گرامی بوده و مقام بالایی دارند چون در حالیکه در همین دنیا هستند خداوند در مورد حقیقت اسم اعظم خود به ایشان یقین عنایت فرمودهاست و دریافتهاند بی شک و تردید رضوان خداوند نعیمی است که از بهشت الهی بسیار بزرگتر است و نزد الرحمن عهد بستهاند راضی نشوند تا او راضی شود و اینان محال است بدون راضی شدن خدا، راضی شوند.
ظهور نزدیک شدهاست و میگویم: خدایا، من بندهات از اینکه بندگانت با نشانهها و معجزههای خارق العاده هدایت شوند، نا امید هستم، با اینکه با ملکوت بعوضه مخفی و مافوق آن، بندهات را تأیید کردی [اما] آنان نسبت به جنگ کیهانی خداوند با قارعههای جنگ اقلیمی از هوا و دریا و زمین کافر شدند درحالیکه به آنان یاد دادم تا یقین داشته باشند آنکه قارعه جنگ اقلیمی را بر سرشان میفرستد همان است که قارعه جنگ سربازان کروناییاش را بر سرشان نازل نمودهاست که به شکل جنگ الهی سربازان سلاله خونی تبلور یافته و بر تمام توان علمی آنها غلبه کردهاست و این تنها باعث تکبر و غرور بیشتر مجرمان آنها گردیدهاست. و چهره آنها به دلیل برانگیخته شدن خلیفهی خدا مهدی ناصر محمد یمانی درهم رفته و دژم شدهاست. آنان از آنچه که خداوند به حق در آیات محکم کتابش نازل فرموده است، بیزار هستند و از حق اکراه دارند. به فرمان خداوند به آنان میگویم: همگی از خشم و غیضتان بمیرید چون از چیزی پیروی کردید که باعث خشم خدا میگردد و از رضوان الهی ناخرسند و بیزار هستید و تمام اعمال شما به هدر خواهد رفت و به آنان میگویم: با غیض خود بمیرید، هدف من در نفس خداوند متضاد هدف دشمنان خداوند است.
خداوندا تو میدانی آنان که دشمن تو هستند، میخواهند مانع تحقق رضوان نفس تو گردند و بندهات سرسختترین دشمن آنان در تمام ملکوت است. خدایا ریشهی آنان را از ملکوت برکن، مانند شجره خبیثی که از بالای زمین کنده شده، همان طور که شجره زقوم را برکندی یا حی و یا قیوم [اللهم اجتثهم من الملكوت كشجرة خبيثة اجتثت من فوق الأرض كما اجتثثت شجرة الزقوم يا حيّ يا قيوم]
خدایا درسهم آنان [از عذاب] تعجیل نما و خبایث را بر هم انباشته فرما و همگی را به آتش جهنم بیفکن همانا که تو شنوای دانایی. خدایا من بندهات به حق «لا اله الا انت» و به حق «رحمتی که بر نفس خود واجب نمودی» و به حق «بزرگی نعیم رضوان نفست» از تو مسئلت میکنم جز اینان، باقی بندگان جن و انس از هر گونه و جنسی را هدایت نمایی همانا که پروردگارم شنونده دعاست.
وسلامٌ على المُرسَلين والحمد لله رب العالمين..
خليفة الله على العالم بأسره الإمام المهديّ؛ ناصر محمد اليمانيّ.
======== اقتباس =========
اقتباس: اضغط للقراءة